Często komentowane 36 Komentarze

[BLOGI] Krótka historia o tym, jak Valve po raz kolejny nie zapowiedziało Half Life 3

[BLOGI] Krótka historia o tym, jak Valve po raz kolejny nie zapowiedziało Half Life 3
"Informacja prasowa"
Lato to czas targów i wielu oburzonych dyskusji na temat zapowiedzi trailerów i teaserów trailerów zapowiedzi przeglądów trailerów. Tymczasem jest jedna firma, która nie musi nic ogłaszać, by o niej mówiono. Tak, chodzi o Valve, które znów wywołało lawinę domysłów zwykłym uaktualnieniem... Sprawie przyjrzał się nasz bloger Abyss.

Wyjdę naprzeciw nieco powolnej naturze mojego bloga i odstawię na moment Slowpoke’a jako maskotkę. Napiszę o małej paranoi jaka wybuchła dzisiaj w nocy. Wszystko zaczęło się od zwykłej aktualizacji do Half Life 2…

Zgodnie ze swoją rutyną prawdziwego leniwca usiadłem wczoraj w późnych godzinach wieczornych przed monitorem, aby chłonąć dziwy internetu i może nawet w coś zagrać. Najdziwniejszym co mnie spotkało nie były jednak przygłupie obrazki z przeróżnych imageboardów, a Steam, który nie stąd ni zowąd zaczął ściągać 3,7 GB aktualizacji do Half Life’a 2.

Można sobie łatwo wyobrazić moją reakcję na tak monstrualną ilość danych, która pobiera się jako dodatek do gry do której wszystkie aktualizacje powinny już teoretycznie wyjść dawno temu. Szybkie googlowanie wskazywało na to, że będzie to monstrualna aktualizacja pozwalająca grać w HL2 przy pomocy Oculus Rift. Cytując Klekota:

W dupach się Gabenowi poprzewracało

Omijając już fakt, że zgodnie z legendą tekst ten mógł opóźnić wydanie Half Life 3 o jakiś rok, ruszyłem na dalsze poszukiwania informacji. Jakież było moje zaskoczenie, gdy okazało się, że z 3.7 GB pobiera się jedynie 700 mb i do tego zmienia język jakim posługują się postacie w grze na koreański. Pierwsze reakcje wyglądały mniej więcej tak:

Wtedy zaczęto doszukiwać się znaków absolutnie wszędzie. Wszyscy chyba znamy przedziwne metody Valve i czujność graczy, która z pewnością umocniła się po zapowiedzi Portala 2 dzięki plikom z aktualizacji do poprzedniej części gry. Jeśli dodatkowo dodamy do tego, że dzisiaj z bety miały wyjść Steam Trading Cards, po czym nastąpić miało wydarzenie „którym wszyscy będą się ekscytować” kojarzone początkowo tylko z wyprzedażą, panikę i spekulacje mamy gwarantowane. Szybko doszukano się interesującego skanu zapowiadającego nadchodzący artykuł pisma PC Gamer… prosto z Valve.

PC Gamer dzisiaj starał się załagodzić sytuację twierdząc, że wszystko wymknęło się z pod kontroli i był to żart z ich strony, ale nie o tym chciałem pisać. Największa nadzieja pojawiła się dopiero po tym tweecie z supportu Valve:

Gdyby był to każdy inny cytat z jakiejkolwiek innej gry oraz gdyby nie odnosił się do ”nieoczekiwanych rezultatów”, może przeszłoby to bez echa, ale jak już pisałem – spekulacje ruszyły na dobre. Zaczęto nawet szukać osób, które znają koreański i zaczną przechodzić grę w poszukiwaniu wskazówek, próbowano zapętlać niektóre kwestwie wypowiadane po koreańsku przez postacie z gry. Szukano, szukano… i ostatecznie nie znaleziono nic. Valve wyłączyło Steama na kilka minut, aby przeprowadzić prace serwisowe i Half Life 2 wrócił do normy. Wszystko działo się gdzieś koło 3 w nocy naszego czasu, więc niewielu jest śmiałków, którzy są gotowi przekazać wam tą historię. Powiadam jednak – machina już ruszyła i nawet jeśli był to żart, drogie Valve… to bardzo chamski! I już nie wiem, czy nie przez Klekotsana i jego żart o tyłku Gabena Half Life 3 znowu nie został zapowiedziany.

