Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]

Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]
Lepsze wygładzanie krawędzi, naturalniejsza roślinność, pierwszoligowy system oświetlenia... ale niedzisiejsze filtrowanie tekstur podłoża. Niezastąpione Digital Foundry klatka po klatce rozkłada nowy zwiastun RDR-a 2.

Nawet, jeśli śledzicie strony z grami pobieżnie, na pewno natknęliście się na trzeci zwiastun Red Dead Redemption 2. Nowy materiał to okazja, by nieco lepiej poznać gang, ale też zawiesić oko na preriach i modelach postaci płci obojga (również dzięki udostępnionej przez nas galerii) oraz dowiedzieć się czegoś na temat rozgrywki (bo też niektórzy dziennikarze mieli już okazję ograć tytuł Rockstara i podzielili się szczyptą informacji na jego temat).

Niezastąpione Digital Foundry wyciągnęło z tych dwóch minut sporo informacji na temat technologii, jaka stoi za blockbusterem. Mowa o Rockstar Advanced Game Engine (RAGE), zestawie narzędzi stosowanym przez Rockstara od czasów Table Tennis i/lub czwartego GTA, który stał się później podstawą dla m.in. Maksa Payne’a 3, Midnight Club: Los Angeles czy pierwszego RDR-a.

Nowa gra jest tworzona równolegle z myślą o „gołych” PS4 i XBO, jak też PS4 Pro i Xbox One X. Chociaż nie wiadomo, na której z konsol hula zwiastun, Digital Foundtry ostrożnie zakłada, że chodzi o nowsze modele konsol.

Oczywiście tytuł korzysta z puli rozwiązań opracowanych na poczet GTA V (ładny bloom i głębia ostrości, duża odległość rysowania obiektów), ale – twierdzi DF – od tego czasu poprawiły się systemy cieniowania/oświetlenia, modele postaci są bardziej szczegółowe, symulacja materiału akuratna, a choć włosie (i końskie, i to na czuprynach bohaterów) nieco odstaje od reszty, da się to zauważyć głównie na zbliżeniach. Nierewelacyjnie prezentują się natomiast tekstury podłoża, wciąż też nie wiadomo nic o liczbie klatek, jakie wyciągną sprzęty Sony i Microsoftu (na tego typu wnioski poczekamy, aż zostanie zaprezentowany fragment uczciwej rozgrywki).

Red Dead Redemption 2 zadebiutuje (na PS4 i XBO) już 26 października.

8 odpowiedzi do “Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]”

  1. Lepsze wygładzanie krawędzi, doskonała roślinność, pierwszoligowy system oświetlenia… ale niedzisiejsze flirtowanie tekstur podłoża. Niezastąpione Digital Foundry rozkłada nowy zwiastun klatka po klatce.

  2. Oby fizyka była taka jak w jedynce.

  3. „Naturalniejsza roślinność” – nie lepiej napisać 'bardziej naturalna roślinność’? Poza tym „Rockstar Advanced Game Engine (RARE)” – RAGE panie, RAGE.

  4. SomekindofDevil 5 maja 2018 o 13:10

    Oby poprawili sterowanie, bo granie w ich dotychczasowe gry na padzie to męka.

  5. A ja mam nadzieję że będzie tak samo dużo urzekających scenerii dzikiego świata jak w jedynce.

  6. Mimika postaci nie zachwyca no ale gdzieś trzeba ciąć koszty 😛

  7. korinogaro 6 maja 2018 o 12:14

    Ciekawe czy euphoria wróci przynajmniej do swojego stanu z GTA4 czy nadal będzie takim kastratem jak w GTA5.

  8. @Somi88 tekstury gruntu jak i oddalonych obiektów ( nie zachwycają ). Do tego niektóre z tekstur na postaciach wyglądają raczej biednie.

Dodaj komentarz