rek

Shadow of the Tomb Raider: Nowy GeForce RTX 2080 Ti nie poradzi sobie z grą na maksymalnych ustawieniach? [WIDEO]

Shadow of the Tomb Raider: Nowy GeForce RTX 2080 Ti nie poradzi sobie z grą na maksymalnych ustawieniach? [WIDEO]
Technologia stojąca za grą jest zaiste imponująca.

Pecetowych odbiorców nowego Tomb Raidera czeka prawdziwa uczta dla oczu – oczywiście pod warunkiem, że mają sprzęt z najwyższej półki (choć i to może nie wystarczyć). W grze zaimplementowano bowiem m.in. zaawansowaną okluzję otoczenia HBAO+, wygładzanie krawędzi, teselację, HDR, wyostrzanie powierzchni i dwie technologie związane z cieniowaniem obiektów – CHS i nowy Shadowtracing, odpowiedzialny za realistyczne rzucanie cieni za pomocą śledzenia promieni światła w czasie rzeczywistym. Jaki efekt dają te wszystkie wodotryski, zobaczycie poniżej na krótkim zwiastunie i nieco dłuższym gameplayu.

Niemiecki serwis PC Games Hardware przyniósł jednakże z Gamescomu niepokojące wieści. Okazuje się, że w Shadow of the Tomb Raider z włączonym Shadowtracingiem nowy, rewolucyjny GeForce RTX 2080 Ti nie jest w stanie wyciągnąć nawet sześćdziesięciu klatek na sekundę – i to w rozdzielczości „zaledwie” Full HD! Developerzy szybko zastrzegli za pośrednictwem Twittera, że technologia jest jeszcze na wczesnym stadium prac i osiągi najnowszego modelu Nvidii (wstępnie wycenionego w Polsce na 5749 zł!) są niemiarodajne, bo „nie wszystkie lokacje zostały jeszcze dopieszczone”. Przypomnijmy, że data premiery tytułu została wyznaczona na 14 września, a więc czasu na optymalizację nie pozostało już zbyt wiele.


40 odpowiedzi do “Shadow of the Tomb Raider: Nowy GeForce RTX 2080 Ti nie poradzi sobie z grą na maksymalnych ustawieniach? [WIDEO]”

  1. Pfff Karta warta 5000 zł a nie daje sobie rady?? Optymalizacja widocznie na wysokim poziomie……. Zepsucia.

  2. EDIT Gdyby chociaż ta grafika była na poziomie U 4 to ok ale graficznie kompletnie się nie różni od części poprzedniej.

  3. Niewidzialna w praktyce technologia za grube pieniądze. Ogólne wrażenia – gra wygląda tak samo jak poprzednia część. Domyślam się jak będzie – tak samo jak innymi podobnymi technologiami, czyli obecne konsole tego nie obsłużą więc będzie jako ciekawostka na PC. Developerzy po sceptycznym odbiorze, dadzą sobie spokój na kilka lat. Może dwie generacje później ktoś będzie traktował raytracing poważnie.

  4. @Lares86: dałn, jak dałn, ale z grafiką to rzeczywiście coś nie halo. Zwalmy winę na youtube’a 😉 i oby tak było.

  5. wygląda to jak DLC do poprzedniej części. Już od jakiegoś czasu cała branża jest jedną wielką patologią i doi graczy aż miło, nie dając w zamian żadnego postępu, a jedynie kosmetyczne poprawki. Wyjątkiem są bardzo grywalne exy na ps4, nintendo oraz produkcje rockstara, poza tym pojedyncze strzały typu wiedźmin 3. Takich produkcji i platform będę się trzymał. 🙂

  6. Czas kupić konsolę.Branża pc to już patologia.Chore ceny podzespołów,coraz droższe gry o coraz gorszej jakości.A Nvidia to już szczyt wszystkiego-wymyślają jakieś bzdurne pseudo nowe technologie byle by było czym sztucznie obciążyć sprzęt na maksa.Robione to jest po to aby ludziom wydawało się jakie to mają stare i słabe gpu i prędziutko kupili nowe.

