Masowe zwolnienia w CDP: Co dalej z dystrybutorem Cyberpunka 2077?
Nasz długoletni redaktor, Mateusz Witczak poinformował za pośrednictwem strony polskigamedev.pl o masowych zwolnieniach u najstarszego polskiego dystrybutora, CDP. O ile sama spółka nie ma dziś nic wspólnego z CD Projekt RED czy sklepem CDP.pl, to na jej barkach znajdowały się preordery Cyberpunka 2077. Na newsa szybko zareagował producent gry i opublikował oświadczenie na Facebooku:

W tym momencie nie wiadomo, kto przejmie dystrybucję Cyberpunka 2077 w Polsce. W grę najpewniej wchodzą dwie firmy – Cenega i Koch Media. Wciąż nie wiadomo, co stanie się natomiast z CDP, komentarz udzielony dla polskigamedev.pl był wymijający:
„Spółka prowadzi przegląd opcji strategicznych. W najbliższym czasie udzieli publicznego komentarza. Tymczasem doniesień nie komentuje.”
Newsa zaktualizujemy, jak tylko pojawi się oficjalne stanowisko CDP.
Czytaj dalej
27 odpowiedzi do “Masowe zwolnienia w CDP: Co dalej z dystrybutorem Cyberpunka 2077?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

CD Projekt RED uspokaja – dotychczasowe pre-ordery zostaną zrealizowane.
Kiedyś chciałem tam aplikować do pracy, mieli akurat dla mnie stanowisko, ale przeczytałem niepochlebne opinie o warunkach na jakich pracują i zrezygnowałem. Potem spotkałem znajomego, który tam pracował i potwierdził to wszystko
Zdaje się, że rok 2020 będzie należał do CDP. Również w kwestii faili.
@Toud Pracowałem tam dwa lata, obecnie jestem w Krakowskim studio. Powiem tak: Tam było ciężko ale atmosfera była spoko, obecnie mam tak, że pracy nie ma jakoś super dużo i nie jest bardzo trudna, ale jest atmosfera mocnego cranchu i psychicznie człowiek czuje się bardzo zmęczony. Kolega do mnie pisze ostatnio, przesuwacie premiera to trochę sobie odsapniecie z tempem, a to wręcz odwrotnie i najbliższe miesiące będą utramaratonem, a i o urlopie można myśleć dopiero listopad/grudzień.
@Ninho:|”znajdowały sie” – „się”.
drogi CD Projekcie blue, który wydawał gry w pełni spolszczone gry (z dubbingiem) dziękuje za lata waszej działalności szczególnie za RPGi i Strategie
@Darku22 Ale tu jest mowa o CDP a nie CD Projekt RED. Przy okazji zapytam – jakie są tam zarobki? Szczególnie pytam o Kraków.
@Entyrop Rozumiem, że chodzi o CDP, tam zaczynałem przygodę i naprawdę cenie sobie ludzi, którzy tam pracowali. Co do Twojego pytania, odpowiem jak w pracy: To zależy :P. Jak masz jakieś konkretne pytania to pisz PW.
@Darku22 ale w Polsce nie możecie mieć legendarnego crunchu po 90h co tydzień, jak to było bodajże w Rockstarze. Prawnie nie jest to możliwe, bo w danym okresie rozliczeniowym pracownik może mieć maks 48h przepracowane w tygodniu. Czyli jak w jednym przepracuje 90h to w innych musi pracować mniej niż 40, żeby wyszła średnia 48h. Czyż tak nie jest? Czy istnieje jakiś kruczek prawny z którego firmy gamedev korzystają?
@skurczybyczek666 Dzięki!
p4v – tak, ten kruczek nazywa się umową zlecenie 😛
@Scouser|Albo raczej B2B. 😉
Branza dystrybutorow pudelek to taki smutny tonacy statek. Ciekaw jestem, czy powrot do koncepcji wypasnych boxow rodem z lat 90 (kawal pudla, ktore stawialo sie na polce, gruba ksiazeczka z lore i poradami, jakies mapy, soundtracki) by ja uratowal. Bo od paru lat zwyczajnie nie chce mi sie ruszac tylka do sklepu, by kupic pudelko z halasujaca w napedzie plyta z gra.
Swoja droga chyba sami sie zarzneli oszczednoscia na zawartosci pudelek.
