Aktualizacja 2.3 do Cyberpunka 2077 ze szczegółami i datą premiery. Gra wzbogaci się o nową zawartość i funkcje

Kiedy już wszyscy myśleli, że rozwój Cyberpunka 2077 został na dobre zakończony wraz z premierą aktualizacji 2.2., developerzy dość niespodziewanie ogłosili powstawanie jeszcze jednego update’u. Szczegóły do tej pory owiane były tajemnicą, ale po tym, jak CD Projekt Red opóźnił jej premierę, pojawiła się mglista nadzieja nie tylko na poprawki kwestii technicznych czy dodatki kosmetyczne, lecz także np. nową zawartość fabularną. Dziś już wiemy więcej, a wręcz wszystko – odbył się stream z developerami, którzy opowiedzieli dokładnie o tym, co czeka nas w aktualizacji 2.3.
Przede wszystkim w Cyberpunku 2077 pojawią się nowe pojazdy – 3 samochody i jeden motocykl. Zdobycie ich nie będzie takie proste, bo by je odblokować, będziemy musieli wykonać kilka zadań dodatkowych. Natrafienie na nie ma być stosunkowo proste oraz intuicyjne, więc nie trzeba będzie przekopywać całego Night City. Dodatkowo Delamain (którego wątek fabularny ciągle uważam za zmarnowany potencjał) będzie mógł prowadzić za nas teraz każdy pojazd; V rozsiada się wtedy wygodnie i z klasycznym „zimnym łokciem” podziwia Night City, natomiast my możemy przełączyć się na filmową kamerę – podobne rozwiązanie znajdziemy w GTA. Delamaina będzie można także wezwać jako zwyczajną, klasyczną taksówkę. Stare i nowe wehikuły doczekają się także nowych opcji malowania, a my będziemy mogli je uwiecznić w ulepszony sposób dzięki nowościom w trybie fotograficznym. Już wcześniej było nieźle, ale teraz growi fotografowie, do których trochę sam się zaliczam, będą mogli zaszaleć. To mała, jednak wyczekiwana przez wielu zmiana.
Od strony technicznej też zmieni się kilka rzeczy: gracze konsolowi będą cieszyć się z obsługi VRR. Cyberpunk 2077 otrzyma oficjalne wsparcie dla AMD FSR 4, generatora klatek z AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2.0.
Czy tym razem to już naprawdę koniec? Czy gra jest już ostatecznie kompletna? Prawdopodobnie nie, bo zawsze jest coś, co można poprawić i dodać, nawet jeśli nie jest to rozbudowane rozszerzenie fabularne. Update 2.3 do Cyberpunka 2077 nie każe nam na siebie czekać długo. Aktualizacja zostanie wydana już jutro, 17 lipca na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S. Dzieło CD Projektu Red zawitało niedawno na Switcha 2, jednak posiadacze konsoli Nintendo będą musieli trochę poczekać na nowości.
Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Aktualizacja 2.3 do Cyberpunka 2077 ze szczegółami i datą premiery. Gra wzbogaci się o nową zawartość i funkcje”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Taka ekscytacja wśród rodzimych mediów z powodu 3 pojazdów i auto-kierowania? xD
A myślałem, że nowe upscalery i frame generatory to powód do hajpu.
Ekscytacja była pompowana przez rodzime media dla klików – temat Cyberka wiecznie żywy, a każdy farmazon bez pokrycia o „aktualizacji TAK OGROMNEJ, że musiała zostać przełożona!!!”, mimo że na social mediach Cedepu było info, że patch będzie przypominał objętością i zawartością poprzednią łatkę 2.2, czy inne wyssane z palca spekulacje dla nakręcania sensacji dodatkowo podbijają liczniki wyświetleń jak mało który temat ;v
( https://cdaction.pl/newsy/nowa-aktualizacja-do-cyberpunka-2077-musi-byc-calkiem-spora-cd-projekt-red-opoznil-jej-premiere )
Łooo panie, dla tak bogatej treści warto przejść całą grę po raz siódmy xD
Delamain jako taxi które jeździ po mieście i wozi ludzi, to coś czego mi brakowało. Mam tylko nadzieję że dla immersji będzie też woził npc, bo tego nawet modderzy nie zrobili.
Kłamstwem byłoby powiedzieć, że na patcha nikt nie czekał, nikt o niego nie prosił ani nikt go nie potrzebował, wszak nie zna pojęcia pompowania hajpu ten, kto nigdy nie dał nura w Cyberpunkowego Reddita, by wytaplać się w spekulacjach, nadziejach i prognozach, które jak grzyby po deszczu wyrastały po każdym pierdnięciu o nowej zawartości na Cedepowych social mediach.
Bardziej trafne byłoby stwierdzenie, że nikt niczego nie obiecywał – przed smutnym tweetem o przesunięciu daty wypuszczenia patcha wiedzieliśmy tyle, że patch: 1) będzie, 2) poprzedzony zostanie streamem. Po opóźnieniu patcha dostaliśmy jedynie informację, że zespół pracuje w pocie czoła by nie kazać nam czekać zbyt długo, celując w objętość nowgo contentu zbliżoną do patcha 2.2.
Przypominam, że patch 2.2 rozszerzał działanie CrystalCoat na nowe pojazdy, wprowadzał funkcję TwinTone, czyli możliwość „kradzieży” kolorów przejeżdżającego obok nas pojazdu i nałożenia ich na naszą furę, 10 nowych pojazdów z ulic Night City do kupienia za pośrednictwem AutoFixera, wiadro nowych funkcji w trybie foto, drugie wiadro nowych opcji personalizacji w kreatorze postaci oraz obecność martwego terrorysty jako pasażera podczas przejażdżek autem – do tego garść mniejszych drobiazgów i bug-fixów.