  7. I tutaj znów góra konsole.. no sorry ale ta gra powinna chodzić w 60 klatkach na PS4 bez pro.. a więc już na tanim pc także.. a niestety to co mówiłem, hardwere się rozwija a gry zmieniają się bardzo powoli.. a developerom się nie chce optymalizować, developerzy mają nadmiar mocy GPU i zamiast się postarać aby użyć jej najmniej, to robią byle jak bo wiedzą że mają zapas mocy.. dlatego konsole góra bo na nich są restrykcyjne zasady, gra ma działać minimum w 30fps.. a pewnie na PS4 pro będzie chodzić w 60fps

  8. @Brylas1973 Gry są robione pod konsole bo to one mają większość Rynku Gier zwłaszcza na Zachodzie gdy nadejdzie nowa generacja a stać się to może o wiele szybciej niż nastała obecna generacja konsol to wtedy technologia graficzna znów ruszy do przodu na razie na Jakąś znaczącą Rewolucję graficzną nie ma co liczyć oraz na zwiększenie wymagań sprzętowych i też moim zdaniem bez sensu jest kupowanie najnowszych kart graficznych no chyba że nie ma się co z pieniędzmi robić.

  9. @joeblack1989 No żebyś się nie zdziwił jeśli na Pro będzie cochaż te 30 klatek a już na pewno nie uświadczysz takiej grafiki jak na tych prezentacjach tutaj. Gra wychodzi w przyszłym miesiącu a nie mogą okiełznać silnika. Coś czuję że może być mega fail optymalizacyjny jak w przypadku Batmana Arkam night czy AC Unity.

  10. Jezu,sracie żarem bo nowa zaawansowana technologia wymaga sporych nakładów mocy,lol.Gdzie ci pieniacze,co narzekali,że kiedys gry na pc był tak zaawansowane,ze zeby ruszyc takiego crysisa w 60 fps na full graficzce trzeba było czekac dwie generacje podzespołów pc?|Jak wyłączycie ten ray tracing i inne pierdoły to gra będzie zapewne chodzić normalnie.Yeez,dramaturdzy.

  11. Ci to zawsze wymyślą? Jak nie włosy Lary, które dobrze fruwały tylko na kartach AMD, to teraz jakiś Shadowtracing!

  12. @Terminus223 Nie wiem czy jest to jakość warta tych sześciu kloca za kartę, która i tak sobie może z tą jakością nie poradzić…

  13. CzlowiekKukurydza 22 sierpnia 2018 o 19:49

    Po co ładować do gry z 2018 roku technologię która się przyjmie albo i nie w 2021 gdy sprzęt ze średniej póki będzie sobie z nią radził bez problemu. Co mnie obchodzi zaawansowany shadowtracing w grze akcji gdzie zwykle nie mam czasu na podziwianie widoczków, a jak już mam to mniej zaawansowany shit starczy spokojnie. Po co mi ultra 'rewolucyjne’ wodotryski w grze która utonie za rok w morzu jej podobnych? 'Zobaczcie, gameplay ciągle ten sam od 2013, ale patrzcie na ten tech, woooo, a cienie Panie…’.

  14. @CzlowiekKukurydza ale wiesz, że. nie wszyscy są tacy jak Ty? Wiesz , że ludzie lubią jarać się widoczkami w grze? Typowoy polaczek ktory narzeka na wszystko co nowe. Nie kupuj. Nie graj. Nie marudz, że technologia idzie do przodu i chcą pokazać coś nowego? Daj pan spokój. A gra raczej nie umrze za rok skoro dwie pierwsze odslony z tej serii są nadal mega popularne. Sam przechodze ROTTR jeszczeraz przed tą. Tą są mega dobre gry. Nie czepiaj sie na siłe czlowieku.

  15. @PeterL no to zobacz jak dzięki dx12 poszło do przodu – kilka gier na krzyż i tyle. Gdzie ta cała rewolucja?

  16. CzlowiekKukurydza 23 sierpnia 2018 o 05:09

    @PeterL 'typowy polaczek’- ohoho, ale się napięliśmy. To nie jest coś nowego tylko 'efekt+’, 'wodotrysk 1.1′, kasa za to mogłaby pójść w rozbudowę gameplayu. A nas swoim lapie to i tak takie widoczki to zobaczysz, ale na YT, a nie w grze.

  17. To mi przypomina trochę sytuację z trzecim Wiedźminem i słynnym „futrem nvidii”, którego włączenie kosztowało z marszu kilkanaście fpsów. Czy dało się ten sam efekt uzyskać bez marnotrawienia zasobów systemowych na lewo i prawo? Ano dało się, o czym przekonał wydany jakiś czas po premierze gry patch, ale wcześniej wiadomość poszła już w las: chcesz mieć „realistyczne” włosy i futro w superprodukcji CDPR – kup kartę nVidii, i to taką z górnej półki.

