rek

Techland zalicza spore straty finansowe i kasuje dwie gry. W produkcji pozostać miało nowe Call of Juarez

Techland zalicza spore straty finansowe i kasuje dwie gry. W produkcji pozostać miało nowe Call of Juarez
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Ostatni raz w przygody na dzikim zachodzie mogliśmy zagłębić się w 2013 roku za sprawą spin-offu o podtytule Gunslinger.

Tom Henderson na łamach Insider Gamingu poinformował o anulowaniu przez Techland dwóch projektów. Powodem tej decyzji miały być problemy finansowe, które dotknęły firmę w ostatnich latach. Tylko w 2024 studio osiągnęło straty na poziomie 37 milionów dolarów, co było kontynuacją trendu z roku poprzedniego, w którym to firma straciła 25 milionów dolarów. 

Według informacji Insider Gamingu jednym z anulowanych tytułów jest RPG Akcji znane pod nazwą Project Cornerstone, zapowiedziane w maju 2022 roku, niedługo po premierze Dying Lighta 2. Wśród inspiracji dla projektu znalazły się Gwiezdne Wojny, a jednym z wielu charakterystycznych elementów była umiejętność zatrzymywania czasu.

https://twitter.com/InsiderGamingIG/status/1940756905095582031

Nie wszystkie projekty zostały przez Techland anulowane. Tom Henderson poinformował, że studio zachowało przy życiu najnowszą odsłonę Call of Juarez, która powstaje na Unreal Engine. Cykl był jednym z większych międzynarodowych sukcesów Techlandu, który idealnie wstrzelił się w wówczas niezagospodarowaną niszę gier osadzonych w czasach dzikiego zachodu. 

Techland aktualnie skupia się na wydaniu Dying Light: The Beast, którego premiera nastąpi 21 sierpnia na PC, PS5 oraz Xboksy Series X/S. W wystosowanym oświadczeniu do Insider Gamingu studio nie skomentowało doniesień o istnieniu kontynuacji Call of Juarez.

Projektowanie gier nigdy nie jest prostym zadaniem, a czasami świeże podejście jest niezbędne do tworzenia świetnych dzieł. Co istotne, żadna z ogłoszonych zmian nie spowodowała redukcji zatrudnienia. Deweloperzy zostali przeniesieni do innych projektów i pracują nad wieloma grami, które są w przygotowaniu. Obecnie skupiamy się przede wszystkim na wydaniu Dying Light: The Beast. Po premierze gry, w odpowiednim czasie opowiemy więcej o naszych przyszłych projektach.

Pod koniec czerwca Techland ogłaszał, że Dying Light: The Beast jest nowym otwarciem dla studia, które planuje wydawać więcej gier. Czas pokaże, czy następnym dziełem będzie wspomniane Call of Juarez.

3 odpowiedzi do “Techland zalicza spore straty finansowe i kasuje dwie gry. W produkcji pozostać miało nowe Call of Juarez”

  1. Mam nadzieję, że z nowym Call of Juarez dowiązą do końca. Gunslinger był wyśmienity, a jakby zrobili coś na kształt otwartego świata z humorem to byłby uradowany.

    • Ech, marzenia. Na tę chwilę stawiam na jakieś gacha-game na Dzikim Zachodzie. Najwyżej potem będę miłe zaskoczony.

  2. Gunslinger był super, wspominam go bardzo dobrze, mam nadzieje, że te nowe CoJ wyjdzie i będzie dobrą grą. Co do tego anulowanego rpg to zapomniałem o nim całkowicie xd. Szkoda, że tak to wygląda, ale fajnie, że chociaż kowboje nadal powstają.

Dodaj komentarz