Crusader Kings II: Już niedługo pogonimy pogan i zachrzęścimy chrześcijańskimi zbrojami w Holy Fury [WIDEO]
![Crusader Kings II: Już niedługo pogonimy pogan i zachrzęścimy chrześcijańskimi zbrojami w Holy Fury [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/a97ff439-45c4-4e85-9014-6057cbfabd98.jpeg)
Po nowym zwiastunie widać, że Paradox, w przeciwieństwie do niektórych, z żelazną konsekwencją trzyma się zasady, że dobry trailer to taki, którego budżet nie przekracza równowartości sumy potrzebnej na zakup wszystkich DLC do ich gry.
Holy Fury będzie miało premierę 13 listopada, a równolegle z nim tradycyjnie wyjdzie darmowy patch z częścią zawartości. Dodadzą one do naszego ulubionego symulatora średniowiecznego kazirodztwa multum nowych opcji i zmian. Rozszerzenie skupi się na kwestiach religijnych, tak więc już za niecały miesiąc będziemy mogli spełnić nasze dziecięce marzenia i wyruszyć do Ziemi Świętej z okrzykiem „Deus vult!” na ustach. Zmieniony zostanie system krucjat, dzięki czemu m.in. powstać będą mogły w końcu niezależna państwa krzyżowców. Twórcy zmodyfikują interakcję z zakonami rycerskimi (które wciąż nie będą grywalne), pojawią się liczne nowe wydarzenia związane z walką z poganami (jak niesławna krucjata dziecięca), a także wprowadzona zostanie mechanika koronacji, która jeszcze bardziej odróżni królów od książąt czy hrabiów, każąc im zyskiwać przychylność Kościoła czy oferując im różne korony, specjalne przedmioty dające określone korzyści. Nowością będą także osoby świętych, którymi po śmierci zostać będą mogli pobożni władcy – do ich grobów udawać się będą pielgrzymki, a „posiadacz” takiej osoby zostanie obdarzony specjalną cechą.
Dodatek wprowadzi także rodowody, zapewniające konkretne bonusy, oraz nowe opcje dyplomatycznej interakcji z innymi władcami, które pozwolą nam knuć i manipulować w celu zjednania sobie sojuszników bądź poróżnienia wrogów. Znajdzie się także coś dla pragnących odegrać rolę lokalnego Mieszka – pojawi się możliwość masowego nawrócenia. Pogański władca, chcący przejść na chrześcijaństwo, będzie mógł znaleźć „sponsora”, który pomoże mu w tym procesie, wysyłając misjonarzy, budując kościoły etc.
Adresatami rozszerzenia są również zatwardziali poganie – dostaną oni swoich odpowiedników świętych, a także możliwość zreformowania swojej religii według własnego uznania, pozwalając zaprojektować wierzenia pod bieżące zapotrzebowanie. Pojawi także opcja stworzenia loży wojowników, która skupi najbitniejsze spośród postaci, zapewniając garść nowych wyborów, cech i decyzji. Najciekawszą opcją, której nie doświadczy pewnie nawet promil graczy, jest możliwość wyboru helleńskiej religii jako obowiązującej w odtworzonym Imperium Romanum (bądź Βασίλεια Ῥωμαίων) – doprowadzi to do totalnego chaosu z buntującymi się wasalami, wybuchającymi religijnymi rewoltami etc. Jeżeli przejdziemy przez to pomyślnie, dostaniemy multum nowych wydarzeń i możliwości.
Rozszerzenie wprowadzi także nowy ahistoryczny wariant startu, w którym będziemy mogli zmodyfikować w znacznym stopniu warunki początkowe rozgrywki. „Greatest grand strategy role playing adventure ever” pozwoli również naszej postaci tyć czy zdobywać blizny podczas rozbudowanego systemu pojedynków, co jeszcze bardziej pogłębi erpegowy aspekt gry.
Oprócz puublikacji trailera Paradox ogłosił rozpoczęcie współpracy z Pagan Fury, neo-folkowo-metalowym zespołem, który stał się „official rock bandem” gry. Nie jest to pierwszy przypadek, gdy wydawca nawiązuje kontakt ze sceną metalową – Europa Universalis 4 otrzymała swego czasu DLC pozwalające dodać do gry utwory Sabatonu.
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Crusader Kings II: Już niedługo pogonimy pogan i zachrzęścimy chrześcijańskimi zbrojami w Holy Fury [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dzięki nowemu trailerowi poznaliśmy datę premiery piętnastego już rozszerzenia do CK2.
Chętnie bym zagrał w Crusader Kings, ale odrzuca mnie brak stosownego tutoriala (jak zwykle w grach Paradoxu), przez co trzeba uczyć się zasad na własną rękę, poświęcając na to dziesiątki godzin, co nie specjalnie mi się widzi…
Niedawno miał również premierę patch 1.27 – Poland do Europy Universalis IV, dodający do gry m.in. nowe misje dla Polski i Litwy, powiększający „nasz” kraj o kilka prowincji oraz wiele innych rzeczy. Szkoda, że o nim nie wspomnieliście.
Promant, CK2 tylko wydaje się trudny. Kilka pierwszych kroków jest ciężkie, ale gdy ogarnie się podstawy, jest już z górki.
@promant12 Najlepszą radą jaką mógłbym ci dać jest to że w CK2 powinieneś ignorować 90% tego co widzisz na ekranie i skupiać się na swoich własnych celach. A i polecam zacząć od Stellaris ze względu na to że jest to chyba najbardziej przystępna gra Paradoxu. No i obejrzenie jakiegoś krótkiego poradnika jak zacząć na youtube też by ci dużo pomogło.
A jak z ogarnięciem HoI4? CK1 i CK2 połknąłem, EU1-EU4 połknąłem , ale Victorii i HoI nigdy…zna ktoś jakąś przystępną pomoc do tych gierek?
hmm nie wiem, czy dotyczy to wszystkich gier, ale np. w EU1 jest manual, który prowadzi za rączkę przez tutorialowy scenariusz.Słyszałem, że w późniejszych grach może tego nie być, ale jest rozbudowane wiki.
@promant12 Tutorial w CK2 jest, ale rzeczywiście do bani. Pierwsze parę godzin to męczarnia, następne kilkanaście trochę konfuduje. Dopiero potem jest frajda. Chociaż gra potrafi zaskoczyć nawet jak już się z nią spędziło 200h.|@Wojtas1984 HoI4 jest z Wielkiej Trójki (CK2, EU4, HoI4) grą najtrudniejszą, bo najdłużej każe czekać na rezultaty błędów. W EU4 i CK2 dość szybko widzimy, że coś nie gra (zawiązują się koalicje przeciw nam, grozi nam utrata ziem przy dziedziczeniu, etc…), w HoI4 czekamy do wojny.
A mam pytanie, czy jest jakieś spolszczenie do CK2 podstawki? Bo szukałem i jedno znalazłem tylko, że po podmienieniu plików z gry na te ze spolszczenia gra się nie chce uruchomić (grę posiadam na Steam i odpalam na Macu). Dziękuję z góry za pomoc.