  18. Inna rzecz, że nie trzeba koniecznie jakichś wynalazków pokroju shadowtracingu, żeby już teraz zarżnąć high endowy sprzęt. W większości wypadków samo granie w 4K zmusza do zabawy ustawieniami, ale niekiedy wystarczy włączyć MSAA x8 żeby i w zwykłym full HD „rozkoszować się” pokazem slajdów. Zwolennikom konsol śpieszę jednakowoż przypomnieć, że mocniejsze wersje zabawek od Sony i MS nie wzięły się znikąd, a przecież i one często nie zapewniają stosownej wydajności. Takie czasy.

  19. Ja anulowalem pre order rtxa2080. Przynajmniej dopóki nie zobaczę konkretnych wykresów od recenzentów, gram w 1440p gsync i nie ma jeszcze gry która by nie śmigała na moim 1080, a jeśli plotki są prawdziwe to wydajność nie jest wystarczająco większą żeby rtxa 2080 brać

  20. @danon666 Dokładnie moim zdaniem wydanie teraz już ponad 5000 zł to skrajna głupota albo nie mam co z pieniędzmi robić. bo moim zdaniem cena nie jest adekwatna do możliwości. Za taką cenę można złożyć porządny komputer z gtx 1080 albo 1050

  21. Mi się wydaje, że niektórzy, to nawet nie skończyli czytać do końca tytułu… Te wszystkie osoby prawiące o „zwycięstwie konsol” (czy inne takie) chyba nie wiedzą, że chodzi tutaj o MAKSYMALNE ustawienia gry wraz z raczkującą dopiero technologią, czemuś takiemu żadna istniejąca teraz konsola nie sprosta.

  22. Na chwilę obecną jaki procent graczy zobaczy, co ta technologia potrafi? Mniej niż 0.5%? Kiedyś miałem fazę PCMR i upgrade sprzętu co chwilę. Jak ja się cieszę, że z tego wyrosłem. Teraz gram tylko i wyłącznie na konsoli 2.5 metra od tv i mam gdzieś szczegóły w oddali. Aczkolwiek fajnie, że coś rozwijają.

  23. Czemu twóry muszą testować takie gry na komputerach z nasa ??

  24. @TytanowyK|Prawdopodobnie mniej, bo nie ma absolutnie żadnego racjonalnego argumentu za przejściem z potworów serii 10 na kolejną generację – ta ma po prostu zbyt mało do zaoferowania, a i wydajność 1080 zapewne przewyższa to, co będą mieć do zaoferowania następcy PS4 Pro oraz Xbox One X. Rzecz jasna nVidia zachowa się w swoim stylu i zacznie lobbować u wydawców za implementacją jej rzekomo „cudownych” technologii, których najczęściej nie zauważamy, a które pożerają fpsy niczym „optymalizacja” PUBG.

  25. @kajtji|Też kiedyś byłym takim naiwniakiem jak Ty, ale mi przeszło i kupiłem konsolę. |Ale jak toś lubi miziać się po rozporku, kiedy widzi CHS i nowy shadowtracing na PC za 10k to ja nie zabraniam, wcale.

  26. @le_Fey|Przypadek nowej zabawki od nVidii jest trochę skrajny, ale wybór peceta zamiast konsoli ma naprawdę dużo sensu, szczególnie odkąd konsole straciły technologiczną przewagę. Miałem ostatnio możliwość porównania jak działa Monster Hunter World na PS4 Pro oraz na high endowym PC i nigdy, przenigdy nie wybrałbym sprzętu od Sony, choć kosztuje kilkukrotnie mniej. Graficzne niuanse mogą nie mieć znaczenia, ale płynność rozgrywki jest dla mnie czynnikiem kluczowym dla czerpania przyjemności z gry.

  27. @le_Fey|Inna sprawa, że jesteśmy ustawicznie „dymani” zarówno przez producentów sprzętu, którzy robią wszystko, by zmusić nas do przesiadki na nowe modele, jak i przez programistów, którzy nie potrafią, bądź nie chcą przyłożyć się do optymalizacji, przez co nawet posiadanie topowej konfiguracji nie jest gwarantem poprawnego działania każdej gry. Z ekonomicznego punktu widzenia, konsole mają po prostu większy sens, co przyznaję, choć sam wolę wydać co kilka lat tych parę tysięcy więcej na nowego peceta.

