PlayStation 5: Pad do nowej konsoli na rysunkach patentowych

PlayStation 5: Pad do nowej konsoli na rysunkach patentowych
Wygląda niezwykle znajomo.

Do tej pory to Sony zdecydowanie przoduje w budowaniu napięcia wokół swojej nowej konsoli – chociaż forma wszystkich prezentacji pozostawia nieco do życzenia w kwestii efektowności. Pół roku temu poznaliśmy część oficjalnych szczegółów technicznych, jednak wynieśliśmy z tego właściwie tylko to, że PS5 będzie miało dysk SSD. Niedawno zaś dane nam było w końcu dowiedzieć się nieco więcej – w tym również sporo informacji na temat kontrolera. Teraz możemy zobaczyć, jak – w pewnym przybliżeniu – będzie wyglądał.

W Japonii Sony zarejestrowało niedawno nowy patent pada do PlayStation 5. Zdecydowanie nie prezentuje się tak szalenie jak devkity samej konsoli – ba, zapewne większość z nas wzięłaby go w pierwszej chwili za DualShocka 4. Po uważnym przyjrzeniu się z pewnością jednak dostrzeżecie pewne różnice (np. brak światełka z tyłu, co niektórych zapewne ucieszy).

Dla ułatwienia porównanie patentów pada do PS5 i DualShocka 4 zrobione przez użytkowników ResetEry.

Podobne, prawda? Nowy kontroler różnić się będzie od poprzedniego przede wszystkim wnętrzem. Sony reklamuje go do tej pory dwoma świeżymi funkcjami. Pierwszą z nich jest kojarząca się ze switchowym HD Rumble funkcja haptic feedback, dzięki której po samym dotyku mamy np. poczuć nawierzchnię, po której się poruszamy. Drugą: dostosowujące się (adaptujące?) triggery mogące się zablokować (w sytuacji, gdy chociażby zacina się nam broń) czy stawiać mniejszy lub większy opór (tutaj posłużono się przykładem naciąganie cięciwy łuku).

PlayStation 5 trafi na rynek w końcówce 2020.

15 odpowiedzi do “PlayStation 5: Pad do nowej konsoli na rysunkach patentowych”

  1. Nie ma sensu wymyślać pada na nowo. Drobne zmiany, jest OK.

  2. Pad do nowego Xboxa tez pewnie będzie bardzo podobny do obecnych. Bardzo dużo kasy poszło w design obecnych kontrolerów (Microsoft gdzieś wspominał o setkach milionów $), więc pewnie nie da się już wiele ulepszeń osiągnąć od obecnego stanu.

  3. A ja tam lubię to światełko 😀 Dla mnie bardziej niepotrzebny jest ten głośnik w padzie. Jakoś nie widziałem fajnego zastosowania dla niego, a jak jest to brzmi kiepsko. Zresztą pad DS4 ma kilka takich zbednych funkcji. Mozna by się obejść bez dotykowego panelu, a sixaxis jest własciwie niewykorzystywany. Natomiast nowe funkcje DS5 brzmią fajnie, ale ciekawe czy twórcy będą je implementować w grach

  4. Bez ładowania bezprzewodowego i ladowarki bezprzewodowej na górze konsoli tak żeby odkładać tylko na nią pada bez ładowania to dla mnie nie ma rewolucji.

  5. Głośnik to mnie nieźle wystraszył jak byłem posiadaczem konsoli od 2ch dni i bodajże w killzonie mi sie odpalił na max głośności w nocy jakiś audiolog i nie wiedziałem jak to ściszyć xD

  6. Co do haptyki to już teraz jest wykorzystywana w wielu urządzeniach. W switchu działa to spoko, w wielu grach polepsza odczucia z gry, w takim iPhone11 jeszcze lepiej

  7. @CyberKiller40: Z pewnością, bo Microsoft potwierdził, że pady od XBO będą kompatybilne z Project Scarlett.

  8. @CyberKiller40 I bardzo dobrze – Pady do XO są nie tylko dobre ale i tanie, ostatnio kupiłem 2 kolejne by mieć kilka na premierę nowej konsoli, za to z padami od ps4 trzeba obchodzić się jak z jakiem – nie dlatego że są gorsze ale dlatego że są drogie, bo drogie są w produkcji przez zbędne ficzery jak głośniki i touchpady. A pady do ps5 będą jeszcze droższe przez te haptyki ;p – do tego ps5 pewnie nie będzie kompatybilna z padami z ps4 – bo precież trzeba zarobić na akcesoriach kolejny raz.

  9. skurczybyczek666 19 listopada 2019 o 17:10

    @Witold:|”przykładem naciąganie” – tutaj bardziej pasowałoby „naciągania”.

  10. Nie macie wrażenia, że ogólnym kształtem trochę się „ziksboksił” ten DualShock?

  11. stacje dokujace do wywalenia [*]

  12. Dobrze mi się wydaje, że usunęli jacka 3,5mm? Serio, kolejni mają problem z normalnym standardem słuchawek i muszą wciskać swoje badziewie, albo rzekomo uniwersalne złącze usb typu c? Owszem nadaje się do ładowania, transferu danych, nawet do przesyłania obrazu, ale złącze jack jeszcze długo będzie standardem we wszelkich urządzeniach audio, a przecież wodoodporny ten pad nie będzie, to po co zabierać tak przydatne złącze?

  13. @Raiton7 Żebyś przypadkiem nie używał już zakupionych słuchawek, musisz kupić nowe od $ony – For the pla… wróć.. Money

  14. Ja tylko czekam na oficjalne potwierdzenie wstecznej zgodności z PS3 (bo że będzie z PS4 to wiadomo). Ale chcę mieć swobodny dostęp do wszystkich tytułów cyfrowych, które zakupiłem lub dostałem w ramach PS Plus na Playstation 3. Wtedy mają moje pieniądze na premierę! 🙂

  15. @Colidor raczej się nie doczekasz ze względu na różniącą się zamkniętą architekturę tamtych konsol, stąd taki RDR np. nie trafił na PC a RDR2 już tak. Ewentualnie poprzez PS Now jak w Google Stadii mogli by dać taką możliwość.

Dodaj komentarz