Co dostajemy w 2.3? Przede wszystkim możliwość zrelaksowania się za kółkiem – oprogramowanie pojazdów krążących po Night City wzbogaciło się o funkcję AutoDrive – możemy teraz wygodnie rozsiąść się za kółkiem, przewietrzyć łokieć, wywalić giry na deskę rozdzielczą i podziwiać widoki. Tej ostatniej czynności sprzyja z kolei Cinematic Camera. Nic nie stoi na przeszkodzie, by odpalić Cyberka na monitorze i podziwiać panoramę Night City podczas przejazdu do celu aktywnego zadania, dowolnego miejsca wskazanego przez nas na mapie lub po prostu krążąc ulicami NC bez określonego celu podróży – bo i taka możliwośc jest, jeśli zdecydujemy się aktywować AutoDrive bez wskazanego na mapie waypointa.
W pakiecie jest również autonomiczna taksówka Delamaina, którą możemy w każdej chwili wezwać, by poczuć się jak korpos w delegacji podczas bezpiecznej przeprawy przez miasto. W Delamainie również mamy możliwość uruchomienia filmowej kamery. Dodatkowo, według złotoustego Pawła Sasko, może się zdarzyć, że podczas przejażdżki z Milesem Davisem na głośnikach i kroplami deszczu spływającymi leniwie po szybach, z melancholii wybije nas strzelanina, jednak takie prawdopodobieństwo zostało intencjonalnie zredukowane do minimum, żebyśmy mogli „przyklimacić” bez atakujących nas co kilka przecznic siepaczy Maelstromu.
W Cyberpunkowym apdejcie nie mogło zabraknąć rozwinięcia systemów CrystalCoat i TwinTone. Funkcje te są teraz obsługiwane przez większość pojazdów dostępnych w grze, poza oczywistymi wyjątkami, choćby wozami Nomadów. Dodatkowo, TwinTone obsługuje teraz łącznie ponad 370 (!) nowych wzorów, które możemy zaaplikować na posiadane przez nas samochody (i motocykle!).
Mało? Cztery wprowadzone w patchu pojazdy – trzy samochody i motocykl – to kompletnie świeżo wymodelowane wózki, w przeciwieństwie do nowych reskinów, z którymi mieliśmy do czynienia przy okazji poprzedniego patcha. Trzy z nich zdobędziemy w ramach nagrody za ukończenie konkretnych zadań, zaś jeden możemy kupić w AutoFixerze.
W trybie fotograficznym na rozstawienie na planie zdjęciowym czeka 27 nowyh NPCów (Brendan!) wraz z alternatywnymi strojami. V w trybie foto również może błyskawicznie zmienić kostium na któryś z presetów zapisanych przez nas w garderobie. Dorzucono garść ramek i naklejek, usprawniono funkcję spoglądania modela w kamerę oraz dodano możliwość tworzenia własnych filtrów. PhotoMode wzbogacił się również w opcję manipulacji pogodą, porą dnia, upływu czasu oraz przeskoczenia do kolejnej klatki – sesja w trakcie kwaśnego deszczu nie będzie już jak wygrana na loterii i obejdzie się bez konieczności nerwowego wymierzania najlepszego momentu do odpalenia PhotoMode w trakcie poślizgu dla perfekcyjnego ujęcia.
Z technikaliów gratką dla użytkowników kart graficznych od AMD będzie dodanie obsługi FSR4 (wymagana aktualizacja sterownika GPU) oraz FSR 3.1 Frame Generation. Nie zabakło w nowym patchu bajerów graficznych od Intela – dodano upscaler XeSS 2.0, XeSS Frame Generation oraz Intelowego HDR10+. Na konsole trafił VRR.
Do tego trochę bugfixów, tweaków i innych drobiazgów – zachęcam do sprawdzenia listy zmian na własną rękę, jak i obejrzenia 40-minutowego streama z zapowiedzią nowości.
Chciałem więcej Cyberpunka w Cyberpunku w rozsądnej ilości, dostałem nawet więcej niż się spodziewałem – podejście z chłodną głową i odfiltrowanie medialnego szumu, w tym krzykliwych nagłówków o GIGANTYCZNYM patchu ważącym tyle co sam Cyberpunk, patchu TAK OGROMNYM, że trzeba go było przełożyć pozwoliło mi na trzeźwe spojrzenie oraz miłe zaskoczenie nową zawartością, o którą nawet nie prosiłem.
Patch dostępny będzie od 17 lipca na PC, Xboxach Series S/X oraz PS5 – Switch musi jeszcze trochę poczekać na swoją kolejkę.
Jakby ktoś o mnie pytał, to robię kółka Delamainem dookoła Westbrook.
Już dzisiaj w polecajkach na youtube: „Cyberpunk 2077 just got a HUGE update” 😉
„NEW Cyberpunk 2077 update that changes EVERYTHING!!!” – i koniecznie miniaturka ze zmienioną kolorystyką logo gry i postacią podpyloną ze strony jakiegoś moda na Nexusie.
I łepek którego obserwuję znowu zrobi kolejny ranking samochodów od nowa, bo dodali 4 nowe pojazdy XD
Im takie patche na rękę, bo mogą znowu robić filmik o grze, o której powiedzieli już wszystko.
Kiedy byłem głodny newsów, to przed premierą Cyberka śledziłem kilku takich newsmanów, jednak im bliżej premiery, tym bardziej rzucały mi sie w oczy ilości farmazonów pchanych jako pewnik w takich filmikach i odlubiłem wszystko xD Jutuberem nie zostaje się karmiąc głodnych wrażeń widzów nudnymi, sprawdzonymi informacjami.