rek
22.09.2012
Często komentowane 69 Komentarze

NVIDIA: „Nowe konsole to będzie już ostatnia generacja”

NVIDIA: „Nowe konsole to będzie już ostatnia generacja”
Co jakiś czas daje się słyszeć opinie, że następna generacja konsol będzie tą ostatnią. Podobnie uważa NVIDIA, potentat na rynku kart graficznych. Przedstawiciel firmy twierdzi, że maszynki do grania od Microsoftu, Sony i Nintendo zostaną zastąpione „chmurą”.

Phil Eisler, menedżer generalny grupy odpowiedzialnej za funkcjonujący w „chmurze” chip GridNVIDII, stwierdził w rozmowie z serwisem VentureBeat, że następne konsole będą ostatnimi. Jak mówi:

Mówią, że będą to ostatnie konsole, a ja w to wierzę. Technologia obecnych ma już prawie dziesięć lat. Zaletą grania w  jest fakt, że technologia za nim stojąca staje się z roku na rok coraz lepsza. Jednym z powodów, dla których w nią inwestujemy, jest fakt, że choć widzimy, iż istnieją pewne problemy z nią związane, to są one do rozwiązania i wszystko zmierza w dobrym kierunku. Szybkość łącz się zwiększa. Koszty utrzymania serwerów maleją. Zmniejszamy też opóźnienie. Doświadczenie będzie lepsze z każdym kolejnym rokiem, aż w końcu dotrzemy do momentu, w którym będzie to dominujący sposób grania.

Jak dodaje:

Sony wyraźnie wierzy w tę technologię – na tyle, że uznało, iż warto wydać 380 milionów dolarów na zakup GaiKai. To wielkie wsparcie dla osób, które wierzą w .

69 odpowiedzi do “NVIDIA: „Nowe konsole to będzie już ostatnia generacja””

  1. Granie w chmurze będzie złe. Może nie na świecie, ale w krajach takich jak Polska to na pewno. Ogólny stan łączy w Polsce jest niski, a patrząc na tempo rozwoju naszego kraju nie sądzę, by w najbliższej przyszłości Chmura była na szerszą skalę użyteczna. Wiem, że masa ludzi ma dobry internet, ale niestety są to wyjątki i to w większych miastach, bo np. u mnie, kilka kilometrów od Warszawy nie da się uświadczyć szybkiego internetu w rozsądnej cenie.

  2. Narzekanie, że Chmura ma lagi itp itd jest bez sensu, bo technologia jest dopiero w powijakach i liczy sobie raptem kilka lat, ale sądzę, że za te 10 lat przy nowej generacji sprzętu już będzie tak zaawansowana, że będzie użyteczna i świat z cyfrowej dystrybucji wejdzie w chmuryzacje, co jest raczej oczywiste, bo w chmurze piractwo będzie niemożliwe.

  3. Niestety, tak jak już pisałem, problem pojawia się w sprawie polskiej, bo pracując w pewnym urzędzie dowiedziałem się, że analitycy określili, iż za mniej więcej 10 lat polska będzie dopiero w stanie powszechnego dostępu do internetu dla każdego, a to jest jeszcze daleka droga do powszechnego dobrego internetu.

  4. @AoS ???? Dla połowy 60 czy 70% Polski dostępny jest darmowy internet bezprzewodowy (AERO) ~5mb (512kb/s dl). Powszechnie dostępne są już prędkości przekraczające 80mb w dość przystępnych cenach. Nawet neostrada ma w swojej ofercie 80mb dl/5mb ul za niecałą stówkę. Duże sieci komórkowe wprowadzają do oferty LTE. UPC nawet 150mb. Szybki internet i stabilny jest już ogólnodostępny. Jedyny minus chmury jest taki, że już w ogóle nic nie będziemy mieli. Wszystko przechodzi na dystrybucję cyfrową…

  5. … ale przynajmniej zostaje nam sprzęt. Chmura odbierze nam nawet to. Moim zdaniem chmura powinna zostać dla programów czy dysków, a nie muzyki, filmów i gier.

  6. @dracollo-no i co z tego ze neostrada ma internet 80mb,u mnie nie chca mi nawet 2mb podlaczyc i tak sie mecze z moim 1mb od tej cudownej neostrady za 50 zl na miesiac.

  7. Koles nie ma pojecia o czym pisze.|W wiekszej czeaci swiata trzeba by bylo wymieniac cala infrastrukture sieci.|Teraz zwyczajnie opoznienie jest za wysokie.|Trzeba by bylo zrobic taka infrastrukture jak w Japonii, tylko wezcie pozbawcie wszystkich ludzi internetu na czas prac -.-|Inna sprawa to olbrzymie koszty, chmura sie nie przyjmie, przynajmniej mam taka nadzieje.

  8. Może i następna generacja konsol będzie ostatnią, ale pewnie też przetrwa z 10 lat. Te dziesięć lat wystarczy, by jeszcze bardziej spopularyzować internet i granie w chmurce. Moim zdaniem chmura ma przyszłość.