Wpis na blogu autora
(z dodatkowymi grafikami i aktualizacjami)

36 odpowiedzi do “[BLOGI] Krótka historia o tym, jak Valve po raz kolejny nie zapowiedziało Half Life 3”

  1. Jak wiadomo google tłumacz przekręca wyrazy, gdy tłumaczy się z języka x na język y i potem na odwrót, może najpierw to było „prepare for unforeseen consequences” (kwestia g-mana), a nie „prepare for unexpected results”. HF3 CONFIRMED (° ?? ?°)

  2. Wow! Dziękuje za takie wyróżnienie. Miło choć raz zagościć na głównej 😉

  3. Ja tam sie nie dziwie, ze nie robia HL3. Wszak siedzenie nad nim to musi byc NUDA. Ci sami wrogowie, ci sami NPCe, niewielkie pole do robienia czegos nowego. A z drugiej strony moga robic Portal2, gry o pseudoZombie, pierwszy nieFPS Valve (czyli Dota) i wiele innych rzeczy. Dopiero nowy silnik i nowe mozliwosci dadza powod by wrocic do HL3, by w koncu bedzie mozna zaszalec i dac starym wrogom nowe mozliwosci wynikajace np. z lepszego silnika fizyki.

  4. To jeszcze ktoś się interesuje kontynuacją Half-Life’a ?. Ja jako były fan profesora Gordona i Valve mam głęboko w (_i_) czy EP3/HL3 istnieje , niech Gabe Newell razem ze swoim steamem spada na palmę banany pompować.

  5. Omg… programiści mieli dodać koreańskie tłumaczenie pod Windws/Linux.|Pod Windows miało dodać dubbing, pod Linux naprawić niewidzialne koreańskie znaczki + dubbing.|Skończyło się tak, że Windowsiarze miali gre po koreańsku, mimo że mieli dane po angielsku, a Linuksiarze, mieli po angielsku mimo że mieli ustawiony inny język.|Restart steam był zrobiony, bo dali dla wszystkich Steam Karty Kolekcionerskie – coś jak pokemony, alw grając losowo dostaje się karty z postaciami.|Dziękuję pozdrawiam.

  6. A wy robicie z tego jakąś sęsacja, i od razu HL3…Kolejna sprawa, to Valve wydało Source SDK 2013… Naprawili i jest wporzo…|Jednak nie końćo, bo kilka gier Source, nie ma Polskich napisów… ale to gry multi, więc steta mała.

  7. @nuna91 Ale tu właśnie chodzi o to jak z tak małej i teoretycznie niezwiązanej z tym sprawy jak aktualizacja Steama zrobiła się kolejna teoria spiskowa.

  8. z pod > spod

  9. Pcgamer to idioci !.Robia sobie takie zarty ze to wogole nie sa zarty !.Mam juz gdzies takie zarty o czym czego nie ma .Co za glupota.Byle by tylko zrobic reklame i szum wokol siebie.Dzisiejszy swiat i ludzie sie stacza coraz nizej i nizej.|Zaniedlugo CDACTION tez zrobi sobie zart i zapowie half life 3 a nastepnego dnia powiedza ze to primaaprillis.Wogole to nie smieszne a wrecz zenujace.

  10. He he he;) Może ciut prawdy w tym będzie…. Kto to wi?:)

  11. @Somi88 Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że na tej palmie razem z Gabenem nie byłoby żadnych bananów (ani nawet kokosów), a może nawet powstałby McDonalds.

  12. @Kiken sprawdziłem i prawda co mówisz.

  13. @grim1234 sorry, ale żal du.pę ściska jak się czyta coś takiego… Żarty o wadze Gabena już dawno przestały być śmieszne, a nawet sam Gaben schudł ostatnio. |-|Najważniejsze, że Valve udostępniło źródła SDK 2013, a w pliku README jest napisane „Source 1”, a w dodatku ma się pojawić na gamescomie. IMO oznacza to, że Zawory są już bliscy powiedzeniu światu o Source 2, a może też nawet o HL3 🙂 Kto wie…

  14. Oczywiście Valve ma się pojawić na gamescomie a nie plik README 🙂

  15. Wait a second! Na Forum TF2 już odkryli koreańskie tajemnicze wiadomości, w TF2owym dodatku do Surgeon Simulatora…| |IT BEGINS!

