Diablo II: Resurrected – Niedługo pierwsze zmiany balansu klas od 2010 i tryb rankingowy

Fani aż tańczyli z radości po ogłoszeniu powrotu legendarnego Diablo II, niecierpliwie odliczając dni do premiery – i nic dziwnego. Wydany w 2000 pierwowzór cieszył się sporą popularnością nawet po debiucie „trójki”, a niewiele gier w historii może pochwalić się bardziej kultowym statusem. Ponieważ prace nad odświeżeniem powierzono ekipie Vicarious Visions (wcielonej ostatecznie do samego Blizzarda), gracze byli też raczej spokojni o jego jakość – developerzy już wcześniej w końcu udowodnili, że znają się na rzeczy, tworząc świetne Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 czy Crash Bandicoot N. Sane Trilogy.
Zawiodło jednak co innego. Serwery Diablo II: Resurrected nie były po prostu w stanie wytrzymać napływu chętnych do gry, a problemy nie zniknęły całkowicie nawet kilka tygodni po premierze. Co być może gorsze, część z nas odkryła, że… „dwójka” nie jest wcale tak wspaniała, jak ją zapamiętaliśmy. Jasne, pod wieloma względami remaster był perfekcyjny, ale gatunek zdążył w ciągu ostatnich dekad pójść znacząco naprzód, a niektóre rozwiązania z Diablo dziś rażą swoją archaicznością. Zaczęliśmy się więc nieśmiało zastanawiać, jakie plany wobec tytułu mają twórcy – czy pozostaną wierni pierwowzorowi i skupią się jedynie na poprawianiu błędów? Czy może spróbują rozwinąć produkcję, narażając się na gniew fanów?
Blizzard, jak się wydaje, zdecydował się na to ostatnie rozwiązanie, choć na razie nie zamierza ingerować znacząco w samą grę. Studio zapowiedziało aktualizację 2.4, której największą nowością będzie wprowadzenie wyczekiwanego trybu rankingowego. