Red Dead Redemption II: Ptaszki na prerii znów ćwierkają, że gang wjedzie na PC [PLOTKA]

Red Dead Redemption II: Ptaszki na prerii znów ćwierkają, że gang wjedzie na PC [PLOTKA]
Ale nie wiedzą, kiedy to może nastąpić.

W sieci od jakiegoś czasu przewijają się drobne przecieki i pogłoski, które sugerują, że najnowsze dzieło Rockstara może w końcu trafić na komputery. Czasem jest to zwykła pogłoska z internetowego forum, kiedy indziej zaś spostrzegawczy internauta zauważy odpowiednią linijkę kodu w aplikacji towarzyszącej tytułowi.

Tym razem użytkownik Reddita dotarł do profilu LinkedIn niejakiego Nana Ma – człowieka, który w latach 2010-2016 pracował w Rockstarze Toronto jako programista fizyki w tytułach takich jak GTA V czy RDR II właśnie. Rzućcie zresztą okiem na poniższy screen:

ln_rdr2_17a9l.png

Jak widać, wedle pana Ma gra powstawała nie tylko na konsole obecnej generacji, ale również na poczciwe pecety. Dodatkowego smaczku dodaje tutaj fakt, że jeśli wejdziecie teraz na profil programisty, w ogóle nie znajdziecie już na nim wzmianki o Red Dead Redemption II.

Podobną wskazówkę znaleziono również na profilu jednego z byłych pracowników Rockstar Leeds, co możecie zobaczyć poniżej:

LN_RDR22_17a9l.png

Wiadomo, że na podstawie takich przecieków nie należy stawiać oszczędności na to, że konsolowy przebój zostanie przeniesiony na PC, ale jak zauważył jeden z redditorów, taki ruch nie byłby niczym dziwnym, biorąc pod uwagę fakt, że sprzedaż gry traci impet i zbliża się dobry moment na to, żeby zmaksymalizować zyski.

20 odpowiedzi do “Red Dead Redemption II: Ptaszki na prerii znów ćwierkają, że gang wjedzie na PC [PLOTKA]”

  1. No i dlatego są „byłymi” pracownikami bo ciaptaki nie ogarniali nawet na jakie platformy tworzą grę 😉

  2. No tak, wyjście rdr2 na pc to kwestia czasu

  3. RDR 1 też miało zostać wydane na PC. Późniejsze tłumaczenie PR o skomplikowanym kodzie gry. RDR 2 na PC ?|Jeżeli prawdą było poprzednio że RDR 1 był ekskluzywną grą na konsole za dopłatą od Microsoftu i Sony to pewnie tak znowu będzie przy RDR 2. Jeżeli nie to albo wydadzą po kilku latach jakby ex byłby czasowy albo PR coś innego wymyśli.

  4. Koniec tych beta testów, czas na premierę na jedynym słusznym sprzęcie.

  5. Nie wyjdzie – stawiajcie domy.|Mimo wielkiego medialnego sukcesu i przebiciu założeń sprzedażowych to dalej RDR2 nie jest „dobrze” sprzedającym się tytułem jak na R* (GTA V sprzedało 2x tyle kopii w dniu premiery co RDR 2 przez pół roku), do tego dalej dłubią nad trybem Online który okazał się niewypałem więc nie zarobią na nim za wiele + wrodzona niechęć R* do PC i szanse na port maleją do minimum. A przecieki o wersjach na PC to do dziś są z pierwszego RDRa i dalej go nie ma.

  6. Z drugiej strony, jakbym był bezrobotnym programistom, to chyba nie wymyśliłbym lepszego sposobu na rozpowszechnienie mojego CV niż umieszczenie takiej informacji. Zasięg globalny uzyskany w kilka dni.

  7. @AOS RDR2 sprzedało się w 23mln kopii w jakieś pół roku, a ty tu mówisz, ze GTA V w dzień sprzedało 46mln w dzień?

  8. Nadzieja że się pojawi będzie dopiero po premierze nowej generacji konsol jako reedycja w nowej formie. Pewne jest że wcześniej na PC nie będzie. Pracują to wiadomo ale nad wersjami na PS5 czy XO2 a PC dostanie port z tych konsol. Zapewne również będzie identyczny jak nowsza wersja.

  9. AoS 11 a 46 robi pewną różnicę. Nie sądzisz, że troszkę zawyżyłeś?

  10. Owszem, strasznie przedobrzyłem. 45 milionów miał po roku i chyba to mi chodziło po głowie a do dziś 100 milionów. Ale to wiele nie zmienia bo RDR ma zupełnie inny target niż GTA więc i sprzedaż jest dużo mniejsza, zakładali około 16 milionów, wyszło 23 miliony tyle że RDR nie jest też taką sandboxową platformą jaką stało się GTA i nie dodadzą do niego rakietowych koni i innych dziwactw więc i gra umrze za jakiś czas jak pierwsze RDR.

