Red Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]
Nawet, jeśli śledzicie strony z grami pobieżnie, na pewno natknęliście się na trzeci zwiastun Red Dead Redemption 2. Nowy materiał to okazja, by nieco lepiej poznać gang, ale też zawiesić oko na preriach i modelach postaci płci obojga (również dzięki udostępnionej przez nas galerii) oraz dowiedzieć się czegoś na temat rozgrywki (bo też niektórzy dziennikarze mieli już okazję ograć tytuł Rockstara i podzielili się szczyptą informacji na jego temat).
Niezastąpione Digital Foundry wyciągnęło z tych dwóch minut sporo informacji na temat technologii, jaka stoi za blockbusterem. Mowa o Rockstar Advanced Game Engine (RAGE), zestawie narzędzi stosowanym przez Rockstara od czasów Table Tennis i/lub czwartego GTA, który stał się później podstawą dla m.in. Maksa Payne’a 3, Midnight Club: Los Angeles czy pierwszego RDR-a.
Nowa gra jest tworzona równolegle z myślą o „gołych” PS4 i XBO, jak też PS4 Pro i Xbox One X. Chociaż nie wiadomo, na której z konsol hula zwiastun, Digital Foundtry ostrożnie zakłada, że chodzi o nowsze modele konsol.
Oczywiście tytuł korzysta z puli rozwiązań opracowanych na poczet GTA V (ładny bloom i głębia ostrości, duża odległość rysowania obiektów), ale – twierdzi DF – od tego czasu poprawiły się systemy cieniowania/oświetlenia, modele postaci są bardziej szczegółowe, symulacja materiału akuratna, a choć włosie (i końskie, i to na czuprynach bohaterów) nieco odstaje od reszty, da się to zauważyć głównie na zbliżeniach. Nierewelacyjnie prezentują się natomiast tekstury podłoża, wciąż też nie wiadomo nic o liczbie klatek, jakie wyciągną sprzęty Sony i Microsoftu (na tego typu wnioski poczekamy, aż zostanie zaprezentowany fragment uczciwej rozgrywki).
Red Dead Redemption 2 zadebiutuje (na PS4 i XBO) już 26 października.
Czytaj dalej
-
1Szukacie czegoś do ogrania ze znajomymi? Kooperacyjna przygodówka za darmo w Epic Games Storze
-
5Doskonały, detektywistyczny erpeg za darmo w Epic Games Storze
-
1007 First Light opóźnione. Twórcy dają sobie dodatkowe 2 miesiące
-
4Gothic 2: Kroniki Myrtany z premierą w przyszłym roku i nowym trailerem

Lepsze wygładzanie krawędzi, doskonała roślinność, pierwszoligowy system oświetlenia… ale niedzisiejsze flirtowanie tekstur podłoża. Niezastąpione Digital Foundry rozkłada nowy zwiastun klatka po klatce.
Oby fizyka była taka jak w jedynce.
„Naturalniejsza roślinność” – nie lepiej napisać 'bardziej naturalna roślinność’? Poza tym „Rockstar Advanced Game Engine (RARE)” – RAGE panie, RAGE.
Oby poprawili sterowanie, bo granie w ich dotychczasowe gry na padzie to męka.
A ja mam nadzieję że będzie tak samo dużo urzekających scenerii dzikiego świata jak w jedynce.
Mimika postaci nie zachwyca no ale gdzieś trzeba ciąć koszty 😛
Ciekawe czy euphoria wróci przynajmniej do swojego stanu z GTA4 czy nadal będzie takim kastratem jak w GTA5.
@Somi88 tekstury gruntu jak i oddalonych obiektów ( nie zachwycają ). Do tego niektóre z tekstur na postaciach wyglądają raczej biednie.