  16. Nierzeczywisty 28 czerwca 2013 o 08:24

    Niewiele jest gier a właściwie to nie ma takiej gry na którą bym tak czekał jak na Episode 3/Half-Life 3

  17. Ja mam w gdzieś tego całego HL3. Za długo to trwa i te olewanie i bawienie się w kotka i myszkę z graczami jest poniżej krytyki. Zamknęli historię Epizodów w najgorszym momencie, człowiekowi nie będzie się chciało przechodzić gry drugi raz, żeby przypomnieć sobie to i owo bo technologia i grafika już nie ta. Także ja już od ponad roku mam gdzieś czy ta gra wyjdzie czy nie. Hype opadł i niech się dzieje co chce z tą marką. Bo na pewno nie dadzą rady zrobić hitu jak poprzednie części.

  18. @sasek, Valve nie zrobiło nigdy żadnego hype, to ludzie szukają tego HL3 i to wywołują. Akurat grafika i gameplay epizodów jest nadal świeży i dobry, jest nadal lepszy niż wiele fpsów dzisiaj. Taki BF3 single w ogóle mnie nie wciągnął…

  19. @Xanoxis|Ponieważ Valve odświerza silnik Source 1.|Nie idzie w numerki jak inni…Source 2 może sie pojawi, możę nie.|Może Source SDK 2013 jest tym Source 2?|Nie wiadomo, nic nie wiadomo.|Jest tak jak piszesz.|Gracze to wszystko nakręcają… nie Valve, Valve niczemu winien.

  20. GoldSrc został odświerzony po 13 latach, ale został.|Gry od Valve na GoldSrc też po 10-15 latach zostały odświerzone, dodano tesktury HD i dźwięki HD, oraz dodano nowe technologie, przepisano troche kod gier, dodano wsparcie dla Mac OS i Linux (ubuntu)|A mimo to 15 letni HL1 ma 241 serwerów.|Podajcie nazwe innyj firmy, która idzie w duchem czasu, i dba o swoją każdą grę.|To coś o Valve chyba świadczy prawda?.|EA Games? Battlefield 1942 do dziś nie jest na Mac/Linux.|Call of DUty 1, też nie…

  21. RalfTriclinum 28 czerwca 2013 o 08:54

    vlave to jedyna firma która robi hype poprzez nie reklamowanie swojej gry(nawet w sumie to nie potwierdzają jej istnienia)

  22. @nuna91 GoldSrc nie ma tekstur HD, chyba, że bierzemy te o rozmiarze 512×512 px w 255 kolorach, które ważą tony kb. Oczywiście dla map, dla modeli to jest już różnie, zależy od jego szczegółowości. Są takie, które mają tekstury po 768×768 px, a są takie co mają po 256x256px. Dźwięków HD nie ma, jest komunikacja w jakości HD. Kod gier bardzo źle, że przepisano, ponieważ 1/2 modów idzie do kosza. Mimo to na GoldSrc można robić widoki, które dalej będą się podobać wielu ludziom.

  23. HarryCallahan 28 czerwca 2013 o 10:56

    @sasek88: z tym, że gra się jakoś niemiłosiernie zestarzała nijak się nie zgodzę. Wciąż gra się w to bardzo dobrze a co najważniejsze fabuła wciąga jak żadna ze znanych mi współczesnych fpsów, nastawionych właściwie tylko na multi. Rozgrywka jest zróżnicowana a duża część map nie przypomina tuneli rodem z CoD tylko jest naprawdę fajnie rozbudowana. Inna sprawa, że po tylu latach oczekiwania są ogromne a przerywanie serii w takim momencie jak zrobiło to Valve, niezwykle irytujące.

  24. Encyklopedia Borealis @ FB:|”Wciąż mało wam sensacji? A pamiętacie dodatek o którym pisaliśmy do gry Surgeon Simulator 2013 w którym mogliśmy wcielić się w Medyka z TF2? Podczas gry w niego możemy trafić na zagadkowy obrazek z namalowanym układem słonecznym. Na obrazku zaznaczony jest Saturn. Gdy wpiszemy ten napis w narysowane puste pola pierwsze dwie litery pojawiają się w obramowaniu. SA to angielski skrót od soboty. Zaś na kartce widnieje też koreański napis (tak! znowu koreański) oznaczający <>.