  28. Ale przecież to jest opcja graficzna, którą można sobie po prostu odhaczyć, jeśli ma się starszy sprzęt. Nie wiem o co ten „kałszkwał”, jakby to powiedział mój zacny przedmówca. Na PC możesz modyfikować ustawienia graficzne, aby wszystko działało jak należy. W W3 też można było wyłączyć hairworks i dostawało się kilkanaście FPSów z miejsca. A pamiętacie pierwszego Crysisa? Ten to dopiero zarzynał sprzęty. Chyba z dwa lata po premierze, nie było pojedynczej karty graficznej, która by udźwignęła wymaksowaną

  29. grafikę w Crysisie, żeby mieć 60 klatek w fullHD. Masz słabszy sprzęt, to zjeżdzasz z detalami. No chyba, że ktoś ma imperatyw wewnętrzny każący mu grać w każdą grę na MAX detalach w ultraHD, bo inaczej jest smutny i nie potrafi się cieszyć grą…

  30. @Shaddon|Po nieudanej sesji w Overwatch na PS4 (ten cholerny kontroler!!!) postanowiłem, że znowu kupię PC. Zestaw z GTX1080 wyszedł w ok 5,5k do tego porządny monitor 27″ z 144hz -2,5k, razem 8k i wtedy… otrzeźwiałem. Zasiadłem do konsoli ćwiczyć dalej Reapera. Stać mnie na zestaw PC za 8k ale bez przesady.

  31. Ostatnio oglądem tv QLED i facet zachwalał super „jakaś” technologię dla graczy pokazując to na przykładzie Last Of Us. Pomyślałem że super mi się w ten tytuł grało na zwykłem LED tv za 3k i mam w d… kupować tv za 14k bo „zobaczcie jak to super płynnie…” Mam super doznania z grania w tą i inne gry na konsoli za 900 zł. Ament 😉

  32. Ale jak ktoś uważa że dobra gra to taka która musi jeszcze dodatkowo wyświetlać jakieś „ambi światełko” i ładuje w sprzęt mega kasę to spoko – jego sprawa. Mi to „światełko” nie potrzebne, wyleczyłem się z tego.

  33. Już wiadomo czemu nowe Tomb Raidery mają tak wyśrubowane wymagania, Nvidia musi mocno smarować kasą, żeby wprowadzać swoje nowe technologie graficzne, Nvidia powinna dawno zapłacić wysoką karę za praktyki monopolistyczne promujące tylko swoje karty graficzne.

  34. W sumie teoretycznie przy odpowiednim rozwiązaniu dobre wypoziomowanie operacji raytracingu może odciążyć kartę i dawać boosta w postaci FPS… Oczywiście zbyt wysokie parcie na raytracing znowu obniży FPSy przez bottleneck, ale za to będzie można wtedy podciągnąć inne bajery jak np. lepsze shadery nadal nie tracąc FPSów. Niestety jeśli implementacja raytracingu będzie taka że nie będzie dawać żadnego pola do manewru to będzie to totalna kiszka jeśli chodzi o FPSy. Chyba po prostu trzeba poczekać i zobaczyć

  35. Wystarczy że robisz cokolwiek bardziej wymagającego na komputerze (jak np. obrabianie i składanie filmów, grafika 3D, malowanie w wysokich rozdzielczościach) a mocniejszy komputer będzie bardziej przydatny nie tylko do wymagających gier, ale i do pracy. Oprócz tego dochodzą rzeczy związane ze swobodą – kiedy chcesz grasz na padzie a kiedy chcesz na klawie i myszy, możesz swobodnie instalować i tworzyć mody czy swoje poziomy, ustawiać grafikę jak chcesz, używać fanowskie tłumaczenia dla wielu gier itd.

  36. @ le_Fey Widzę, że niezwykle źle zrozumiałeś moje słowa. Zwróciłem jedynie uwagę na głupotę niektórych komentujących. Nie wspomniałem nigdzie, że w grach zależy mi na grafice, bo mi wystarczy jedynie te 60fps w 1080p.

  37. Niby mam sprzęt od Nvidia spod znaku 1060, a jednak odechciało mi się zakupu nowego Tomb Raidera.Chyba jednak czas przesiąść się na konsole.

  38. Lol, ludzie kupujący najdroższe GPU chcą albo mieć minimum 144 klatki w 1080p albo 60 klatek w 4K. Przychodzi NVidia z nową generacją kart w wyższej cenie od poprzedniczek i technologią która zarzyna obecnie wydajność zmniejszając ją o minimum 50% (bo wątpię żeby w tych samych scenach 1080ti miało mniej jak 150 klatek.

  39. @mac1991seth o tak, konsola na 100% magicznie sprawi że przy takich detalach będzie 60 fps XDXD

  40. Czemu twóry tej gry musza testowac na komputerach z nasa ??

Dodaj komentarz