Valve: „Counter-Strike: Global Offensive nie zostanie uproszczone”

W rozmowie z serwisem Gamasutra Chet Faliszek, scenarzysta w Valve, zapewnił, że Counter-Strike: Global Offensive nie będzie uproszczone ze względu na to, że zostanie wydane także na konsolach.
Jak mówi:
Przenosząc Counter-Strike’a na Xboksa 360 i PlayStation 3 chcemy się upewnić, że go nie uprościmy. Gra pozwoli wciągnąć się nowym graczom w trybie Casual, ale nie zapomina o najlepszych. Jeśli myślisz, że dobrze grasz na swoim kontrolerze na tyle, by nadążyć za szybkością klawiatury i myszy, wtedy sobie poradzisz. Jeśli nie, po prostu zmierzysz się z ludźmi o podobnym poziomie. Planujemy wprowadzić zmiany, które dodadzą głębi doświadczonym graczom bez komplikowania rozgrywki tym słabszym.
Czytaj dalej
-
Megabonk cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Już ponad milion graczy...
-
Ponad 2 miliardy zombiaków umarło ponownie w Dying Light: The...
-
Europa Universalis 5 całkowicie zmienia sposób prowadzenia wojen. Twórcy...
-
Hollow Knight: Silksong ukończony na saksofonie. Nie musieliśmy długo czekać na sfinalizowanie...
27 odpowiedzi do “Valve: „Counter-Strike: Global Offensive nie zostanie uproszczone””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Gdy Valve zapowiedziało, że Counter-Strike: Global Offensive trafi także na konsole i będzie posiadać specjalny tryb dla „każuali”, gracze zaczęli się obawiać, że twórcy gry ją uproszczą względem poprzednich części. W jednym z wywiadów przedstawiciele studia zapewnili jednak, że nic takiego nie będzie miało miejsca.
Casual – wspomganie celowania, Hardcore – totalny brak. I do tyle to się sprowadzi za pewne. Ale to i tak kolosalna zmiana. 🙂
oł yes! Już się bałem że myszka będzie tyle samo warta do pad ;]|No to teraz czekać tylko na cwaniaczków z xboxa i ps, niech spróbują nadążyć i strzelić heada
Nie będzie uproszczone, ponieważ już jest uproszczone 🙂 i tyle na temat.
@k4cz0r było już wspomniane że w trybie „każual” nie bd też kasy + parę jeszcze nie pamiętam teraz ;p
No to będą serwery pełne frustratów z xboxa co ich 8-latek na PC wykańcza. 😀 ZŁOOOOOOOOO! ;P
No, i jest zgoda, dawać tych konsolowcówww 🙂
Let’s play then.
Jeżeli razem będą mogli grać i PCtowcy i Konsolowcy, to i tak najprawdopodobniej stracą na tym PCtowcy. Postacie będą mniej zwinne, cięższe i ślamazarne, żeby gracze konsolowi mieli jakąkolwiek szanse (firma raczej wolałaby sprawić, że konsolowcy będą mogli kogokolwiek zabić, niż żeby PCtowcy mieli jeszcze lepszą zabawe).
Gra na PS3 ma obsługiwać myszki i klawiatury.
Jak tak czytam niektóre komentarze do newsa to mi się zdaje że nie ludzie nawet nie czytają artykułu tylko od razu przechodzą do sekcji komentarzy żeby pisać byle bzdury bez obeznania w temacie…
SkywalkerPL|Nie będzie bo razem pograją PSowcy i pecetowcy. Xboksiarze będą grać między sobą.AoS|Zastanawia mnie czemu biedni pecetowcy czasem gadają takie bzdury nawet nie grając w żadnego FPS’a na konsoli. Gdyby sterowanie było toporne to w CoD’y czy Battlefieldy na samym Xboksie nie grałoby kilkakrotnie więcej osób niż na PC.
//Nie przeklinamy. Poprawiłem. -Alaknár//
@Micheallo Ja osobiście (jako pecetowiec) grałem na konsoli w któraś część Killzone’a i grało się naprawdę dobrze aczkolwiek klawiatura i myszka to to nie jest.
Znam graczy, którzy w FPS’y na konsoli grają ŚWIETNIE, i rozwaliliby niejednego pecetowca.
@Arthes, z auto-aimem też świetnie grać potrafię. 😉 |A w ogóle, to co tutaj upraszczać? Przecież CS jest tak łatwy, że każdy debil ogarnie tę grę.
@Arthes mówisz o mnie?