  9. ,,zostaną zastąpione „chmurą” „|Moim zdaniem to złe rozwiązanie. Wielu ludzi chce cieszyć się grą w zaciszu domowym. Do tego nie wszyscy mają stałe połączenie z internetem, dlatego też ,,chmura” przyjmie się tylko w USA i Japonii oraz innych krajach, gdzie odsetek ludzi posiadających stałe łącze internetowe jest dosyć wysoki. Jednak według mnie nadal będzie królować zabawa w domowym zaciszu z płytą i ładowaniem, a nie graniem przez internet w gry single…

  10. To jest bezsens powiem np na przykładzie stema kupujemy jakieś miej więcej 20 czy 30 gier po jakimś czasie steam bankrutuje albo po prostu firma się rozpada no i te twoje gry co zakupiłeś za niemałe pieniądze idą się jeb…..ć dlatego jak coś kupujesz to powinieneś to dostać do ręki i jak taka firma pada to cię to nic nie interesuje bo swoich gier nie tracisz jedyny ogranicznik to nośnik który może nie wytrzymać próby czasu

  11. @Konradzinski- można oczywiście łączyć karty w klastry ale nie opłaca się to z wielu powodów. Taka moc będzie starczała na długo ale też będzie zrzerała masę prądu, a skoro nie będą wymieniane na nowsze energooszczędniejsze to na tym stracą. Ponadto technologia idzie naprzód, co roku pojawia się jakaś technologia, a chmura może ograniczyć ten postęp.

  12. @dracollo, AERO oferuje internet o przepustowosci 512kb/s – to nie jest zadne 5mbit/s tylko maks 64kB/s to po pierwsze. Po drugie, granie w chmurze nie wymaga ogromnych specjalnie duzej przepustowosci – 6Mb/s spokojnie wystarcza, a na ta i u nas duzo osob sie lapie. Problemem sa opoznienia i chocby nie wiem jak nVidia z GRIDem sie starala to tych wynikajacych z lacz nie przeskoczy. Bez wspolpracy z operatorami nic z tego nie wyjdzie. W praktyce, zobaczymy za jakies 10 lat jak kolejne generacja przeminie.

  13. Może tak, może nie – ciężko stwierdzić, co będzie za 10 lat na kluczowych rynkach. Google ostro pracuje nad nowymi technologiami i protokołami sieciowymi, infrastruktura rozwija się w bardzo przyzwoitym tempie. Być może w ciągu 10 lat UE podejmie decyzję o wewnętrznej, 100Mbps sieci we wszystkich krajach wspólnoty. Nie ma co się rozwodzić, tracić czas i bawić we wróżkę. Zastanawiać się nad tym zacznę za lat ~8-9.

  14. Chmura to po prostu kolejny sposób na przejęcie kontroli nad naszymi danymi. Zobaczycie, w przyszłości dane na naszych komputerach staną się „potencjalnie niebezpieczne” i kto wie, może i domowe twarde dyski staną się nielegalne… Oczywiście, w imię walki z piractwem, naruszeniami własności intelektualnej, pornografią i terroryzmem. Chmura to nic dobrego i nie dlatego, że pomoże zwalczać powyższe, ale że stracimy dane i prawo do własnych danych i prywatności. Steam z nowym regulaminem pokazał drogę.

  15. A wszystko dlatego że Tony Hawk nie chciał reklamować XBoxa 900 😀

  16. To by była tragedia – zero modów i nieoficjalnych poprawek, a do tego gra ci przepada razem z serwerem (np. w przypadku włamu, awarii, upadku firmy). To nie ma sensu jako zastępstwo – co najwyżej kolejna opcja – żeby po prostu grać w wypasione gry wszędzie i tyle. Dla mnie gry są ważne – traktuję to kolekcjonersko i czułbym się tak, jakby nagle np. zabronili sprzedaży samochodów i tylko je wynajmowali.

  17. I jeżeli konsolę zostaną zastapione przez chmurę to ja wracam do PeCeta albo wręcz kończę z grami komputerowymi…Zastanawiam się czy u nas taki sprzęt miałby jakikolwiek sens 😛

  18. @Zwirz… Jeżeli przyjąć, że polskie wsie są jakieś 5-8 lat za naszymi miastami pod względem dostępu do internetu (wiem co mówię – pochodzę ze wsi), a teraz w Krakowie korzystam z neta 60Mbps w rozsądnej cenie, to przyjmuję, że za owe 5-8 lat to będzie standardem na terenie całej Polski (dodam, że gram na takim Onlive bez odczuwalnych opóźnień i z bardzo przyzwoitym obrazem!). Dodatkowo biorąc pod uwagę, że żywotność next-gen’ów szacuje się na mniej więcej taki okres (5-8 lat), to wnioski nasuwają się same.

  19. Jakby się ktoś nie domyślał: tak – mam na myśli, że za 5-8 lat granie w chmurze będzie miało sens nawet w Polskiej wsi. Bo 60 Mbps (które szacuję, że wówczas będzie standardem w całej Polsce), spokojnie wysracza do steramowania bez znacznych opóźnień obrazu w HD i wysokiej jakości (jak już wspomniałem – jestem klientem Onlive i przy takim łączu nie odczuwam jakichś znacznych problemów związanych z opóźnieniami, albo spadkiem jakości streamowanego obrazu)

Dodaj komentarz