Lords of the Fallen 2: CI Games wypowiedziało umowę twórcom i samo zajmie się produkcją gry

Pierwsza część tego niezłego souls-like’a powstałego we współpracy z Deck13 Interactive swego czasu zebrała wokół siebie na tyle duże grono fanów, że warszawska spółka prędko podjęła decyzję o powstaniu kontynuacji. Z tą jednak działo się tyle (jak np. dołączenie do zespołu Tomasza Gopa i jego odejście z niego chwilę później), że wielu zaczęło wątpić, czy sequel rzeczywiście pojawi się kiedykolwiek na rynku. Po tym jak CI Games zwolniło większość developerów i ogłosiło, że zamierza skupić się na działalności wydawniczej, niejeden fan stracił nadzieję – na szczęście niedługo później opublikowano informację o podjęciu współpracy z nowo powstałym Defiant Studios. Zaowocowało to całkowitym resetem projektu, jednak zdawało się, że od tego momentu pracę nad grą ruszyły z kopyta, których postępem, nie zachwiał nawet raport o nie najlepszym dla spółki roku 2018.
Niestety okazuje się, że nie wszystko szło tak, jak wymarzył sobie wydawca, a firma ostatecznie postanowiła zerwać współpracę z developerem. Jak możemy przeczytać w komunikacie spółki:
Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy zostało złożone z uwagi na nienależyte wykonanie przez Defiant kluczowego w świetle Umowy etapu pracy (Milestone nr 11), tzw. Vertical Slice, w jakości oczekiwanej przez Spółkę, określonej precyzyjnie w Umowie – mimo trzykrotnego wezwania Defiant do poprawy jakości tego etapu prac. Do dnia złożenia przedmiotowego oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy Spółka wywiązała się w całości z płatności za wszystkie przyjęte od Defiant prace, według zasad określonych w Umowie. Spółka posiada dane oraz dokumentację projektową, w tym kod źródłowy, do gry „Lords of the Fallen 2”. Spółka zamierza kontynuować prace nad „Lords of the Fallen 2” za pośrednictwem wewnętrznego studia Spółki przy wsparciu zewnętrznych podwykonawców (outsource).
Jak widać, nie mamy co się spodziewać rychłej premiery tytułu, a nikt pewnie już nie liczy na takową w 2020. Trudno wyrokować, czy czeka nas teraz kolejny restart projektu, jednak CI Games z pewnością wolałoby tego uniknąć.
Czytaj dalej
-
Przed Alien: Isolation 2 czeka nas inna kontynuacja Obcego. Aliens:...
-
Paradox porzuca swoją Cywilizację. Millennia otrzymuje ostatni patch, a twórcy...
-
Twórcy Valor Mortis wyjaśniają, dlaczego ich gra jest soulslikiem....
-
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie 2 z nową wersją fenomenalnej modyfikacji. 20...
10 odpowiedzi do “Lords of the Fallen 2: CI Games wypowiedziało umowę twórcom i samo zajmie się produkcją gry”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Fajnie będzie jeśli faktycznie tę grę zrobią. LoF to fajna gra, ma swoje problemy itp, ale mimo wszystko potrafi bawić. Taki trochę guilty pleasure.
Dobrze, że sprzedałem akcje.
Zaraz, Deck 13 nie będzie odpowiadał za Lords of the Fallen 2? Niedobrze, po Surge było widać jaki duży postęp zrobili w takich grach, w Lords pograłem z pół godziny i wywaliłem gre z dysku, tak fatalnie się w nią grało, ale Surge choć grą jest nadal średnią to już znacznie lepszą niż Lords. Miejmy nadzieję że LOTF 2 będzie bardziej przypominał Surge niż LOFT 1
Moment… TO ma fanów?!
@Nezi23 O tym że nie robi Deck 13 wiadomo już od roku.| @zadymek Tak każda gra ma swoją gronę fanów.
@zadymek Może nie fanów, ale na pewno ludzi którzy liczyli i nadal liczą na wyjście części drugiej.
Patrzcie i podziwiajcie. Jestem fanem LotF i się z tym nie kryję. Pomijając dlc Ancient Labyrinth (który wywalał grę do pulpitu co parę minut) grało mi się wybornie. Nie oczekiwałem gry na miarę Soulsów, nie dostałem jej i się nie zawiodłem bo to ładne parę godzin bezstresowego krojenia i miażdżenia.
CI games znowu robi problemy… powtórka z Alien Rage :/
Ech… A mogli się dogadać z Deck 13. Pewnie lepiej by na rym wyszli. Teraz zaczną kombinować, ale nie wierzę że sami dadzą radę zrobić tą grę aby była w miarę grywalna. Potem znowu zaczną robić cyrki, że kiepska sprzedaż gry to wina graczy/cyklistów/masonów a nie niedorobionego produktu.
Wiedźmin był robiony przez zewnętrzne zagraniczne studio które tworzyło port (posiadać miał zawartość dodatkową) na konsole też został wstrzymany i gra nie została wznowiona.