rek

Assassin’s Creed Shadows pozwoli na gwarantowane natychmiastowe zabójstwa. Ubisoft ujawnia szczegóły systemu progresji

Assassin’s Creed Shadows pozwoli na gwarantowane natychmiastowe zabójstwa. Ubisoft ujawnia szczegóły systemu progresji
Michał "thegoose" Gąsior
Zabójstwa z ukrycia w Assassin’s Creed Shadows będą mogły zawsze skończyć się powodzeniem, do czego potrzebne jest zajrzenie do opcji gry.

Seria Assassin’s Creed od czasu skrętu w stronę erpegów wraz z premierą Origins zmieniła się diametralnie, eksperymentując z nową formułą rozgrywki. Stąd też w obliczu głosów niezadowolenia z jej niezmienności od wielu lat i braku innowacji, a także próby sięgnięcia do korzeni z Mirage, nie byliśmy pewni, w którym kierunku Ubisoft pójdzie tym razem. Dotychczasowe opinie osób testujących Assassin’s Creed Shadows sugerowały jednak, że zdecydowanie nie jest to rewolucja (podobnie uważa Huwer, który napisał o swoich pierwszych wrażeniach). Mimo to firma próbuje pokazać tę innowacyjną stronę gry i zdradziła więcej w kwestii systemu progresji.

W nowym wpisie na stronie Assassin’s Creed Shadows napisała między innymi o umiejętnościach dwóch głównych postaci. Obie mają unikalne biegłości związane z archetypami Naoe i Yasuke, przykładowo zatem dla tej pierwszej będzie to oznaczało więcej sposobów eliminowania wrogów po cichu. W sumie każda postać rozdysponuje swoje punkty doświadczenia pomiędzy sześć rozbudowanych drzewek, co będzie można cofnąć w każdej chwili. Co istotne, liczba punktów w biegłości, a także poziom postaci oraz wiedzy będą identyczne dla obu protagonistów.

https://www.youtube.com/watch?v=sGbNKA57fUo

O wiedzy mówiąc – jest to kolejny parametr powiązany z systemem progresji pozwalający odblokować część umiejętności. Niektóre z nich wymagają danego poziomu rzeczonej wiedzy, którą zwiększamy poprzez szereg aktywności niezwiązanych z walką, takich jak odnajdywanie zagubionych notatek, medytowanie czy modlenie się. W tym przypadku Naoe i Yasuke również będą działali jak jeden organizm, dzieląc między sobą tę samą pulę punktów wiedzy.

https://www.youtube.com/watch?v=hTmy03kVJ2k

Ubisoft poświęcił też parę linijek tekstu na ekwipunek, składający się z dwóch broni i elementów typowych dla gier RPG – pancerza, amuletów czy błyskotek. Ich poziom, wraz z umiejętnościami postaci, wpłynie na to, jak skutecznie będziemy w stanie eliminować wrogów, co dotyczy także prób natychmiastowego zabójstwa. Tak więc gdy zaczynamy przygodę z Assassin’s Creed Shadows, nasze ukryte ostrze umożliwia zabranie przeciwnikowi dwa segmenty zdrowia, stąd jeśli ma ich więcej, przeżyje nasz atak z ukrycia i zacznie nas gonić.

Potencjał na natychmiastowe zabójstwo sygnalizować będzie poprzez kolor paska zdrowia: biały oznacza pewne zabójstwo, żółty częściowe obrażenia, a czerwony – zero szans na skuteczność naszego działania. Nie będziemy jednak musieli się tym martwić, gdy w opcjach gry wyłączymy cały ten system i zabijemy wroga z ukrycia niezależnie od owego koloru paska zdrowia.

https://www.youtube.com/watch?v=xP0AV65Zpl8

W podrasowywaniu naszego ekwipunku pomogą perki różnego rodzaju i rzadkości, od takich wzmacniających nasze statystyki, po te najcenniejsze, wzmacniające nasze umiejętności. Sposobów na ich zdobycie jest kilka: przeszukanie wyeliminowanego celu, otwieranie skrzyń, handlowanie czy wykonywanie określonych czynności, np. dokonanie odpowiedniej liczby zabójstw z wysokości.

Assassin’s Creed Shadows będzie miało swoją premierę 20 marca i wyjdzie na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.

4 odpowiedzi do “Assassin’s Creed Shadows pozwoli na gwarantowane natychmiastowe zabójstwa. Ubisoft ujawnia szczegóły systemu progresji”

  1. „W podrasowywaniu naszego ekwipunku pomogą perki różnego rodzaju i rzadkości” – nope, podziękuję za grinder w SP.

  2. To po co w takim razie to kombinatorstwo, skoro można wyłączyć i mieć gdzieś.

    • konfederacja 3 marca 2025 o 14:19

      To też jest dobre:

      „każda postać rozdysponuje swoje punkty doświadczenia pomiędzy sześć rozbudowanych drzewek, co będzie można cofnąć w każdej chwili”

      To po co kombinować z buildem, skoro można zresetować i mieć gdzieś:)

  3. „takich jak odnajdywanie zagubionych notatek, medytowanie czy modlenie się”

    Brzmi fascynująco xD.

    Nie no zobaczy się jak to będzie ale po Valhalli czy jodze w Gta 5 jakoś nie wywołuje to ekscytacji.

Dodaj komentarz