13.08.2010
Często komentowane 17 Komentarze

QuakeCon 2010: Id Tech 5 nie będzie licencjonowany, wydawca Fallouta kupił twórców Dark Messiah of Might & Magic

QuakeCon 2010: Id Tech 5 nie będzie licencjonowany, wydawca Fallouta kupił twórców Dark Messiah of Might & Magic
Wczorajsze konferencje na QuakeConie 2010 przyniosły nie tylko prezentację Rage na iPhone'a, ale także kilka ciekawych informacji na temat silnika id Tech 5 oraz nowych zakupów firmy Zenimax, do której należą już Bethesda i id Software.

W punktach, bo to ciekawe, ale jednak drobiazgi:

  • id Tech 5 nie będzie licencjonowany, nie zobaczymy go więc w żadnej innej grze, niż produkcje id Software
  • Zenimax kupił francuskie studio Arkane, twórców starego Arx Fatalis, Dark Messiah of Might & Magic, które pomagało też przy BioShocku 2
  • prace nad Rage się przedłużają, gra nie jest jeszcze „na ostatniej prostej”
  • John Carmack twierdzi, że na nowe konsole jeszcze trochę poczekamy – jak mówi żadna z firm (Microsoft, Sony, Nintendo) nie prezentowała id Software nawet planów dotyczących kolejnej generacji konsol
  • 17 odpowiedzi do “QuakeCon 2010: Id Tech 5 nie będzie licencjonowany, wydawca Fallouta kupił twórców Dark Messiah of Might & Magic”

    1. Wczorajsze konferencje na QuakeConie 2010 przyniosły nie tylko prezentację Rage na iPhone’a, ale także kilka ciekawych informacji na temat silnika id Tech 5 oraz nowych zakupów firmy Zenimax, do której należą już Bethesda i id Software.

    2. „produkche” błąd.

    3. bo to po amerykańsku napisane jest ;d

    4. Raczej po polskawemu. ^^

    5. „id Tech 5 nie będzie licencjonowany, nie zobaczymy go więc w żadnej innej grze, niż produkcje id Software”. Może to i lepiej. Bo nie każdy wiedziałby jak wykorzystać w pełni taki silnik

    6. Martwi mnie te przedłużające prace nad Rage, oby nie skończyło się tak jak z Doomem 3 który został wydany o rok za późno.

    7. skoczny ale gdyby silnik był licencjonowany, to id Software sporo by zarobił na jego sprzedaży tak jak Epic.

    8. @Qvist91: czy id Software potrzebuje tych zarobków?? Goście i tak mają grube miliony. Zresztą jakby na siłę chcieli zarabiać nie wspieraliby darmowego oprogramowania. Pierwsze silniki (do id Tech 3) są na licencji GPL, id Tech 4 też ma się kiedyś stać darmowy.

    9. Nie tylko nikt by nie umiał wykorzystać w pełni silnika ale również nikt by go nie wykorzystał do stworzenia gry która mogłaby działać na innych systemach poza Windowsem (Linux, Mac) większość gier opartych na idTech i stworzone ze współpracą id mają własne instalki pod systemy Mac i Linux (ET, ET:QW).

    10. brak licencjonowania silnika to poważny błąd to mogła by być konkurencja dla unreala id tech 4 nie był specjalnie dobry w sumie powstało na nim zaledwie 9 gier. liczyłem że id tech 5 zmieni ten stan i będzie równie powszechnie stosowany co silnik quakea 3 niestety z tym będzie jeszcze gorzej bo ile gier id software będzie w stanie na nim wydać? dwie może 3

    11. „na nowe konsole jeszcze trochę poczekamy – jak mówi żadna z firm (Microsoft, Sony, Nintendo) nie prezentowała id Software nawet planów dotyczących kolejnej generacji konsol” – ktoś rozumie o co się tu rozchodzi? Translator być bardzo dobra rzecz? 😛

    12. LOL? Przecież silniki id zawsze były podstawą dla wielu świetnych gier (przy czym prawie żadna nie powstała w id): Half Life na podstawie Quake 1, Heretic 2 i Soldier of Fortune na Quake 2 no i Jedi Knight 2 na Quake 3 (to tylko kilka przykładów). I oni nie chcą tego licencjonować? Wszystkich strata. Poza Epicem.

    13. Professor00179 13 sierpnia 2010 o 16:33

      Troche szkoda, ze nie chca licencjonowac tego silnika, ale widac maja w tym jakis interes.

    14. Miło by było jak by Arcane wymiotło z Bethesdy kolesi zajmujących się systemem walki w nowym TES’ie:P A tak serio, to dawać mi tu Duma4 i Rejdża a reszta mało mnie interesuje:D

    15. Ludzie mają dziwne podejście. „Nikt inny nie da rady wykorzystać tego silnika” – chyba trochę nie doceniacie deweloperów, to nie są dresy spod bloku. Poza tym każdy silnik ma przecież dokumentację.|@cioper: przecież po Polsku jest. Jeden przecinek zjadło (jak mówi, żadna z firm).

    16. Nie są dresy, ale nie wykorzystaliby pewnie wszystkich umiejętności tego silnika. Ach… Dark Messiah… cóż to była za gra ;D Może powstanie sequel na id Tech 5? 😀 Trochę szkoda, że silnik nie będzie licencjonowany, ale najwyraźniej Carmack wie co robi 😉 Dla mnie, to żywa legenda i najważniejsza w historii gier komputerowych osoba 🙂 No nic, trzeba zbierać dalej na Rage’a 🙂

    17. Mam nadzieje że zrobią Dark Messiah od Might & Magic 2.(czekam na niego od przejścia „jedynki”)

    Dodaj komentarz