[Do przegadania] Czy nowa generacja konsol zaoferuje 4K w 60 klatkach?
![[Do przegadania] Czy nowa generacja konsol zaoferuje 4K w 60 klatkach?](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/b9f5e7be-2151-4ab7-912c-09d09ff8d618.jpeg)
Zapowiedzi są szumne, co z nich wyniknie?
PlayStation 5 i nowy Xboks za pasem. Czy dostaniemy 60 klatek w 4K? Czy jest to nam w ogóle potrzebne? Czy wciąż graficznie pecety pozostaną niedoścignione?
Czytaj dalej
27 odpowiedzi do “[Do przegadania] Czy nowa generacja konsol zaoferuje 4K w 60 klatkach?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
I czy
Moim zdaniem jest to możliwe, bo też parametry wskazują, że będą to potrafić. Z drugiej strony 4K nie jest mi potrzebne, bo nie mam ani monitora, ani telewizora 4K :)|Tym razem konsole prawdopodobnie odskoczą na jakiś czas, ale PC ze względu na otwartą architekturę w końcu przegonią nową generację prędzej czy później. Paradoksalnie nie oznacza, że gry na konsole nie będą wyglądać gorzej niż gry na PC (God of War czy Spider-Man), ale to dotyczy głównie exów na PS5, bo twórcy tworzą wtedy grę na jeden system
Miało być, że nawet mimo że PC dogonią konsole, to gry na PS5 będą mogły wyglądać lepiej, bo twórcy tworzą grę na jeden system i jedną specyfikacje, a nie kilka systemów i jeszcze muszą optymalizować grę pod dziesiątki kart graficznych i procesorów.|Czas wszystko pokaże.
Nie, bo to nie ma znaczenia albo raczej wydawcy gier wolą lepszą grafikę bo po pierwsze 'bardziej widać postęp’ a po drugie wszystko idzie do przodu a sprzęt zostaje ten sam. Chyba łatwo wywnioskować, że gry coraz bardziej obciążają podzespoły przez co trudniej wycisnąć coś przyzwoitego, a nie wsominając o 'marginalnym’ elemencie jakim jest większy ramerate…
Tego prawdziwego 4K które jest tylko na PC na pewno nie będzie na nowych konsolach w połączeniu z 60 klatkami. A to 4K na obecnych konsolach nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i ostrość i tak jest gorsza niż na PC-towym Full HD.
4K i przy okazji wspomnę RTX to marnowanie mocy karty graficznej. Za to świetne elementy marketingowe do promowania nowej konsoli.|Wyższy framerate popieram.|Gry z PS4 za to mogą działać w trybie 4K i 60 FPS na ps5.
Kolejna wojna zjebów od pc i konsol żeby aktywność na stronie była?
Tak i Nie.Naprawde glupi temat. Wiadomo ze to zalezy od gry, nie od konsoli. Juz teraz, konsole moga pozwolic sobie na 4k i 60fps ale oczywiscie nie bedziemy myslec tutaj o graficznych wodotryskach. Tak samo bedzie w next-gen.|Jezeli gra bedzie, no nie wiem. Otwarty swiat. RTX ON itp itd to pewnie bedzie 4k i 30fps… chyba ze np sony wymusi na wszystkich deweloperach 4k i 60fps ale wtedy bedzie trzeba isc na kompromisy i ciąć gry – tyle.|Jest to niezalezne od tego, jak mocne nowe konsole beda.
Prosze was…jeżeli obecna generacja ma problem z 1080p i 60fps, A NAWET 30, to nie ma takiej możlwości 🙂
Zależy od gier, nie od sprzętu, proste – można zamknąć temat
Nie mam pojęcia i niezbyt mnie to interesuje. Miło pooglądać płynne i ostre widoczki, ale lepiej byłoby, gdyby twórcy skupili się na dopracowywaniu fabuł/doświadczeń/gameplayu/światów/tegocoważne.
Pierwsze gry startowe zapewnią 4K i 60-120 FPS ale z czasem dojdą do głosu inni wydawcy i zostanie tylko 4K i 30 FPS.
Na PC i tak będzie lepsza jakość Ray-Traycingu.
Oczywiście, że będą gry w 4K i 60fps. Oczywiste jest też to, że nie wszystkie, bo największe tytuły AAA będą stawiały na oprawę graficzną.
Ktoś kto bredzi że nowe konsole typu Xbox one x nie odpalają gier w 4k to idiotą jest tzn jest mówiąc że fullhd jest ostrzejsze od 4k z nowszych konsol… One x odpala wiele gier w 4k bez skalowania,, jedynie ps4pro robi skalowanie, ale jak można bredzi. Że skalowane 4k jest górze niż fullhd?
