Valve Index: Nowy Half-Life´a doprowadził do wyprzedania zapasów gogli w Stanach

Valve Index: Nowy Half-Life´a doprowadził do wyprzedania zapasów gogli w Stanach
Alyx robi swoje.

Największe wydarzenie zeszłego tygodnia nie schodzi z ust graczy. Chociaż dostęp do gogli wirtualnej rzeczywistości ma stosunkowo niewiele osób, technologia ta znalazła się nagle w centrum zainteresowania, gdy Valve oficjalnie zapowiedziało Half-Life: Alyx. Oczywiście, przeważają głosy „szkoda, że tylko VR”, ale niektórzy fani serii poważnie rozważają zaopatrzenie się w takowy.

I jeżeli u nas, co by nie mówić, cena Valve Index jest nieco zaporowa (4669zł za cały zestaw), to w niektórych krajach nie budzi takiego przerażenia (chociaż wciąż sprzęt uważany jest za drogi). Najlepszym tego dowodem jest sytuacja, do której doszło w Stanach Zjednoczonych. Niezależnie od tego, czy amerykańscy gracze chcieliby kupić vr-owy komplet, same gogle, kontrolery czy pakiet tych dwóch ostatnich rzeczy, przez jakiś czas muszą obejść się smakiem. W przypadku VR Kitu wyświetlana jest informacja o czasie dostawy „przed 25 grudnia”, co jest zmianą w stosunku do wcześniejszych „4-8 dni roboczych”. W Kanadzie sytuacja jest podobna, chociaż niektóre komentarze wskazują, iż w tym kraju trzeba się liczyć jedynie z nieco dłuższym oczekiwaniem na przesyłkę. Warto zaznaczyć, że do każdego zakupu dodawany jest darmowy Half-Life: Alyx.

Niewątpliwie nowy Half-Life jest, zgodnie z oczekiwaniami, system sellerem dla Valve Index. Na jakiekolwiek konkretne dane przyjdzie nam jeszcze poczekać (a może i nigdy ich nie zobaczymy), ale być może jesteśmy świadkami nowego otwarcia dla tej technologii. Rzecz jasna z racji ceny raczej skromnego, jednak od czegoś trzeba zacząć.

21 odpowiedzi do “Valve Index: Nowy Half-Life´a doprowadził do wyprzedania zapasów gogli w Stanach”

  1. Gogle VR są dla mnie interesujące ale nie w tej cenie. Do której jeszcze muszę zaliczyć mocnego kompa. Może kiedyś jak to stanieje to na pewno kupię ale wydawać na ciekawostkę koło 1000 funtów czy tam 500 [Valve Index vs HTC Vive] z którą pewnie spędze może kilka-kilkadziesiąt godzin to zdecydowanie za dużo.

  2. Debile, po prostu debile.

  3. @gimemo|Hm? Niby czemu? Sam mam Oculusa Rifta S, a chetnie bym sie przerzucil na Valva za FoV jaki oferuje

  4. @Kuba1pl – No jak czemu, on tego nie lubi, wiec kazdy kto to lubi jest debilem

  5. Niedługo przed zapowiedzią HL:Alyx „wieszczyłem”, że wkrótce, nim się obejrzymy, nastanie nowa era VR, że ta technologia póki co się skrada, ale wkrótce opanuje nasze umysły! A teraz widzę, że Valve ma zamiar wypuścić na świat prawdziwego mesjasza tej zmiany!11… No, może trochę przesadzam, ale myślę, że będzie ciekawie, a inwestycja w gogle dla 'zwykłych’ graczy będzie o wiele bardziej kusząca niż dotąd.

  6. VR to ciekawostka i taką pozostanie o ile twórcy nie wpadną na pomysł jak się dogadać z błędnikiem i usprawnić sterowanie.Teraz gry są dość proste (ale przyznaję,przyjemne)i daleko im do dynamiki standardowych tytułów

  7. @Terminus223Skyrim, War Thunder, Il2 Bitwa o Stalingrad, Serious samy (1 2gie starcie i 3jka), Elite Dangerous. Tyle wystaeczy, uwierz mi 🙂

  8. Nie mam niedźwiedziego nosa, ale ten smród skoku na kasę czuję z daleka.

  9. @gimemo|Jakieś argumenty do tej jakże odważnej tezy?

  10. @gimemoa Nie wiem czy to zwykłe buractwo i zazdrość czy może brak wiedzy, ale nazywanie debilami ludzi którzy cieszą się innymi rzeczami niż Ty to raczej dosyć niski poziom rozmowy. Valve zawsze przecierało szlaki narracyjno-techonologiczne swoimi i dał produkcje które do dzisiaj są jednymi z najlepszych gier w historii. Alyx zapowiada się fenomenalnie i wygląda na produkt który popchnie VR, nic dziwnego ze ludzie któych stać już zamawiają zestawy.

  11. Valve Index od uruchomienia sprzedaży aż do października sprzedał 41.000 gogli. Natomiast został wyprzedany tylk w U.S.A.. Nakład wynosił 100.000 gogli (globalnie). Obecnie lista krajów z oficjalnym wsparciem został rozszerzona. Wynosi łącznie z dotychczasowymi 31 krajów (w tym Polska). Nakład też został zwiększony.

  12. CzlowiekKukurydza 29 listopada 2019 o 16:45

    Grę jakby była 'normalnie’ zapewne kupiłbym pierwszego dnia. VR jakoś mnie nie jara.

  13. @CzlowiekKukurydza ok, boomer

  14. Dołożyliby do tych gogli HL: Alyx w gratisie, to to jeszcze bardziej sprzedaż by im podskoczyła

  15. „Warto zaznaczyć, że do każdego zakupu dodawany jest darmowy Half-Life: Alyx.”

  16. CzlowiekKukurydza 29 listopada 2019 o 21:25

    @gbaranek Nice. @Thrall997 Nawet nie znam tego mema. Widać jestem już za stary.

  17. @CzlowiekKukurydza Jakiś czas temu szukałem w googlach o co chodzi bo też gdzieś widziałem. Mem odnosi się do określonego pokolenia w USA – Baby boomers – urodzonych między 1946 i 1964. Mema używali ludzie młodzi, gdy starsi przedstawiali argumenty, które miały rację bytu w przeszłości, ale obecnie są nieaktualne. U nas jak widać ludzie nie znają znaczenia mema i używają go gdy ktoś ma inną opinię. Co do tematu, mam nadzieję że spopularyzuje to VR i ceny sprzętu spadną bo chętnie się zaopatrzę w headset.

  18. Ja tam mam marzenie, by Gaben i jego świta nauczyli się liczyć do trzech. Kto jeszcze by pograł w coś z ich twórczości z cyferką 3 w tytule? I wole być boomerem niż zoomerem.

  19. CzlowiekKukurydza 30 listopada 2019 o 13:29

    @chomiq Dokładnie. Gaben jest w o tyle dobrej sytuacji, że ma praktycznie nieograniczony budżet, a zarazem nie potrzebuje promocji swoich gier. Gdyby dzisiaj na steamie pojawiło się info znikąd, że za 24h premiera HL3 albo L4D3 i, że już dzisiaj można robić preload to serwery siadłby szybciej niż w pierwszej godzinie świątecznej wyprzedaży.

  20. W artykule brakuje informacji co to jest Valve Index nie każdy musi być na bieżąco

  21. @gbaranek – dokładają:)

Dodaj komentarz