Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]
![Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/4685a82a-dcab-4c54-b97f-24858e2063db.jpeg)
Nawet, jeśli śledzicie strony z grami pobieżnie, na pewno natknęliście się na trzeci zwiastun Red Dead Redemption 2. Nowy materiał to okazja, by nieco lepiej poznać gang, ale też zawiesić oko na preriach i modelach postaci płci obojga (również dzięki udostępnionej przez nas galerii) oraz dowiedzieć się czegoś na temat rozgrywki (bo też niektórzy dziennikarze mieli już okazję ograć tytuł Rockstara i podzielili się szczyptą informacji na jego temat).
Niezastąpione Digital Foundry wyciągnęło z tych dwóch minut sporo informacji na temat technologii, jaka stoi za blockbusterem. Mowa o Rockstar Advanced Game Engine (RAGE), zestawie narzędzi stosowanym przez Rockstara od czasów Table Tennis i/lub czwartego GTA, który stał się później podstawą dla m.in. Maksa Payne’a 3, Midnight Club: Los Angeles czy pierwszego RDR-a.
Nowa gra jest tworzona równolegle z myślą o „gołych” PS4 i XBO, jak też PS4 Pro i Xbox One X. Chociaż nie wiadomo, na której z konsol hula zwiastun, Digital Foundtry ostrożnie zakłada, że chodzi o nowsze modele konsol.
Oczywiście tytuł korzysta z puli rozwiązań opracowanych na poczet GTA V (ładny bloom i głębia ostrości, duża odległość rysowania obiektów), ale – twierdzi DF – od tego czasu poprawiły się systemy cieniowania/oświetlenia, modele postaci są bardziej szczegółowe, symulacja materiału akuratna, a choć włosie (i końskie, i to na czuprynach bohaterów) nieco odstaje od reszty, da się to zauważyć głównie na zbliżeniach. Nierewelacyjnie prezentują się natomiast tekstury podłoża, wciąż też nie wiadomo nic o liczbie klatek, jakie wyciągną sprzęty Sony i Microsoftu (na tego typu wnioski poczekamy, aż zostanie zaprezentowany fragment uczciwej rozgrywki).
Red Dead Redemption 2 zadebiutuje (na PS4 i XBO) już 26 października.
Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Lepsze wygładzanie krawędzi, doskonała roślinność, pierwszoligowy system oświetlenia… ale niedzisiejsze flirtowanie tekstur podłoża. Niezastąpione Digital Foundry rozkłada nowy zwiastun klatka po klatce.
Oby fizyka była taka jak w jedynce.
„Naturalniejsza roślinność” – nie lepiej napisać 'bardziej naturalna roślinność’? Poza tym „Rockstar Advanced Game Engine (RARE)” – RAGE panie, RAGE.
Oby poprawili sterowanie, bo granie w ich dotychczasowe gry na padzie to męka.
A ja mam nadzieję że będzie tak samo dużo urzekających scenerii dzikiego świata jak w jedynce.
Mimika postaci nie zachwyca no ale gdzieś trzeba ciąć koszty 😛
Ciekawe czy euphoria wróci przynajmniej do swojego stanu z GTA4 czy nadal będzie takim kastratem jak w GTA5.
@Somi88 tekstury gruntu jak i oddalonych obiektów ( nie zachwycają ). Do tego niektóre z tekstur na postaciach wyglądają raczej biednie.