RAGE: Wersja PC z narzędziami dla modderów!

Tim Willits (dyrektor kreatywny RAGE), zapowiedział, że gra w wersji na komputery osobiste będzie zawierała edytor poziomów:
RAGE będzie oferowąło taki sam edytor poziomów, z jakiego korzystaliśmy podczas tworzenia gry. Wystarczy przywołać konsolę, wpisać 'id studio’ i wcisnąć enter – wtedy pojawią się wszystkie narzędzia z jakich korzystaliśmy.
Obsługa edytora nie będzie jednak łatwa:
Budowanie poziomów od zera będzie trudniejsze, ponieważ korzystamy w niektórych lokacjach z systemu warstw. Jestem jednak w stanie wyobrazić sobie, że ktoś zmodyfikuje Wellspring [miasto w grze] i doda do niego nowe postacie wraz z własnymi kwestiami dialogowymi.
Wszystko wskazuje na to, że RAGE będzie rajem dla modderów – oczywiście „tylko na PC„.
Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “RAGE: Wersja PC z narzędziami dla modderów!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Panie autorze, co mają narzędzia modderskie do edytora poziomów?
Modowanie nigdy mnie nie kręciło, nawet ich używanie, ale sama gra przyciąga coraz mocniej…:)
Dobra, zalogowałem się po raz pierwszy od paru lat, specjalnie by odpisać na ten jeden komentarz.@Par4no1d – Zamiast wytykać błędy komukolwiek radziłbym zgłębić temat. Słowo „Modding” oznacza modyfikacje, czy to komputera czy gry na jakimś tam silniku. Ktoś może zrobić moda korzystając zarówno z [beeep]istego edytora, jak i edytora szesnastkowego, to nie ma znaczenia, i to, i to będzie modem. Narzędzia modderskie mają to do siebie, że są łatwiejsze w obsłudze i przekazują wszystkie informacje przejrzystym
GUI, oraz nie wymagają specjalnych umiejętności, bo przecież możesz zdekompilować sobie exeka i pozmieniać różne pierdółki, lecz może nieść za sobą skutki prawne, gdyż jak wiecie podmiana oryginalnego pliku exe nie jest legalna. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, eto.
Ach, no i bardzo bym prosił redakcję o większą liczbę artykułów nt. moddingu, bo to chyba najlepsza rzecz by w wieku, załóżmy 15 lat obcykać mniej-więcej jak tam silnik sobie radzi, czemu normalmapa jest taka ważna, co to modele high-poly, ble ble ble. Zresztą czytałem kiedyś wywiad z jednym z ludzi Bethesdy i potwierdził, że modding to bardzo ważna sprawa, możesz nabrać cały worek doświadczenia jako nastolatek, potem tylko portfolio, cv i list motywacyjny, a człowiek z doświadczeniem jest bardziej ceniony.
Coz, w moim przypadku to z pewnoscia decydujacy argument za kupnem gry. Nawet jesli nie spodoba mi sie finalna wersja gry od id software, to modderzy gra sie zajma.:D
„RAGE będzie OFEROWĄŁO taki|sam edytor poziomów, z|jakiego korzystaliśmy|podczas tworzenia gry.” 😉
Wszystko ok.Tylko gre wydaje EA więc zasypią nas dlc ;(
Po co ci dlc skoro zrobisz sam sobie swojego „dlc” i pobierzesz „dlc” innych?
Rzeczywiscie, gdyby studio liczylo na DLC, to nie udostepnialoby narzedzi dla moderow, ktorzy swoje mody udostepnia za darmo… Milo, ze ktos mysli nie tylko o kasie, ale i graczach. Ciekawe, jak sytuacja z DLC bedzie wygladac na konsolach…
Professor, jak chcesz pomoddować jakąś grę polecam Crysisa. Poczytaj trochę o modach, edytorze, wejdź na doc.crymod.com, wiki.crymod.com i crymod.com, poczytaj o powstających projektach, przejrzyj tutoriale, itp. Bardzo chciałbym rozwinąć modding crysisa w Polsce bo prezentuje się bardzo słabo. Jeśli jesteś zainteresowany, zarejestruj się proszę na forum themodders.org i napisz do mnie – nick eto. W ogóle jeśli ktokolwiek jest zainteresowany i posiada zapał do pracy, niech do mnie napisze – themodders, eto.
Z newsa na news coraz bardziej mam ochotę na tę grę. Ostatni trailer utwierdził mnie w przekonaniu, że broń się dobrze zachowuje. Teraz wiem, że gra przeżyje dzięki moderom. Jest dobrze, oby tylko wymagania nie zabiły mojego PC :/
Yaper, nie nakręcałbym się tak bardzo. To że tworzyli w tym edytorze grę, nie znaczy że sam edytor będzie przyjazny. Crytekowski Sandbox bardzo wysoko ustawił poprzeczkę już drugim edytorem, kolejna część, tzn Sandbox 3 raczej nie podniesie poprzeczki. Bawiłem się SB dołączonym do bety, tworzenie shaderów woła o pomstę do nieba. Minęły cztery lata, a z edytora shaderów wywalili połowę opcji :/ I jeszcze CUDOWNE, NIEPOKONANE FlowGraphy. Tego nie pobije nic, jestem pewien, chyba że kolejny sandbox.