@joeblack, może nie zrozumiałeś, o co mu chodziło. Niby 4k, ale jakościowo gorsze. Coś analogicznego do filmów, czy tego całego grania przez streaming. Niby jest rozdzielczość, ale bitrate do d…py, więc jest gorzej. Klatki filmu, to ułamek tego co przesyłka karta na ekran. Każda klatka to obraz wysokiej jakości. Prosta matma. Konsole mają swoją wydajność. Rozdzielczość*fps*jakość. Chcesz 4k i 60fps? Tracisz jakość.
Z pewnością będzie taka możliwość, jeśli gra będzie odpowiednio dopasowana, tzn nie najpiękniejsza graficznie. Już nawet wcześniejsze generacje mogły nam zaserwować np Dooma 1 czy Quake 1 w 4k i 60 czy wręcz 120 fps. Wszystko zależy w jaką stronę autorzy gry pójdą.
A ja mam inne pytanie. Czy tańsze odbiorniki będa miały komfortowy do grania input lag w trybie 4k? Bo mój ma chyba 200ms+
Skok kart graficznych między PS4/Xone, a dniem dzisiejszym w niskim segmencie cenowym wydaje mi się zdecydowanie zbyt mały, aby nawet konsola wydana za rok mogła sobie pozwolić na 4k i 60fps… Chyba, że chcą tam wcisnąć odpowiednik najniższych ustawień na PC. Jestem też przekonany, że sami producenci wolą sprzedać grę lepszą grafiką niż większą ilością FPSów. Wydaje mi się, że same konsole będą mieć moc MAKSYMALNIE RXa 5700 i Ryzenów 3600… Ale już to nie brzmi zbyt realnie, samo to kosztuje ponad 2000zł.
Uważam jednak, że chcąc grać w 1080p, to nawet mój GTX 1060 6GB może wystarczyć, a jedynym problemem może być VRAM (tak było z GTXem 760 2GB, 4GB dalej nawet dobrze działa). Jedynie mój Ryzen 1600x może niedomagać, ale też nie jestem tego pewien, zależy czy gry będą lepiej używać 6/12 wątków.
Do rozgrywki w 4k i 60 FPS jak na razie wystarcza RTX 2080 TI a jego cena to ponad 5 tys zł a do tego procesor I9 9 generacji i już zestaw za ponad 10 tys a sądzę że lepiej kupić sobie pc za tyle bo nie dość że biblioteka jest większa i powoli wszystkie ekskluzywne gry z ps i Xboxa idą na pc to jeszcze można rozbudować pc a taka konsola za 2,500 zł nie da rady wygenerować RT przy 8k i 120 FPS więc radzę trzymać kasę do premiery i zobaczyć parę testów konsolki zanim kupicie kota w worku 🙂
Gry AAA raczej pozostaną przy 60fps 4K, mniej wymagające gry będą mieć 60fps i 4K. Przewidywana specyfikacja może i dorównuje najlepszym pecetowym konfiguracjom, tyle że w tej chwili. Co będzię za rok czy dwa gdy konsole trafią do sklepów, nie mówiąc już o 3-4 latach gdy konsola zacznie dostawać więcej gier (wiadomo że pierwszy rok to kilka exclusivów i masa remasterów i portów). za te 3-4 lata konsole będą daleko w tyle za pecetami.
@down: Ja myślę, że nie warto porównywać komponentów czysto PCtowych do tych stworzonych stricte pod konsole, no bo spójrzcie na specyfikację X360/PS3. Jakim cudem one potrafiły udźwignąć GTAV? No właśnie. Podejrzewam, że na kompie o podobnych parametrach ledwo by się uruchomiło (albo wcale). Dlatego właśnie najwięcej zależy od optymalizacji, czyli deweloperów.
Garik – 240 ms to średni input lag czyli masz w normie dopuszczalnej.
@kuba3003 czyli Także uważasz że PS4 w fullhd jest ostrzejsze niż skalowane 4k w PS4 pro? To ciekawe bo ja mam dwie konsole i widzę różnicę na korzyść PS4 pro i to naprawde dużą różnicę… Nie zakłamujmy rzeczywistości, rozumiem że skalowane 4k może przy prawdziwym 4k dawać wrażenie jakie opisujesz ale od fullhd zawsze będzie lepsze… A jak ktoś jakims cudem uważa że natywne fullhd jest lepsze, to żaden problem ma w ustawieniach konsoli możliwość zmiany na full hd
Powinni się skupić na trzymaniu stabilnych 60FPS we wszystkich grach zamiast pchać to bezużyteczne 4K.
Nie ma szans, teraz to nawet RTX 2080Ti nie jest w stanie utrzymać 60fps w 4k w Control. A z RT to nawet w FHD nie ma 60 fps tylko 34.