  25. C.D|Czyżby jutro miało się coś wydarzyć?”

  26. @Toshi650 Game journalism is dead. what did you expect? Pewnie, bo sprawa tego całkiem ciekawego przecieku zasługiwała na zabójczo długi artykuł z historią firmy i nagimi fotkami Gabena włącznie. 😉

  27. Half Life 3 potwierdzony. Potwierdzam go już od roku to kiedyś musi mi się udać.

  28. @pd3111|Czytać po angielsku potrafię, w updatach napisano wyraźnie, że textury są w HD (maks możliwości Silnika Quake 1 wysoko zmodyfikowane).|dźwięk jest w HD, był update 280+mb – pamiętam te zacne wydarzenie.|1/2 modów?, conajmniej 3/4, kod dobrze przepisano, nie źle, jak by był źle przepisane na współczesne standardy, to by nie działał poprawnie, a działa.|Voice Chat faktycznie jest HD.|Kolejna sprawa – wydu… DirectX – gdyż Valve stwierdził że w GolSrc na OGL jest szybsze tu i tu, a grafa taka sama.

  29. to twórcy modów mają przystosować swój mod do nowej wersji GoldSrc.

  30. @nuna91 Większość twórców najstarszych modów nie żyje. Silnik GoldSrc zaktualizowano w każdej grze do najnowszej wersji i np w nowszych grach na tym silniku nie ma takich problemów co na hl1. W hl był update 280 mb, w cs był update 440 mb, a w innych grach jeszcze więcej. Dźwięki nie są w hd i taka jest prawda, niestety. Najbardziej mnie boli to, że nie zmienili systemu oświetlenia, chociaż jak się okazało bardzo dużo kodu było ukryte i teraz można ładne mapy robić.

  31. @ pd3111|To inaczej, dźwięku w Half Life 1 zmieniono z low q. na high q.|Jeśli umiera twórca moda, a był dobry, to Valve go przejmuje.|Tak było z Day of Defeat.|280mb, to same dźwięki|Pełem update half life to ponad 450mb, i było ich kilkanaście.

  32. @nuna91 Tak tylko wcześniej standardowo ustawiało się „high quality”. Chyba, że ktoś miał zdziadowaną wersje i mu się ustawiało na starą jakość. Dźwięki mają tę samą jakość, jeżeli słyszysz je tak samo, to nie oznacza, że zostały wgrane dźwięki HD. Większość modyfikacji do gry valve nie będzie przerabiać. DoD był po prostu popularny. Hl1 zmienili najmocniej, bo ma najbardziej drewniany silnik. Jeżeli Goldsrc jest na nowszej wersji (jak np w DoD) to jest mało problemów.

  33. @pd3111|Nie będę się kłucić co do dźwięki, są w lepszej jakości, niż wcześniej i jest to nie podważalna kwestia.|Dlaczego powielasz, to co ja napisałam, jako odpowiedź?.|Przecież napisałam, że popularne mody Valve zgarnia i je przerabia jak ginie twórca, a nie innyych.|A to źe DoD zmieniono najmniej, to nie powinno nikogo dziwić.|Silnik gry zazwyczja zajmuje od 1/4 do 1/3 gry.

  34. W ogóle nie rozumiem waszej spinjy o to że HL3 nie wychodzi, nie jest zapowiadany itp. Boże, czy Skyrim został stworzony w rok czy 6 lat? To jest gra SP, to nie jest jakiś walony COD/BF (które z resztą lubię). Tutaj musi być fabuła, tutaj gracz ma się wciągnąć w rozgrywkę jak nigdy.|Więc nie spinajcie tyłka, nie obrażajcie się, bo steam robi naprawdę dobre easter eggi i przypomina że nadal się interesuje HL3. Podejrzewam że tak Nas zaskoczą, że każdy będzie chciał kupić tą gre.

  35. I niech to potrwa 10 lat, bo myślę że nie wyjdzie z tego Duke nukem nowy, tylko wyjdzie HALF LIFE 3. Kontynuacja jednego z najlepszych FPSów wszechczasów. Kontynuacja która przyćmi wszystko i będzie uznawana za grę roku przez 5 lat. :*

Dodaj komentarz