Nowe zadania i anomalie, poprawki A-Life oraz ulepszony interfejs. Twórcy Stalkera 2 opublikowali listę planowanych aktualizacji

Warstwa techniczna Stalkera 2 – mimo licznych łatek – wciąż pozostawia bardzo wiele do życzenia. Co prawda twórcy gry opublikowali właśnie dalsze plany rozwoju produkcji, ale trudno nie odnieść wrażenia, że minie jeszcze sporo czasu, zanim Serce Czarnobyla osiągnie taką formę, jaką powinno mieć już w dniu premiery.
GSC Game World chce przede wszystkim przenieść Stalkera 2 na najnowszą wersję Unreal Engine’u (5.5.4), dzięki czemu developerzy będą mogli wprowadzić do gry nowe funkcje. Priorytetem twórców wciąż pozostaje jednak poprawa optymalizacji i wydajności tytułu.
Lista planowanych nowości jest naprawdę długa. Zawiera m.in. poprawki systemu A-Life, ulepszenia interfejsu i lootu oraz debiut dodatkowych zadań i anomalii. Zmian doczekają się również udostępnione kilka miesięcy temu narzędzia moderskie – twórcy Stalkera 2 planują wyposażyć je w funkcje narracyjne, dzięki którym gracze będą mogli tworzyć własne historie.
Jak widać, GSC Game World stara się wprowadzać nowe funkcje, mimo że technikalia Stalkera 2 wciąż wymagają gruntownej naprawy. Nie zapominajmy także, że w produkcji znajduje się wersja na PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro. Czas pokaże, czy ukraińskie studio nie stara się łapać zbyt wielu srok za ogon.
Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “Nowe zadania i anomalie, poprawki A-Life oraz ulepszony interfejs. Twórcy Stalkera 2 opublikowali listę planowanych aktualizacji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Przesiadka na najnowszą wersję UE5 to świetne wieści, sporo osób siedzących w branży twierdziło, że problemy z optymalizacją tej gry w dużej mierze wynikały właśnie z zastosowania przestarzałej wersji silnika. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Mogli w ogóle zrobić grę na poprzedniej wersji, UE4. Słyszałem dużo dobrego o grach na tym silniku.
@Zadymek UE4 ponoć nie nadaje się do otwartych światów. Właśnie UE5 miał to zmienić, ale chyba jeszcze dużo czasu trzeba zanim deweloperzy się go nauczą.
No nie wiem, takie Hogwart Legacy na UE4 działa bardzo słabo. Dobrze to na UE4 działają co najwyżej zazwyczaj stare, liniowe gry. Przy takim poziomie detali, i ogromnym otwartym świecie, jaki mamy w Stalkerze 2, to pewnie na UE4 było by jeszcze gorzej z wydajnością.
@RAIL Poziomie czego? Kpisz czy trollujesz? co z tego ze ogromny pusty i nudny i powtarzalny, pare schematow budynkow, laboratoriow, i przeciwnikow? Co w tej gdzie niby jest tak wymagajacego zeby sobie UE4 nie poradzil?
Ja kojażę gry na ue 4 które kiepsko działały to Calisto protocol i Chyba właśnie hokward legacy.
„Co w tej gdzie niby jest tak wymagajacego zeby sobie UE4 nie poradzil?”
Strumieniowanie danych
Znajdź mi grę na UE4 z równie „pustym i powtarzalnym” światem xD
To spokojnie mogę poczekać jeszcze rok albo dwa i zagrać w ulepszoną wersję 😀 Co jak co, ale casus CP2077 pokazał, że warto poczekać. Oczywiście, nikt nikomu nie broni zagrać teraz, ale warto rozważyć bycie cierpliwym, zwłaszcza gdy się ma całą listę gier do przejścia – kupkę wstydu 😀
Przestałem grać w grę bodajże po patchu 1.2, który tak „ulepszył” A-Life, że gra z rejonu 55-60 klatek zeszła u mnie do rejonu 40-50 klatek i właściwie przestała być grywalna.
40-50 klatek i gra niegrywalna? oO…
Widzę, że ludziom trochę palma odbija, za czasów trylogii GTA 3, grało się zapewne w 15 klatkach i ludzie spokojnie czerpali przyjemność z grania. Coś mi się zdaje, że dzisiejsze gry zamiast dawać radość z grania (z drobnymi wyjątkami) są benchmarkami i to na życzenie graczy…
Masz świadomość, że gramy w erze monitorów LCD? Wiesz, takich z natywnym odświeżaniem, gdzie klatkaż niedopasowany do częstotliwości odświeżania rodzi problemy z wyświetlaniem – jak tearing, od którego fizycznie oczy bolą. Typowe monitory LCD mają częstotliwość odświeżania 75-60 Hz, a po przekroczenia określonej (dolnej) granicy zaczynają wyświetlać czarne klatki.
A w ogóle to pieprzenie, że 60 klatek nie trzeba do komfortowego grania zdechło jakoś tak 15 lat temu.
Nie wiem skąd ta „wiedza”, ale zmień strony internetowe z których korzystasz. Monitor w najgorszym wypadku wyświetli 2 razy jedną klatkę, a nie „czarne klatki”.
Poza tym masz V-sync, G-Sync, FreeSync co w zasadzie eliminuje „problemy”. Najtańsze monitory mają te „funkcje”, więc nie pisz głupot.
„A w ogóle to pieprzenie, że 60 klatek nie trzeba do komfortowego grania zdechło jakoś tak 15 lat temu.”
Kolejna bzdura. Spokojnie gram w strzelanki w stabilnych 30 FPS. Lepsze wrażenia da wyższa rozdzielczość i więcej detali niż spadek FPS z 60 do 50.
Odczuwanie liczby klatek, to masakrycznie subiektywna sprawa. Ja nie jestem w stanie grać w pierwszoosobowe gry na 30 klatkach, bo mi się autentycznie robi niedobrze, objawy jak przy chorobie lokomocyjnej xd
I o ile stabilne 50 nadal jest spoko, tak stabilne 30 to dla mnie trochę relikt przeszłości. Ale to mocno zależy od danego osobnika.
„Widzę, że ludziom trochę palma odbija, za czasów trylogii GTA 3, grało się zapewne w 15 klatkach i ludzie spokojnie czerpali przyjemność z grania”
Widzę, że ludziom trochę palma odbija, za czasów komuny, żyło się zapewne w chujowych warunkach i ludzie spokojnie czerpali przyjemność z życia
@WBK87 „Nie wiem skąd ta „wiedza””
Z praktyki. Tearing dotyczy wyświetlania kilku klatek na raz, kiedy klatkaż jest zbyt duży, natomiast „czarne klatki” dotyczą zbyt małego klatkażu.
Monitor z Freesync ma ustawione minimalne FPS, poniżej którego Freesync się wyłącza – a zaczyna się miganie czarnym ekranem. Poszukaj sobie w sieci, znajdziesz trochę narzekania na temat. A także poradników jak sobie z tym radzić https://www.youtube.com/watch?v=ynoBN0oG1CI
„Poza tym masz V-sync, G-Sync, FreeSync co w zasadzie eliminuje „problemy”. Najtańsze monitory mają te „funkcje”, więc nie pisz głupot.”
Właśnie miganie czarnym ekranem jest związane z Freesync, i z tanimi monitorami. Więc nie pisz głupot.
„Kolejna bzdura. Spokojnie gram w strzelanki w stabilnych 30 FPS”
Czyli jak ty nie widzisz różnicy, to nikt nie widzi?