RAGE: Wersja PC z narzędziami dla modderów!
Tim Willits (dyrektor kreatywny RAGE), zapowiedział, że gra w wersji na komputery osobiste będzie zawierała edytor poziomów:
RAGE będzie oferowąło taki sam edytor poziomów, z jakiego korzystaliśmy podczas tworzenia gry. Wystarczy przywołać konsolę, wpisać 'id studio’ i wcisnąć enter – wtedy pojawią się wszystkie narzędzia z jakich korzystaliśmy.
Obsługa edytora nie będzie jednak łatwa:
Budowanie poziomów od zera będzie trudniejsze, ponieważ korzystamy w niektórych lokacjach z systemu warstw. Jestem jednak w stanie wyobrazić sobie, że ktoś zmodyfikuje Wellspring [miasto w grze] i doda do niego nowe postacie wraz z własnymi kwestiami dialogowymi.
Wszystko wskazuje na to, że RAGE będzie rajem dla modderów – oczywiście „tylko na PC„.
Czytaj dalej
-
„Czołgi” przejęły Gamescom 2025, czyli relacja z Wargaming Day w Kolonii
-
1Szef Diablo odchodzi. W końcu! I to mimo że Diablo 4… było dobrą grą. W swoim gatunku
-
8Poświęciłem 2 lata i 2000 godzin, aby wygrać Ligę Mistrzów Stalą Brzeg
-
3Czy to mniejsze Kroniki Myrtany? Przybliżamy modyfikację do Gothica – Złote Wrota 2: Serce Bogini

Panie autorze, co mają narzędzia modderskie do edytora poziomów?
Modowanie nigdy mnie nie kręciło, nawet ich używanie, ale sama gra przyciąga coraz mocniej…:)
Dobra, zalogowałem się po raz pierwszy od paru lat, specjalnie by odpisać na ten jeden komentarz.@Par4no1d – Zamiast wytykać błędy komukolwiek radziłbym zgłębić temat. Słowo „Modding” oznacza modyfikacje, czy to komputera czy gry na jakimś tam silniku. Ktoś może zrobić moda korzystając zarówno z [beeep]istego edytora, jak i edytora szesnastkowego, to nie ma znaczenia, i to, i to będzie modem. Narzędzia modderskie mają to do siebie, że są łatwiejsze w obsłudze i przekazują wszystkie informacje przejrzystym
GUI, oraz nie wymagają specjalnych umiejętności, bo przecież możesz zdekompilować sobie exeka i pozmieniać różne pierdółki, lecz może nieść za sobą skutki prawne, gdyż jak wiecie podmiana oryginalnego pliku exe nie jest legalna. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, eto.
Ach, no i bardzo bym prosił redakcję o większą liczbę artykułów nt. moddingu, bo to chyba najlepsza rzecz by w wieku, załóżmy 15 lat obcykać mniej-więcej jak tam silnik sobie radzi, czemu normalmapa jest taka ważna, co to modele high-poly, ble ble ble. Zresztą czytałem kiedyś wywiad z jednym z ludzi Bethesdy i potwierdził, że modding to bardzo ważna sprawa, możesz nabrać cały worek doświadczenia jako nastolatek, potem tylko portfolio, cv i list motywacyjny, a człowiek z doświadczeniem jest bardziej ceniony.
Coz, w moim przypadku to z pewnoscia decydujacy argument za kupnem gry. Nawet jesli nie spodoba mi sie finalna wersja gry od id software, to modderzy gra sie zajma.:D
„RAGE będzie OFEROWĄŁO taki|sam edytor poziomów, z|jakiego korzystaliśmy|podczas tworzenia gry.” 😉
Wszystko ok.Tylko gre wydaje EA więc zasypią nas dlc ;(
Po co ci dlc skoro zrobisz sam sobie swojego „dlc” i pobierzesz „dlc” innych?
Rzeczywiscie, gdyby studio liczylo na DLC, to nie udostepnialoby narzedzi dla moderow, ktorzy swoje mody udostepnia za darmo… Milo, ze ktos mysli nie tylko o kasie, ale i graczach. Ciekawe, jak sytuacja z DLC bedzie wygladac na konsolach…
Professor, jak chcesz pomoddować jakąś grę polecam Crysisa. Poczytaj trochę o modach, edytorze, wejdź na doc.crymod.com, wiki.crymod.com i crymod.com, poczytaj o powstających projektach, przejrzyj tutoriale, itp. Bardzo chciałbym rozwinąć modding crysisa w Polsce bo prezentuje się bardzo słabo. Jeśli jesteś zainteresowany, zarejestruj się proszę na forum themodders.org i napisz do mnie – nick eto. W ogóle jeśli ktokolwiek jest zainteresowany i posiada zapał do pracy, niech do mnie napisze – themodders, eto.
Z newsa na news coraz bardziej mam ochotę na tę grę. Ostatni trailer utwierdził mnie w przekonaniu, że broń się dobrze zachowuje. Teraz wiem, że gra przeżyje dzięki moderom. Jest dobrze, oby tylko wymagania nie zabiły mojego PC :/
Yaper, nie nakręcałbym się tak bardzo. To że tworzyli w tym edytorze grę, nie znaczy że sam edytor będzie przyjazny. Crytekowski Sandbox bardzo wysoko ustawił poprzeczkę już drugim edytorem, kolejna część, tzn Sandbox 3 raczej nie podniesie poprzeczki. Bawiłem się SB dołączonym do bety, tworzenie shaderów woła o pomstę do nieba. Minęły cztery lata, a z edytora shaderów wywalili połowę opcji :/ I jeszcze CUDOWNE, NIEPOKONANE FlowGraphy. Tego nie pobije nic, jestem pewien, chyba że kolejny sandbox.