Elden Ring Nightreign i Shadow of the Erdtree zaliczają kolejne kamienie milowe sprzedaży. Tymczasem Sony nabywa udziały Bandai Namco

Elden Ring Nightreign i Shadow of the Erdtree zaliczają kolejne kamienie milowe sprzedaży. Tymczasem Sony nabywa udziały Bandai Namco
Avatar photo
Aleksandra "Doksa" Jung
Dobry dzień dla twórców serii Dark Souls.

Jak podaje FromSoftware w dostępnym na jego stronie komunikacie prasowym, Elden Ring Nightreign sprzedało się już w 5 milionach kopii. Shadow of the Erdtree zaś, DLC do podstawowego Elden Ringa, przekroczyło liczbę 10 milionów sprzedanych egzemplarzy. O popularności obu tych produkcji wiedzieliśmy już wcześniej – Nightreign sprzedał 3,5 miliona kopii w pięć dni od premiery – ale omawiane liczby dobitnie pokazują, jak ogromne sukcesy odnosi marka Elden Ring. 

Bandai Namco, wydawca serii Elden Ring, zwraca na siebie dzięki temu coraz większą uwagę. Konkretniej chodzi tym razem o uwagę Sony, które nabyło 2,5% udziałów firmy i ogłosiło początek „strategicznej współpracy”. W komunikacie prasowym Sony podkreśla wartość IP Bandai Namco. 

„Obie firmy mają w planach implementację inicjatyw rozszerzających twórczość, a także produkty i usługi oparte na IP będących własnością Bandai Namco, korzystając z mocnych stron Sony, takich jak produkcja i dystrybucja anime czy innych form wideo oraz promocja towarów.”

Trudno wyobrazić sobie, by Sony i Bandai Namco nie myślały w swojej współpracy chociaż częściowo o marce Elden Ring (szczególnie że Sony jest już największym akcjonariuszem firmy matki FromSoftware o nazwie Kadokawa). Warto przypomnieć, że w produkcji jest też ekranizacja Elden Ringa – ale kto wie, czy na filmie się skończy.

Oczywiście Bandai Namco to nie tylko Elden Ring czy Dark Souls – to także seria Tekken, gry Dragon Ball, Ace Combat i wiele, wiele innych. Elden Ring to jednak najlepiej sprzedająca się współczesna gra wydawcy z 30 milionami sprzedanych kopii, a – jak widać po udostępnionych przez FromSoftware danych – DLC i spin-offy nie ustępują jej aż tak bardzo. 

Mało prawdopodobne, by następna marka znanej z soulslike’ów firmy (exclusive na Switcha 2 o nazwie The Duskbloods) powtórzyła sukces Elden Ringa, ale zawsze można mieć nadzieję. The Duskbloods, przez swój klimat porównywane przez fanów często do Bloodborne i nazywane pieszczotliwie jego sequelem, ukaże się w przyszłym roku. 

Dodaj komentarz