Football Manager 2018 osiągnął siedmiocyfrową sprzedaż

Anonimowy menadżer, choć zagościł na okładce gry po raz ostatni, ma powody do radości. Miles Jacobson, dyrektor studia Sports Interactive i jeden z głównych architektów sukcesu cyklu, pochwalił się na Twitterze, że aktywowana została milionowa kopia gry. Podkreślił też, że to szósta z rzędu odsłona na PC/Maca, która szczyci się takim wynikiem.
Just before the final whistle of todays 3pm kick offs, the millionth copy of #FM18 was activated. Our 6th PC/Mac release in a row to sell more than 1m units.
— Miles Jacobson (@milesSI) September 1, 2018
Thank you for your continued support!
Looking forward to sharing some of the things coming in #FM19 at the end of Sep 🙂
Jacobson przypomniał przy okazji, że pod koniec września twórcy zaprezentują część nowości, jakie przygotowali w nadchodzącej odsłonie cyklu, który zdołał pochwycić w swoje szpony m.in. piosenkarza Robbiego Williamsa (artysta przyznał się kilka lat temu do uzależnienia od FM-a i nieudanych prób zerwania z tym potwornie czasochłonnym nałogiem). Ta zadebiutuje 2 listopada (jednocześnie w wersjach podstawowej oraz Touch i Mobile). Wiemy o niej na razie bardzo mało, a to, co Sega zdradziła, anonsując grę i uruchamiając jej kartę katalogową na Steamie, możecie znaleźć TUTAJ.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
18 odpowiedzi do “Football Manager 2018 osiągnął siedmiocyfrową sprzedaż”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
…podobnie jak pięć wcześniej
Milion ma siedem cyfr
No przecież milion to 7 cyfr
Przecież milion ma 5 cyfr: F4240…
Zawsze mnie fascynował fakt, że to jedna z najpopularniejszych gier, a największe portale w Polsce wspominają o niej jedynie wybiórczo, podczas gdy jesteśmy codziennie atakowani newsami o Call of Duty czy innym Fortnite.
Baza graczy rośnie bo weterani serii są stałymi klientami a nowych przybywa. Nie jest to gra sezonowa jak większość gier sportowych to gra bez końca. Portale nie piszą za wiele bo zmiany są znane dla weteranów serii, a trudno pisać o czymś co jest istotne dla fanów serii ale mało znaczące dla wszystkich. Komentarze typu że nic się nie zmienia to bajki, bo większość to poprawki i ulepszenia poprzednich zmian, a tych nowość jest do wymienienia trochę, ale nie są na siłę wprowadzane przez twórcy = jakość.
@ChodzNaGrzyby|Pewnie dlatego, że na taką markę CoD kładzie się grube pieniądze na marketing, wypuszcza trailery, zajawki i inne takie, natomiast w przypadku Football Manager nie ma za bardzo czego reklamować (w tym sensie, że nie można zrobić atrakcyjnej wizualnie reklamy). Plus wydaje mi się, że FM ma raczej stałe grono fanów, a blockbusterowe strzelanki nastawione są też na przypadkowych klientów.
@NBlastMax @Dominik1989 Poprawione.
Bo FM to, mimo wszystko, niszowy produkt jeśli porównać go do Fortnite czy PUBG, w które gra po kilkadziesiat milionów osób. Do tego dochodzi kwestia przystępności dla graczy niezaznajomionych z serią. W FMa znacznie trudniej się „wgryźć” i zajmuje to całkiem sporo czasu aby zrozumieć mechaniki skutecznie i czerpać przyjemność z rozgrywki. To wszystko nakłada się na siebie i sprawia, że szeroko rozumiane akcje marketingowe są zwyczajnie nieopłacalne dla twórców.
Kupiłem tego FM-a, ale nawet nie zdjąłem folii z pudełka. Wciąż wierny jestem mojej pierwszej karierze z mojej pierwszej części z 2015 roku. Pocieszam się, że 500 godzin to jak na tyle lat grania nie jest tak dużo. 🙂 Inna sprawa, czy tyle czasu nie należało poświęcić na ważniejsze sprawy. Szkoda tylko, że laptop, na którym miałem grę, od dawna nie działa, a wyciągnięte sejwy na drugim komputerze odmawiają współpracy. 🙁
@adadid2 Trzeba było zapisać w chmurze.
adadid2 – ja jestem wierny części z 2006 r…. ale co z tego jak nie da się w to już grać 😉
Jak na TAKĄ niszę (temat, gatunek, długość, komplikacja), to sukces.
FM i nisza? To jedna z najbardziej ogrywanych gier.
Milion egzemplarzy sprzedanych w rok i jedna z najbardziej ogrywanych gier? Jakoś mi się to nie koreluje.
Niech poprawią w końcu silnik meczowy i algorytmy bo część meczy FM ustawia lepiej niż legendarny „Fryzjer”. Szkoda, że dziś FM nie ma żadnego konkurenta w segmencie gier tego typu. Długi czas monopolizmu nie służy żadnemu tytułowi.
@28dni teoretycznie prawda, ale obecne odsłony są na tyle dobre, że w razie czego można zrezygnować z nowszych odsłon.
@Serwusx od kiedy „F” to cyfra…