The Division: Jest patch z obsługą DX12, są testy wydajności

The Division: Jest patch z obsługą DX12, są testy wydajności
Jeśli masz ochotę na wyprawę do pełnego świąteczno-noworocznych klimatów Nowego Jorku, ale zastanawiasz się co nowy patch zmienił, to śpieszymy z informacją, że jest albo lepiej, albo gorzej, czyli "to zależy".

Gra należy do najładniejszych produkcji, które ukazały się w tym roku, a do tego już na samym początku była dobrze zoptymalizowana. Twórcy cały czas ją jednak ulepszają, a najnowszym tego efektem jest wydany niedawno patch, który dodał obsługę DirectX 12. Wydajność w DX12 oraz dostępnym od początku DX11 porównał na różnych kartach graficznych serwis GameGPU, a wyniki są… o, takie:

div_1920_11_c04i0.png
div_1920_12_c04i0.png

Jak widać, różnica w wydajności po przejściu na DX12 bardzo mocno zależy od konkretnej karty graficznej. I to nawet w przypadku Radeonów, które teoretycznie miały najwięcej na DX12 zyskać: nowy (ale generalnie niezbyt szybki) RX 460 zyskuje 1-2 fps-y, stary R9 290 zalicza wzrost z 49 do 55 fps-ów, a Fury X z 78 do 84 fps-ów.

W przypadku GeForce’ów różnice są jeszcze mniejsze, przy czym karty starsze generalnie w DX12 są wolniejsze niż w DX11. Znaczyłoby to, że cały ten DX12 nie ma sensu. I generalnie tak właśnie obecnie jest… chyba że mówimy o konsolach lub pecetach ze słabymi procesorami, o czym po przerwie na zmianę strony.

To, jaki wpływ na zapotrzebowanie na wydajność procesora ma przejście na DirectX 12, świetnie ilustrują dwa poniższe wykresy:

div_proze_c04i0.png

Jak widać, w DX11 procesor ma spory wpływ na wydajność. W DX12 sytuacja wygląda natomiast tak:

div_proz_12_c04i0.png

Wnioski? Jeśli masz słaby procesor, warto sprawdzić, czy przypadkiem DX12 w The Division nie da więcej fps-ów niż DX11. Ale dla #PCMasterRace jak DX12 większego znaczenia nie miał, tak nadal nie ma.

9 odpowiedzi do “The Division: Jest patch z obsługą DX12, są testy wydajności”

  1. Dobre wykresy, a raczej legenda do wykresów. Na szaro jest Min, a na szaro jest Avg 😀

  2. Może po patchu jest cap na 101?

  3. mam i5 3570 i gtx 1070 to oznacza, że przez dx12 względem CPU będe miał jeszcze mniej fpsów. Super postęp.

  4. Fury X to swoja droga to obecnie bardzo dobra karta. Biorac pod uwage moc jaka dostajemy za cene ~1600 PLN. Jesli ktos zastanawia sie nad zakupem 480 lub 1060 – warto ja rozwazyc. Fury X jest zdecydowanie bardziej wydajna, a w zblizonej cenie. Tylko te 4GB (choc bardziej wydajnej pamieci HBM)…

  5. @GGrzebyk, nie, to oznacza, ze bedziesz mogl dluzej zostac ze swoim i5 3570 i nawet po zamie karty na 1170, 1270 czy podobnych od AMD czy nie martwic sie o to, ze nie mozesz wykorzystac jej mozliwosci w pelni.

  6. Sytuacja zapewne będzie się poprawiać na korzyść DX12 wraz z kolejnymi patachami, tak jak w Tomb Raider oraz Deus Ex

  7. @SolInvictus|masz na myśli chyba R9 Fury (bez X)

  8. @rayden768 Prawda :]

  9. @tapczan100 mam wrazenie ze to nie cap a SLI nie działa.

Dodaj komentarz