Wiedźmin 4 będzie przepiękny? Zaprezentowano demo technologiczne na Unreal Enginie 5

Od czasu The Game Awards, podczas którego zaprezentowano pierwszy zwiastun najnowszej wiedźmińskiej produkcji CD Projektu Red, nie minęło wiele czasu, a już otrzymaliśmy kolejne materiały z gry. Nową prezentację pokazano podczas wydarzenia The State of Unreal, ponieważ – warto o tym przypomnieć – nadchodząca część nie powstaje na silniku REDengine, lecz na Unreal Engine 5.
Demo technologiczne Wiedźmina 4 otworzyło wydarzenie State of Unreal. Na scenie pojawili się Kajetan Kapuściński, cinematic director, oraz Sebastian Kalemba, reżyser gry. Pokaz odbył się na konsoli PlayStation 5. Najpierw zobaczyliśmy zwiastun.
Później mogliśmy się przyjrzeć, jak prezentuje się Kontynent u boku Ciri dosiadającej swojego wiernego wierzchowca – Kelpie. Przy okazji ujawniono techniczne szczegóły, które mają zapobiec problemom z optymalizacją. To szczególnie istotne, ponieważ zobaczyliśmy tętniącą życiem wioskę, przez którą przeszliśmy wspólnie z twórcami.
Całą prezentację skomentował również Michał Nowakowski, współprezes CD Projektu Red.
Rozpoczęliśmy naszą współpracę z Epic Games, aby rozwijać technologię gier z otwartym światem. Pokazanie tego wczesnego spojrzenia na naszą pracę, korzystając z Unreal Engine’a działającego w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to ważny kamień milowy – i dowód świetnej współpracy między naszymi zespołami. Ale to dopiero początek. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirującą technologię płynącą z tej współpracy, w miarę jak prace nad Wiedźminem 4 na Unreal Enginie 5 będą postępować.
Wiemy, że Wiedźmin 4 nie zadebiutuje przed 2027 rokiem – i trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę moment ujawnienia pierwszej zapowiedzi. Tę informację przekazał Piotr Nielubowicz, czyli CFO CD Projektu Red. W oczekiwaniu na nową grę zachęcamy do zapoznania się z naszym wydaniem specjalnym o Wiedźminie.
I co sądzicie? Podobało wam się to demo technologiczne?
Czytaj dalej
20 odpowiedzi do “Wiedźmin 4 będzie przepiękny? Zaprezentowano demo technologiczne na Unreal Enginie 5”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jakoś zwiastuny trójki zdecydowanie były ciekawsze, ale ślicznie to wygląda, tylko modlić się żeby ten Unreal się nie pierdzielił jak to ma w zwyczaju
I to wszystko na bazowym PS5 z RT i w 60 fpsach ;D
Tja, uwierzę jak zobaczę.
I w ogóle nie będzie downgradeu w premierowej wersji.
Nie ma opcji, że to będzie tak wyglądać na PS5. Nie jest to też pierwszy raz, że CD Projekt daje obietnice odnośnie wizualiów, które nie pokrywają się z rzeczywistością. Z Wiedźminem 3 i Cyberpunkiem było tak samo.
Imo wygląda tak sobie xd
Jak trójka na sterydach. Ale spoko, zobaczymy co z tego będzie. Najbardziej graficznie przypomina mi Horizona Frobbiden West co wcale nie jest złą rzeczą bo Horizon wygląda cudownie do dzisiaj. No i spoko, że potwierdzili, że będzie Kovir. Mam dość już słowiańskości w tej grze.
Dobrze, że nie będzie LGBT, Woke i innych dziwactw.
@Poszukiwacz Mam dla ciebie smutne wieści na temat orientacji seksualnej Ciri.
Znaczy smutne dla ciebie, bo dla mnie już niekoniecznie.
@sttark „Mam dość już słowiańskości w tej grze.”
Ja nie, ale niech tam sobie próbują innej scenerii. Mam tylko nadzieję, że to się wszystko za bardzo nie zamerykanizuje.
W Krew i Wino to za bardzo tej słowiańskości to nie było 😉
@Poszukiwacz
Na 99,9% troll ale co tam xd.
Będą. Ciri sama jest biseksualna a w każdej grze w serii mamy osoby hetero i homoseksualne a w trójce mieliśmy nawet uroczego elfa drag queen ;).
Więc niech cię o to głowa nie boli, postacie nie hetero na pewno będą i z mniejszości etnicznych( o ile można tak mówić o świecie fantasy).
@WBK87 W sumie tylko w jednym z czterech głównych miejsc akcji całej gry ta słowiańskość była.
Ładny ten „gameplay”.
Czekam aż Badowski powie przed premierą że „It runs surprisingly well on PS5” 😉
Cała para idzie w dopracowanie wiarygodnego otwartego świata i to zapewne niemałego. Oby zostało coś na walkę.
W3, Cyberpunk tez mialy ladne dema techniczne 🙂
Rozwalilo mnie „60 FPS, RTX na PS5”, wiedzmin 3 z rtx ledwo 30 klatek daje na PS5.
Moze to mocno oskryptowane demo techniczne tak bo nic sie tak na prawde nie dzieje, gra na pewno nie bedzie tak chodzila, chyba ze upscalingiem z 144p do 720p.
Mowia o tym jak swiat reaguje na to co sie dzieje… kilka sekund pozniej facet upada w kaluze z blotem, ani troche brudu na nim ale pacz! dzieciak podniosl jablka jak upadly innemu NPCkowi w tym zacnie mocno oskryptowanym segmencie xD.
Wiedźmin 3 z ray tracingiem i na PC działa beznadziejnie w porównaniu z Cyberpunkiem. Tak już jest jak próbuje się dodać ray tracing do gry stworzonej w 2015 roku, która nie była robiona z myślą o ray tracingu. I tak to zrobili byle jak z tymi „probes” rozmieszczanymi w taki sposób, że światło przenika przez ściany, itd. W porównaniu z ray tracingiem w Cyberpunku (już nie mówiąc o path tracingu), to implementacja RT w Wiedźminie 3 to bardziej jak amatorski mod niż sensowna aktualizacja. Zresztą mody trochę poprawiają działanie ray tracingu w Wiedźminie 3 i widać, że nie siedzieli nad tym nie wiadomo ile żeby to dobrze tweakować.
Już preordery zrobione?
Czekam na jakieś materiały z rozwoju postaci. Wiedźmin 3 był pod tym względem tragiczny. Każdy build i tak kończył się machaniem mieczem z przerwą na znak.
To nie było demo Wiedźmina na Unrealu tylko demo Unerala na Wiedźminie i jako cos takiego to wyszło miodnie 🙂 Ciri4 pewnie będzie jeszcze optymalizowane i bardzo dobrze, a tu w najlepszym razie widac w co celują.
Pożyjemy zobaczymy do premiery. Nie zdziwię się jak na zwykłym ps 5 oraz na blasakach spełniających minimalne wymagania będzie działać tak…. https://www.youtube.com/watch?v=VhvDy8h3FG8 No ale to przecie cPR i wiedźmin 4 już ma zarezerwowane 10 na 10 must have cd action poleca.