Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Zwolniono dyrektora kreatywnego oraz scenarzystę pierwszej części

Nad produkcją studia Hardsuit Labs zbierają się ciemne chmury. Przełożenie daty premiery przyjęliśmy jeszcze ze zrozumieniem, twórcy chcą przecież dostarczyć nam dopracowaną grę, a my przyzwyczailiśmy się do czekania. Najnowsze wieści z obozu Paradoksu mogą jednak zaburzyć pewność fanów.
Developer poinformował o zakończeniu współpracy z dyrektorem kreatywnym Martinem Ka’ai Cluneyem oraz głównym projektantem narracji Brianem Mitsodą. Mitsoda był autorem scenariusza do pierwszego Bloodlines, a jego udział w pracach nad sequelem był dla wielu gwarancją jakości tytułu. W oświadczeniu dla Rock Paper Shotgun twórca przyznał, że decyzja firmy (dowiedział się o niej 16 lipca) była dla niego szokiem:
[…] Odpowiadałem za narrację od samego początku, pracując przez długie dni, a czasem i w weekendy, aby dostarczyć godnego następcę Vampire the Masquerade: Bloodlines i nigdy bym nie pomyślał, że mi się to nie uda. […] Bloodlines i fani gry są dla mnie całym światem. Użyczyłem więc swojej spuścizny wraz z marką, swoim nazwiskiem i swoim udziałem w działaniach marketingowych związanych z grą, nawet jeśli było to bardzo trudne i wymagało od mnie fizycznego czy psychicznego wysiłku. To wszystko dlatego, że chciałem robić to, co najlepsze dla gry i zespołu. Duma z pracy, oczekiwania fanów i wsparcie ze strony współpracowników, którzy zaczynali jako gracze „jedynki”, pomogły mi przetrwać te długie pięć lat. Jestem niesamowicie rozczarowany i sfrustrowany, że na tym kończy się moja przygoda z projektem. Nie brałem udziału w rozmowach, które doprowadziły do decyzji o opóźnieniu produkcji. Według mojej wiedzy nie było to spowodowane stanem narracji Bloodlines 2. Jestem pewny tego, co zrobiłem, i dumny z pracy, którą wykonałem wraz ze swoim zespołem.
Hardsuit Labs ogłosiło również, że do projektu dołączył Alexandre Mandryk w charakterze konsultanta kreatywnego. Przejmie on obowiązki Cluneya. Mandryk ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie z grami wideo i w przeszłości pracował przy seriach Assassin’s Creed czy Far Cry, a także tytułami osadzonymi w świecie Warhammera 40 000.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zawita na pecety i konsole* w 2021.
Czytaj dalej
24 odpowiedzi do “Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Zwolniono dyrektora kreatywnego oraz scenarzystę pierwszej części”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Źle się dzieje w państwie wampirzym?
Czyli w skrócie, zwolnilismy kolesia ktory byl w duzym stopniu odpowiedzialny za unikatowosc i kultowosc 1 czesci. Zatrudnilismy „speca” od gier tasmowych nudnych bez wyrazu wszystkich na jedno kopyto. Oj zle to wrozy grze, pewnie za malo pobocznych aktywnosci bylo, trzeba bylo dolozyc wieze czy inne badziewie z geir UBi
Z oświadczenia wynika, że prawdopodobnie narracja została zakończona i nie jest przyczyną opóźnienia, więc jest szansa na zachowanie odpowiedniego poziomu fabuły…
@bod33k fabuly ale cala reszta bedzie smierdziec grami z ubi, tego chcemy?
… czyli po raz drugi los gry leży w rękach społeczności i moderów.
Oof, a może jednak były to też różnice ideologiczne? Spłycenie gry i przerobienie jej na grę Ubi pod mikropłatności to jedno (co, zapominacie, kto w końcu wydaje tą grę i jakie ma portfolio DLC do swoich produktów?), ale brak zgody w kwestiach rozwiązań fabularnych, wpływających na mechanikę gry (jakby choćby ten debilny dla mnie koncept dziedziczenia cech charakteru osób, które wysysamy) to już zupełnie inna sprawa. Zobaczymy, czy rozgoryczenie Mitsody ukarze, jak NAPRAWDĘ wyglądał proces twórczy.
Z tej gry nic nie wyjdzie. Nie ma sensu robić sobie nadziei.
a mi sie wydaje ze za bardzo Kodżimizowali ci goscie w studiu, dla tego te opóźnienia. pierwsza część przeszła przez to samo i dla tego wyglada jak wyglada, ale nikt juz nie pamieta tego, tylko „olaboga jaka to kultówka”. owszem scenariusz i dialogi są na wysokim poziomie, reszta jest zabugowana.
Jak tak dalej pójdzie z tą branżą to będę płakał uwięziony w małżeństwie
Pewnie w grze było za mało murzynów, kobiet, i LPGP.
@Jano900 Deus Ex rozłam ludzkości był pełen niezgodności etnicznych
@Jano900|A tornister już spakowałeś?
Uwaga ktoś się będzie czaił pod szkołą
Drodzy gracze i fani poprzedniej części,|Również chętnie zobaczę godnego następcę, ale nie ma co narzekać. W Polsce od dawna dostępny jest w naszym pięknym języku system RPG – WAMPIR MASKARADA, w oparciu o który powstają gry komputerowe. Kupcie tą książkę, będącą jednocześnie tradycyjną grą RPG i nic nie stoi na przeszkodzie, abyście sami ją tworzyli i grali wraz z przyjaciółmi wampirami 🙂
Czyli wywalono ludzi którzy stworzyli grę legendę i wprowadzili jakiegoś nieudacznika od AC. Dobrze wiedzieć żeby nie kupować tego crapa. |Opóźnienie pewnie spowodowane zmienianiem unikalnego klimatu świata mroku na rzecz jakiegoś casualowego gówna, pewnie z dodatkiem lgpsdscośtam i blm.
No cóż, koniec końców pewnie wyjdzie z tego gra dobra, ale wtórna i niegodna tytułu Bloodlines. Ciekawe, jak szybko znajdzie się na przecenie.
Grzybu111|XD
@ Grzybu111 brawo popieram
Miałem okazję zagrać i powiem że opóźnienia są uzasadnione aczkolwiek pewnych rzeczy się już nie naprostuje i gra będzie co najwyżej średniakiem zarówno pod względem wizualnym jak i gameplaya.
@Danon666 a fabuła
@Grzyby111 Jeśli nie masz pojęcia o historii to nie posiłkuj się nią przy argumentach, „nadmierna tolerancja” nie ma nic wspólnego z upadkiem zachodniego Cesarstwa Rzymskiego.
Jestem prawakiem ale śmiesza mnie opinie że 'ooo bo muszą dodać LGBT ip’. No heloł, przecież świat z tego systemu jest kompletnie zdegenerowany a same wampirki są do cna zepsute. I mowa tutaj o rzeczach o wiele bardziej hardkorowych niż zwyczajny homoseksualizm.
A ja sobie skołuje moda niepoprawnego politycznie odrzucającego ,,zachodnie wartości”XXI wieku
Kolejnych 2 seksualnych predatorów.