Aliens: Colonial Marines – Modder twierdzi, że naprawił AI, usuwając… jeden znak

Aliens: Colonial Marines – jedno z największych rozczarowań ostatnich lat (średnia ocen 43-48% w zależności od platformy) – doczekało się znaczącej poprawki. Modder jamesdickinson963 twierdzi, że małym nakładem sił można naprawić AI ksenomorfów. Co dokładnie należy zrobić? Otóż wystarczy odnaleźć plik PecanEngine.ini w folderze Moje dokumenty, otworzyć go choćby w zwykłym Notatniku, a następnie odszukać następującę linijkę:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
Teraz musimy usunąć zbędną literkę „a” (specjalnie ją pogrubiłem). Po korekcie linijka powinna prezentować się tak:
ClassRemapping = PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether
Co zmienia ta niepozorna literka? Drobna poprawka wpływa na sposób, w jaki wrogowie poruszają się po otoczeniu, prawidłowo przypisując ich po zespawnowaniu do obszaru działania i ułatwiając im znalezienie wyjść z niego. Według użytkownika forum ResetEra po edycji wspomnianego pliku Obcy chętniej pełzają i częściej korzystają z otworów wentylacyjnych. Wreszcie robią też użytek z przewagi liczebnej, zmieniając położenie tak, by flankować gracza, a ich zachowanie cechuje większa agresja.
Jeśli macie grę, dajcie znać w komentarzach, co zmieniło się po wprowadzeniu poprawki.
Cóż, nie od dziś wiadomo, że prosta edycja plików konfiguracyjnych .ini może pozytywnie wpłynąć na jakość słynnej wtopy studia… właściwie to trudno wskazać developera.
Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “Aliens: Colonial Marines – Modder twierdzi, że naprawił AI, usuwając… jeden znak”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Zwykły modder znalazł JEDEN znak, który naprawia grę! Twórcy go nienawidzą. ZOBACZ JAK?!
No to jeszcze moderzy poprawią kilkadziesiąt innych rzeczy i producent będzie mógł wydać remastera w cenie dwókrotnie wyższej od oryginału. Szkoda tylko że nowej, mniej idiotycznej i zgodnej z kanonem fabuły nikt za nich raczej nie zrobi.
Bardziej zaskakujące jest, że CDA pisze o tym teraz. Znalezisko ogłoszono w listopadzie zeszłego roku.
@mac1991seth bardziej zaskakuje mnie, że komuś się jeszcze do CM chce w ogóle wracać.
@mac1991seth Jak to mówią – lepiej późno niż wcale 😉 |Ja np. o tym patencie wgl nie wiedziałem, a przymierzam się powoli do ponownego podejścia do gry, uprzednio ją oczywiście „naprawiając”.
@mac1991seth PCGamer dopiero co zrobił z tego newsa to i CDA wrzuciło 😉
Sporo stron o tym pisze od dzisiaj, zaczęło się chyba na Reddicie.
A jeszcze niedawno Randy Pitchford bronił grę że wcale nie taka zła jak ludzie mówią, tylko za dużo oczekiwali. Poraz kolejny pokazuje ze jest kompletnie niegodny zaufania.
@Bronnson teraz nawet oficjalne filmy, komiksy i książki nie są zgodne z kanonem, więc wisz.|Nie, żebym bronił ACM, bo za to co z tą grą zrobiono, powinnien ktoś beknąć ( nie wspominając o tym, jaką miękką fajką jest Sega, że nie potrafią zrobić z GB porządku, jak ich wycyckali na grube melony ).
@mrowczak no wim, wim. Ale chodzi mi o zgodność przynajmniej z Aliens 2, bo generalnie się to za przeproszeniem od początku do końca kupy nie trzyma. Żeby chociaż powiedzieli że to „alternatywna wersja” czy jakoś tak…zamiast chrzanić i tłumaczyć w stylu „Aaa, to długa historia”
01101000011101000111010001110000011100110011101000101111001011110111011101110111011101110010111001111001011011110111010101110100011101010110001001100101001011100110001101101111011011010010111101110111011000010111010001100011011010000011111101110110001111010110010001010001011101110011010001110111001110010101011101100111010110000110001101010001
To co prezentowali na E3 w 2011 wyglądało 1000% razy lepiej niż to co wyszło finalnie… Zrobili duże zmiany na minus, nagrzebali w kodzie i wyszły takie babole, że jednej literki gdzieś brakuje.
Polecam rzucić okiem na artykuł z Kotaku – zmiany nie są duże, choć Ksenomorfy zachowują się trochę lepiej w walce. https:kotaku.com/fixing-a-typo-makes-aliens-colonial-marines-better-bu-1827602380
tego gówna już nic nie naprawi,ani reduxy ani overhaul’e
Nie wiem czy to jakieś masochistyczne skłonności się we mnie odezwały, ale postanowiłem zainstalować i sprawdzić jak to w praktyce wygląda. I wiecie co? Faktycznie alieny jakby częściej łażą po ścianach i suficie. Problem tylko w tym, że robią to w tak kretyński sposób, że już chyba wolałem granie przed tym pożal się boże ulepszeniem. Początek gry, „bitwa” w hangarze na Sulaco okazała się istnym festiwalem komedii. Parówogłowe imbecyle postanowiły w ogóle nie dotykać podłogi i marines, po prostu biegając
sobie po ścianach, ciągle i na pierwszy rzut oka losowo zmieniając kierunki. Wyglądały jak bile turlające się po stole bilardowym, w którym ktoś pozasłaniał wszystkie łuzy. Później było wcale nie lepiej. Zdzierżyłem tylko godzinę tego cyrku. Dalej uważam, że A:CM nie powinno istnieć.
Wow jestem zaskoczony, że ktokolwiek się jeszcze tym niewypałem zainteresował po pięciu latach od premiery. A jeszcze bardziej jestem zaskoczony, że komuś się chciało zrobić na jej tamat jakiegokolwiek newsa :v
@sukubulus jak zobaczyłem że to link do yt,to już wiedziałem co to :p