rek

Mobilne Stellaris „pożyczyło” grafiki z Halo; Paradox wycofuje grę

Mobilne Stellaris „pożyczyło” grafiki z Halo; Paradox wycofuje grę
Za komiczną sytuację odpowiedzialne jest zewnętrzne studio.

W opublikowanej dziś mobilnej wersji Stellaris o podtytule Galaxy Command użytkownicy doszukali się grafik przeznaczonych dla serii Halo. Developer z prędkością światła skasował grę ze sklepów z aplikacjami.

Produkcja w założeniu miała być wersją free-to-play „dużego” tytułu. Została wypuszczona dziś jako beta w Australii, Kanadzie, Szwecji i Nowej Zelandii. Nie minęło kilka godzin, a zdziwieni gracze zaczęli donosić o niepokojącym podobieństwie jednego z artworków pojawiających się w grze do wnętrz z serii Halo.

(Kliknij, aby otworzyć grafikę w nowym oknie)

Krótkie śledztwo wykazało, że autorzy kieszonkowego Stellaris posilili się koncepcjami jednego z pracowników studia 343 Industries. I to nie byle kogo, a jednego z najważniejszych dyrektorów artystycznych. Oryginał prezentujemy poniżej.

(Kliknij, aby przejść do strony autora w serwisie artstation.com)

Nie ma tu mowy o pomyłce. Kuriozum sytuacji dodaje fakt iż wnętrze zostało perfidnie przerobione i potraktowane nieudolnie wykorzystaną inteligentną gumką i wypełnieniem kontekstowym. „Artysta” nie pokwapił się również do usunięcia logo UNSC z czołgów.

Za błąd nie odpowiada Paradox. Stworzenie mobilki powierzono zewnętrznemu studiu Gamebear zlokalizowanemu w Hongkongu. Na fakt, że łudząco przypomina ona ich poprzedni tytuł – Nova Empire – spuśćmy zasłonę milczenia.

Oryginalne Stellaris to utrzymana w konwencji space opery gra łącząca gatunek 4X ze strategią czasu rzeczywistego. Swoim rozmachem oraz głębią rozgrywki utrzymanej w konwencji wargame zaskarbiła sobie serca fanów kosmicznych walk, eksploracji oraz zarządzania imperium.

5 odpowiedzi do “Mobilne Stellaris „pożyczyło” grafiki z Halo; Paradox wycofuje grę”

  1. typowo chińczyki tylko kopiować potrafią (pls chociaż tutaj nie uprawiajcie cenzury i nie usuwajcie, bo każdy wie że to prawda), co najlepsze skoro połowa arta jest kompletnie przerobiona to już można było to zrobić od podstaw ale przerobić całe wtedy można by się wykpić.

  2. „Oryginalne Stellaris to utrzymana w konwencji space opery gra strategiczna wydana przez 4X Studios” – ale bzdury. Stellaris jest grą z gatunku 4X, stworzoną przez Paradox Development Studio, a wydaną przez Paradox Interactive.

  3. I macie…niepodległość Hong Kongu.|;)

  4. @GGrzebyk Hong-Kong to nie Chiny

  5. @Owlin, pewnie google translate zawiódł 😉

Dodaj komentarz