Conan Exiles to największa gra w historii Funcomu

Conan Exiles to największa gra w historii Funcomu
Nie tak dawno temu autorzy Najdłuższej Podróży, Age of Conan i The Secret World byli o krok od bankructwa. Dziś biją rekordy.

Raptem trzy lata temu Funcom znalazł się na krawędzi. W związku z niesatysfakcjonującymi zyskami z LEGO Minifigures Online, developerzy postanowili „rozważyć swoje kroki”, ergo: ogłosili, że szukają partnerów skłonnych do inwestycji, zakupu lub dokonania fuzji.

Ale, jak informuje GamesIndustry.biz, finansowe problemy to już przeszłość, bo po 25 latach istnienia Norwegowie trafili wreszcie w dziesiątkę. Z upublicznionego właśnie raportu dowiadujemy się, że survival Conan Exiles (wczesnodostępny build stawił się na Steamie w styczniu 2017, pełna wersja zadebiutowała w maju tego roku) sprzedało się w liczbie 1,4 mln egzemplarzy. Rezultat ten gra osiągnęła w czasie o połowę krótszym niż poprzedni największy hit studia, MMORPG Age of Conan (który na zbyt 1,4 mln kopii czekał przeszło trzy lata… po czym developerzy zmienili model dystrybucji na free to play, wydając Age of Conan: Unchained, co okazało się ponoć całkiem zyskowna).

Nadmieńmy, że dobry wynik zapewniło nie tylko Exiles, ale również ponowne wydanie Secret World (które rok temu powróciło jako Legends, dość mocno przebudowany względem pierwowzoru F2P).

Co dalej? W przygotowaniu jest duża łatka, mająca naprawić ponad 500 bugów wersji pecetowej… ale choć ta była zapowiedziana na lipiec, nadejdzie dopiero w sierpniu, bo… studio posłało zmęczonych pracowników na urlopy. Developerzy przygotowują także kolejne duże DLC (Jewel of the West) i są o krok od odpalenia podstawowego tytułu w Japonii (edycję na PS4 wyda tam skądinąd znany Spike Chunsoft).

Ponadto ponoć w pierwszej połowie przyszłego roku otrzymamy zupełnie nową grę osadzoną w uniwersum Conana Barbarzyńcy, nad którą dłubie studio Petroglyph (znane przede wszystkim z RTS-ów w rodzaju Grey Goo czy Star Wars: Empire at War).

12 odpowiedzi do “Conan Exiles to największa gra w historii Funcomu”

  1. Twórcy ANajdłuższej Podróży, Anarchy Online i The Secret World nigdy nie radzili sobie tak dobrze!

  2. Thorongil83 5 lipca 2018 o 17:19

    Póki co spędziłem w grze około 200 godzin… jedno na co bym narzekał to małe zróżnicowanie przeciwników (czy to monstrów, czy zwierząt). Nie jest imho tego dużo przez co bardzo szybko okazuje się, że widziało się już wszystko. Poza tym gra całkiem spoko 🙂 serwery PvE całkiem ogarnięte, na PvP pełno kretynów jak zwykle ale do tego można się przyzwyczaić ;] Błędy i glicze są, ale nic co skreślałoby grę całkowicie, a tło fabularne jest naprawdę klimatyczne.

  3. Warto kupić? Bo zaciekawiło mnie to kiedyś ale było we wczesnym dostępie. Działa to dobrze, nie ma bugów?

  4. Thorongil83 5 lipca 2018 o 17:45

    Bugi są, ale regularnie naprawiane… nie są to też (przynajmniej w moim przypadku) bugi jakieś przesadnie psujące grę czy coś w tym stylu. Najlepiej byłoby jakoś to wypróbować i się przekonać czy ci odpowiada 🙂 Ja kupiłem szybko i nie żałuję. Mapa jest olbrzymia (4 różne biomy). Tło fabularne naprawdę niezłe. Jest nawet quest główny, który może doprowadzić do ukończenia gry (choć nie jest to proste). Poczytaj, obejrzyj jakiś gameplay…

  5. @Kazama|Kiepski interfejs i bugi. Thorongil miał farta, bo u mnie cuda się potrafią dziać na serwerze dedykowanym w sieci lokalnej. Budowanie to katorga: nie ma planowania, budujesz na surowo, jak się pomylisz to odzyskujesz 1/3 surowców. Boli przy budowaniu czegoś więcej niż igloo. Gramy we 2 ze znajomym i zbieranie surowców zajmuje 2-3 dni na byle gawno, a i tak podkręciłem harvest rate na 130%. Gra ma klimat, ale często mam wrażenie, że zabrakło umiejętności/czasu na dopracowanie prostych rzeczy.

  6. Thorongil83 5 lipca 2018 o 23:02

    @sadpanda True… dlatego warto poczytać i obejrzeć gameplaye. Z bugami tak jest, że jedni je mają, a inni nie. Grze jeszcze daleko do szlifu i jest co naprawiać, ale mimo to gra mi się przyjemnie (A próbowałem sił w kilku innych tego typu grach i żadna z nich nie wciągnęła mnie tak jak Conan)…

  7. Gra mi się podoba bardzo, ale niestety jest zbyt czasochłonna. Grałem z 3 znajomymi, więc można było już nieźle pograć, ale niestety uznaliśmy że za dużo czasu gra wymaga. A szkoda. Może kiedyś wrócę żeby pograć sobie lokalnie, poznać fabułę i poodkrywać co gra ma w zanadrzu.

  8. Fallschirmjager 6 lipca 2018 o 22:16

    Thorongil83 No właśnie, gra ma singla? Czy warto kupić dla samego singla?

  9. Thorongil83 6 lipca 2018 o 23:00

    Można grać lokalnie w singlu/coopie lub tylko singlu do którego przy okazji dołączyć może inny gracz… Prawie połowa z moich 205 godzin to właśnie single czyli można pograć, choć przyznam, że prawdziwa zabawa zaczyna się na serwerach z innymi graczami. Tło fabularne jest… jest ukryty quest qłówny (bo nie ma tu czegoś takiego jak dziennik zadań czy coś takiego). Sedno gry to wciąż budowanie i walka o surowce więc nie spodziewałbym się tu nawet czegoś pokroju ubogiego RPGa… to nadal survival+crafting.

  10. Powstał też nowy tryb serwera PVE-Conflict. Nie można na nim niszczyć budynków ale w godzinach 17:00 – 23:00 są dozwolone walki PvP. Idealny serwer dla graczy solo lub ludzi z małą ilością czasu którzy nie mogą ciągle pilnować swoich budowli ale chętnie powalczą z innymi graczami

  11. Zainstalowałem wczorajszego popołudnia i skończyłem dziś rano o 8:30, a mam ochotę dalej grać. Coś się w tym Konanie kryje.

  12. @logman Grasz dalej???

Dodaj komentarz