@p4v Panie jak się nie da jak się da. Sam pracuje w firmie, która to praktykuje. W zeszłym roku pierwsze półrocze miałem miesięczną średnią 240 godzin. Firma należy to spółki skarbu państwa, ale jest firmą prywatną. Żadnych umów zlecenia nie ma. Jak to rozliczają, nie wiem, ale PIP nie widzi w tym nic złego. Znaczy, że można.
Byle tylko nie cenega, bo preordery zamiast w dniu premiery (najpóźniej) otrzymamy tydzień później, albo wcale i będą nie odpisywać na emaile i oczywiście telefon będzie zajęty. Tylko niech nie będzie to Cenega!
mad00mat – jeśli nie było podpisanej jakiejś szczególnej umowy zbiorowej to dopuszczalne nadgodziny to 150h na rok czyli średnio 12,5h na miesiąc, oczywiście pracodawca mógłby skorzystać wtedy z możliwości nieustających nadgodzin czyli np. wykorzystać ten limit w ciągu 2 miesięcy więc nie wiem jakim cudem wyszło Ci 240h miesięcznie (bo wyszłoby to tok 280h na 6 miesięcy). Chyba, że tak jak pisałem była jakaś „umowa zbiorowa” ale wydaje mi się, że pracownik musi się z nią zapoznać wcześniej.
@Scourser- nie wiem, skąd ty wziąłeś 150h/rok, ale się mylisz. Sam często pracuję na nadgodziny, z własnej, nieprzymuszonej chęci i znam tylko dwa ograniczenia- dzienny odpoczynek 11h i weekendowy minimum 35h. To daje ci 5 nadgodzin dziennie, czyli około 105 miesięcznie. Przez trzy miesiące możesz nabić 300 nadgodzin, i to wszystko zgodnie z Kodeksem Pracy.
Ja tam nie znam czegoś takiego jak ograniczenia, kiedyś po 320 – 350h pracowałem w miesiącu by zarobić na przetrwanie, teraz wystarczy mi 200 by zarobić tyle samo, co robiąc wcześniej więcej … Czasami ino pracuje więcej, ale to raczej co najwyżej jeden miesiąc na kwartał.
Jaką to musiało mieć kondycję finansową że przesunięcie premiery jednej gry o pól roku (nawet jeśli to cyberpunk) to być albo nie być dla całej firmy
@Mateusz94 Otóż to. W ogóle odnoszę wrażenie, że informacje, które z trudem przedostają się do mediów odnośnie do CDP (i to wszystkich „dywizji”: dystrybucja fizyczna, GOG, Red i co oni tam jeszcze mają) to jedno wielkie mydlenie oczu. Nie wierzę w absolutnie w żadną oficjalną informację od nich. Wszystko robione jest po to, by uspokoić akcjonariuszy
freynir – z kodeksu pracy art. 131 § 1. Poza tym czytaj ze zrozumieniem. Nie ma ograniczeń jeśli chcesz pracować, a mówimy tu o crunchach i zmuszaniu do pracy na nadgodziny, a nie o to czy chcesz tak pracować z nieprzymuszonej woli. Komentujemy wyzysk pracownika więc nie wiem po co się spierasz o to czy Ty pracujesz czy nie więcej godzin bo możesz pracować do woli jeśli chodzi o nadgodziny (z własnej nieprzymuszonej woli). Komentarz mój tyczył się także kolegi mad00mat, który mówi, że jego firma
praktykuje takie niezgodne z prawem nadgodziny i nie wie jak to rozliczają, skoro mówi, że PIP nic z tym nie robi to coś jest nie tak albo czegoś nie wie.
Ja ewidentnie jestem jakimś dziwolągiem, bo nie widzę powodu do radości, że masowe zwolnienia nie zagrażają preorderom. Tak jakby to było akurat najważniejsze. Zwykła żenada.
Przypominam, że CDP.pl nie jest częścią grupy CD Projekt, tylko Grupy Merlin (znanej z Merlin.pl). Wikipedia podaje że w 2016 CD Projekt posiadał raptem 3% udziałów w CDP.pl, raczej to nie wzrosło od tamtej pory.
@alistair80 Witamy w świecie graczy kompuperowych. Gdzie większość ma w dupie wszystko i wszystkich, byleby gierka była dobra.
Co za pech.