  11. joeblack1989 13 maja 2019 o 13:49

    Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego rdr1 nie wyszedł na pc skoro gry piszę się na pc a nie konsolach więc rdr1 i każda gra na świecie jest pisana na windowsie bądź Linuxie i sprawdzana, optymalizowana na pc… Może nie rozumiem jak działa programowanie ale z logiką nie mam problemów i to kupy się nie trzyma, skoro pisali kod rdr1 na windowsie, tworzyli postacie na programach graficznych i odpalali grę na pc to jakim cudem nie działa to na pc?

  12. SojerManLanLIVE 13 maja 2019 o 14:00

    Ani RDR1, ani RDR2 nie wyjdą na PC, dopóki Sony i Microsoft nie zdecydują. R* przy zadłużeniu się podpisało z nimi umowę na eksluzywność serii.

  13. @joeblack1989 masz rację w jednym – kompletnie nie masz pojęcia o programowaniu i nawet game developingu.

  14. @cali – A pamiętasz co było z PCtowym portem GTA IV (działającym na tym samym silniku co RDR)? I PC dlaczego miałby otrzymać port z nowej generacji konsol, zamiast z obecnej? Jakie argumenty za tym przemawiają?|@joeblack1989 – No właśnie – jak sam piszesz – nie masz pojęcia o programowaniu i w tym jest problem. W optymalizowaniu nie chodzi o system operacyjny, tylko o zarządzanie zasobami i mocą obliczeniową, a ten proces różni się, w zależności od dostępnej pamięci, CPU i GPU.

  15. +joeblack1989 RDR 1 nie wyszło na Pc ponieważ kod gry był napisany chaotycznie i musiał być przepisany na nowo programiści mieli by za dużo roboty wystarczy spojrzeć na GTA 4 jakie cuda działy się na starcie sprzęt nie wyrabiał z grą u kumpla grafika się grzała a niby miał nową konfigurację dopiero po długim czasie Rockstar uprał się z problemami, inna sprawa RDR 1 nie posiadał tak dużej zawartości jak RDR 2 więc wiele nie straciłeś może jedynie to, że na Pc wtedy za dużo gier w klimacie westernu nie wyszło

  16. @joeblack1989 – 7 generacja konsol miała inną architekturę niż obecna 8 generacja. Robiąc grę na PC brano pod uwagę że ma działać na dev-kitach konsol.|@SojerManLanLIVE – możliwy scenariusz a podwaliny słuszne:|- gra robiona prze 8 lat|- twórcy nie posiadali dev-kitów|- RDR 2 lepiej wygląda i działa na konsolach PRO/X a na zwykłych dobrze.

  17. joeblack1989 14 maja 2019 o 10:03

    No ok nie znam sie, po prostu mnie ciekawi jak to możliwe, przecież musieli posiadać pc przy programowaniu który by uciągnął tą grę? Z jednej strony mówicie o devkidach a przecież to wszystko zanim zostanie napisane pod konkretną konsole musi być chyba odpalone na PC na którym jest pisane? Ja rozumiem że to skomplikowane jest, interesował mnie tylko aspekt logiczny. Rdr1 musiał na jakimś pc działać w końcu, bo po prostu na pc tworzy się gry i to naturalne, dziwne że nikt potem nie optymalizuje tego

  18. joeblack1989 14 maja 2019 o 10:07

    A poza tym podobno już są emulatory PS3 gdzie działa rdr1 więc można na pc to zrobić jeżeli ma dużo mocy. Nie chce mi się wierzyć że w 2018 roku wydając grę na konsolach nie myśli się o wersji na pc? Poza tym z tego co wiem to PS3 posiadało pokraczna architekture a Xbox nie więc gdzie problem rdr1 na pc? Nie zrobili tej gry tylko na PS3 które faktycznie było trudne w programowaniu a także na Xboxa, czyli można było i na pc

  19. @joeblack1989 Emulator PS3 jest jak każdy emulator mało wydajny. Widzałem na YT 18fps w RDR1 na PC. Co do odpalania wszystkich gier konsolowych na PC – nie do końca tak jest. Konsole, a co za tym idzie DevKity mają konkretne podzespoły. Team robi grę, żeby działała dobrze na konkretnej karcie graficznej czy cpu. Te ich PC na którychtestują co robią to właśnie takie konkretne zestawy. Nie muszą martwić się optymalizacją żeby dopasować się do wielu urządzeń,a jedynie tym jak wycisnąć max z jednego konkretnego

  20. @joeblack1989 – a czemu musi zostać odpalone na PC jeśli są devkity? Emulacja zawsze będzie mało wydajna. Wystarczy zobaczyć jak dużo pracy, czasu i zasobów potrzebował Microsoft, by na konsolach obecnej generacji (o konkretnej specyfikacji i architekturze) odpalać gry z poprzednich konsol. I nie obyło się bez problemów. I nawet jeśli nie ma devkitów, to twórcy korzystają z przedwidywanej specyfikacji budując customowy PC. To że kod jest tworzony na PC nie oznacza, że tam jest uruchamiany.

Dodaj komentarz