Dota 2: Sztuczna inteligencja pokonała zespół złożony w większości z byłych zawodowców [WIDEO]
![Dota 2: Sztuczna inteligencja pokonała zespół złożony w większości z byłych zawodowców [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/1425c814-da99-489c-9869-898ef9a86bbf.jpeg)
Nieco ponad miesiąc temu pisaliśmy o tym, jak sztuczna inteligencja trenuje do potyczek z profesjonalnymi graczami. W ramach kolejnego etapu przygotowań rozegrano trzy pokazowe mecze 5v5, w których wziął udział zespół złożony z czterech byłych zawodowców (wśród których znaleźli się Blitz, Cap, Fogged oraz Merlini) oraz jednego aktywnego uczestnika imprez e-sportowych (MoonMeander). OpenAI Five wygrała 2:1. Co warte pokreślenia, na wynik trzeciego (zwycięskiego dla ludzi) meczu mieli wpływ widzowie, którzy dobierali postacie do drużyny sterowanej przez AI. W tym konkretnym przypadku sztuczna inteligencja miała tylko 2,9% szansę na zwycięstwo.
Pozwolę sobie przypomnieć, że OpenAI każdego dnia „trenuje” grę w Dotę 2 przez ekwiwalent 180 lat. Wcześniej poradziła sobie z pięcioosobowym zespołem amatorów. Udało się jej pokonać także ukraińskiego e-sportowca o pseudonimie Dendi. We wczorajszym pojedynku z byłymi zawodowcami sztuczna inteligencja potrzebowała naprawdę ogromnej mocy obliczeniowej. Podobno do pracy zaprzęgnięto 256 układów graficznych Nvidia P100 oraz procesory o łącznej liczbie 128 tysięcy rdzeni.
Poniższe materiały wideo prezentują przebieg wszystkich trzech meczy.
Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “Dota 2: Sztuczna inteligencja pokonała zespół złożony w większości z byłych zawodowców [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Bo to BYLI zawodowcy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ten insta hex na szejkerze wymiata 😀
Nie był insta. Minęło 13 klatek od momentu blinka do rzucenia hexa. W 60 fpsach każda klatka trwa około 16.66 ms czyli 13 * 16.66 = 216,58. Drużyna OpenAI wspominała, że boty były zaprogramowana na czas reakcji rzędu 200ms czyli podobny do pro-poziomu Dota 2, także wszystko ok i na pewno nie insta 🙂 Fogged przyznał się także, że za długo zawahał się z użyciem umiejętności i że powinien był użyć kolejkowania z shiftem. Przeoczył także brak stuna na Lionie.
’z pięciu byłych zawodowców (o pseudonimach Blitz, Cap, Fogged oraz Merlini)” 5=/=4?
Dobrze, że SI w grach jest przez autorów „ogłupiana”, nawet taka, która jest uważana za całkiem sprytną, bo jakby przeciwnicy w grach byli tak dobrzy jak te boty z doty(rymneło mi się) i LOL-a, to nie dało by się przejść żadnej gry.
@CYBERTRIBAL|Tyle że to nie są typowe boty z gier. Normalny bot po prostu widzi kod gry, więc cały czas wie gdzie jesteś i co robisz, po prostu udając że tego nie wie.|Boty OpenAI w docie symulują gracza. Nie ma wglądu w kod gry, ma swoją wirtualną myszkę, wie tylko tyle ile obecnie widzi (lub zobaczył).
Ten news byłby ciekawszy, gdyby to byli aktualni zawodowcy.
@_Rincewind|Z aktualnymi zawodnikami AI ma zagrać na Internationalu.|@Maly007|To już zależy od gry, są tytuły w których AI nie jest wszystkowiedzące, np w Total Warach AI ma dostęp do takich samych danych do jakich miałby dostęp gracz.
@diforag Trafione w punkt. Moje niedopatrzenie. Poprawione.
@Scytian|A to ciekawe, myślałem że raczej jak w klasycznych strategiach – AI widzi i wie wszystko, tylko udaje że nie. Chociaż akurat w Total Warach AI można dość często przyłapać na cheatowaniu, więc nie wiem czy to najlepszy przykład.
SKYNET ALERT !!!
@Urbi89 Dokładnie, mam złe przeczucia :/
Jaki był handicap na korzyść botów tym razem?
@Maly007|AI w Total Warach to jedno z najbardziej rozbudowanych AI w grach, nie ma lepszego przykładu. Samo AI w TW powstaje na takiej samej zasadzie jak OpenAI, jedyna różnica jest taka że OpenAI podejmuje decyzję „na żywo” i cały czas się uczy, a w przypadku TW to deweloper symuluje gry u siebie, później na podstawie tych symulacji tworzy się proste „AI”. Samo AI w TW nie oszukuje, żeby zrekompensować to że nie może planować przyszłych tur (ograniczenie CPU) AI dostaje bonusy zależne od poziomu trudności.
@Scytian Jak to nie planuje przyszłych tur? Robi improwizorkę przy każdej turze? Nie chce mi się wierzyć
@Scytian|Tak, dostaje bonusy, tylko mogłoby być to rozwiązane lepiej. AI bardzo często posiada armię, której nie byłoby w stanie utrzymać ze swoją infrastrukturą. I jasne, z jednej strony to lepiej to stanowią wtedy większe wyzwanie, ale mimo wszystko jest to po prostu dość tanie rozwiązanie. Trochę jak „przywiązanie” przeciwnika w samochodówce – jasne, będzie wyzwanie, będzie ekscytująco. Ale nie będzie fair, gdzie można byłoby zaprogramować AI robiące mądry rozwój, czy dobrego kierowcę
A OpenAI właśnie tutaj ciągle polega na tym polu w porównaniu do człowieka – nie uczy się tak szybko, nie potrafi się dostosować do nowej sytuacji w ciągu sekund, minut, czy nawet długości meczu. W ten sposób właśnie na poprzednim Internationalu pierwszego dnia wygrane zostały wszystkie nagrody, gdy publiczność mogła walczyć z botem. Użyto lekkiego cheese’u, ale bot totalnie nie potrafił się dostosować i przez to przegrywał.
@orzel286|Tym razem, w trzecim meczu, handicap był na korzyść graczy ;).
Te dwa pierwsze drafty pokazują, że to zwykła ustawka, bo z takimi pickami, to by nawet z bandą noobów nie wygrali.