11 bit chwali się wynikami sprzedaży The Alters, a giełda ma to w nosie. Polska firma wciąż odczuwa skutki rozczarowania inwestorów Frostpunkiem 2

Jak wiadomo, The Alters budziło pewne kontrowersje związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ale najwidoczniej nie wpłynęły one na ogólny odbiór polskiej gry. 11 bit studios pochwaliło się wynikami sprzedaży: w niecałe 4 tygodnie rozeszło się 280 tys. kopii. Warszawska firma szczyci się również tym, że The Alters zostało dodane do steamowej listy życzeń ponad milion razy. Nie zapominajmy także, że tytuł ten jest przecież też dostępny w Game Passie.
Wypadałoby pogratulować i cieszyć się z sukcesu polskiego studia, ale trudno nie zauważyć, że radość twórców nie przekłada się na sytuację na giełdzie. Pamiętajmy, że we wrześniu 2024 roku akcje warszawskiej firmy drastycznie spadły po publikacji pierwszych recenzji Frostpunka 2. The Alters, mimo pozytywnych opinii o grze, niestety nie odwraca tego trendu, a dzisiejsze notowania wskazują spadek do poniżej 200 zł za akcję.

Choć The Alters bez wątpienia można uznać za artystyczny sukces, sytuacja 11 bit studios pokazuje, jak silnie rynek kapitałowy reaguje nie tylko na jakość gier, ale i na oczekiwania inwestorów oraz kontekst całego portfolio wydawniczego. Wydaje się, że nawet świetne przyjęcie nowej produkcji nie wystarczyło, by zatrzeć negatywne emocje związane z wrześniowym zawodem po pierwszych recenzjach Frostpunka 2.
To przypomnienie, że w branży gier wideo sukces tytułu nie zawsze równa się stabilności finansowej firmy. Niemniej jednak warto docenić 11 bit studios za konsekwentne tworzenie ambitnych i oryginalnych gier – i trzymać kciuki, by zaufanie rynku wróciło wraz z kolejnymi premierami.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “11 bit chwali się wynikami sprzedaży The Alters, a giełda ma to w nosie. Polska firma wciąż odczuwa skutki rozczarowania inwestorów Frostpunkiem 2”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie. To pokazuje, że po prostu kurs spółki był sztucznie napompowany i parę osób ładnie zarobiło na spadkach. Wie to KAŻDY, kto uważnie prześledził raport finansowy. Obecna kapitalizacja to 475mln PLN (kurs 196zł), zysk netto za 2024 – niecałe 7mln zł, a w 2023 0,5mln zł. Aktywów ma na 260 mln zł. Pozytyw spółki to brak obciążeń finansowych ponad możliwości – ok. 12%. Nic nie uzasadniało kapitalizacji na poziomie 1,5 mld PLN.
Dodatkowo studio nie ma w swoim portfolio gier, które sprzedają się w wielu milionach egzemplarzy. Jeżeli nie będzie przeceny to The Alters, mimo, że jest świetne, to nie „dobije” do 500k sztuk w ciągu najbliższych 6 miesięcy.