Znam graczy, którzy w FPS’y na PC grają ŚWIETNIE, i rozwaliliby niejednego konsolowaca. >.>
@Arthes|Microsoft podobno robił kiedyś testy w kierunku eventualnej gry cross-platformowej w halo, wzieli profesjonalnych konsolowych graczy w halo i przeciętnych graczy PC okazało się, że bez auto aima klawiatura + myszka daje tak dużą przewagę, że nawet profesjonaliści nie dawali sobie rady
@Arthes – bylo juz kilka przykladow, kiedy (m.in. M$) jakas firma organizowala walke miedzy PC i konsolami, zeby sprawdzic, czy PCowcy rzeczywiscie zmiazdza konsolowcow, dzieki myszce i klawiaturze. I koniec koncow miazga byla mimo, ze do swoich testow M$ zaprosil profesjonalnych graczy z x’a, a na PC ludzi, ktorzy byli najwyzej amatorami.
@Micheallo – sterowanie padem w strzelankach jest toporne. Jedyny powod, dla ktorego na konsolach gra sie wciaz padem jest taki, ze zadne studio developerskie nie wprowadzilo do konsolowych gier obslugi myszki i klawy (co Valve zamierza zmienic). A na konsolach gra kilkakrotnie razy wiecej ludzi, bo wielu na zachodzie nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, ze na komputerach mozna grac w co innego niz produkcje kazualowe. Zreszta mieszkam w UK i kiedy rozmawialem z kolegami to nie wyobrazali sobie gry
na komputrze. DLaczego? „Bo nie masz analogu”. Razem z dwoma kolegami, ktorzy o dziwo graja na PC, po prostu wybuchlismy smiechem. Nastepnego dnia kolega przyniosl do szkoly pierwsze Halo i dalismy konsolowcom sprobowac. Zaden z nich nie spodziewal sie, ze na PC da sie grac na takim poziomie.:P
|Słyszysz „tup,tup,tup” za sobą, obracasz się o 180 stopni 6 godzin 11 minut, w połowie to czasu zbierasz kosę w plecy albo banie z kałasza.||Słyszysz „tup,tup,tup” za sobą, obracasz się w momencie, zdejmujesz typa, twój kolega rozbraja bombę, Counter Terrorists win.|True Story.
@Professor a jak wyobrażasz sobie siedzenie z myszą i klawiaturą przed tv? :> To się nie sprawdzi, nawet jak zrobią po prostu klawiaturo-podobne pady (czyli klawa tyko z klawiszami z okolic wsad + spacja itp). Zresztą po co? Konsole są do innego rodzaju gier. Jedyne tytuły zahaczające mniej lub bardziej o fps w które fajnie mi się grało na padzie to Fallout 3 i Bioshock. Reszta padaka.
Chociaż całkiem przyjemnie grało mi się w coda na wii. Gdyby strzelanki poszły w tym kierunku mogłoby być ciekawie, ale przy obecnej technice mało prawdopodobne (za duży lag, za mała precyzja itp.).
@HarryCallahan – a dlaczego ktos koniecznie musi siedziec przed tv? Jest cala masa graczy konsolowych, ktorzy uzywaja monitorow, wlaczajac w to mnie. Chetnie bym skorzystal z mozliwosci podpiecia myszki pod konsole. Poza tym przed tv tez myszka i klawiatura funkcjonuje, wiec nie widze problemu. Wystarczy wysilic mozgownice i znajdzie sie wygodne ulozenie. Problemem jest brak supportu samych tworcow gier. Wszystkie gry sa przystosowane tylko i wylacznie do pada nawet, jesli pojawiaja sie konsolowe 'myszki’.
A jesli chodzi o uzasadnienie takiego kroku – teraz nie ma na to zapotrzebowania, ale produkcja Valve moze sklonic coraz wieksza ilosc graczy do rozgrywki miedzyplatformowej. Jesli GO zgrabnie polaczy PS3 i PC w rozgrywce przeciwko sobie (w koncu Portal 2 to co-op o rywaliacji nie ma mowy) to bedzie to przelom. Wtedy dodanie myszki do tytulow obslugujacych cross-platform gaming bedzie konieczne. Raczej nie zmusza PCowcow do uzywania pada…
Osobiscie mam tylko nadzieje, ze Valve znaczaco poprawi dzwiek. Bardzo podobal mi sie dzwiekowy postep, jaki dokonal sie przy wydaniu Source i licze, ze GO bedzie kolejnym rozwinieciem dzwiekowej czesci produkcji. Oczywiscie, wszystko to przy zalozeniu, ze cala reszta gry bedzie trzymac poziom, ale Valve mozna zaufac.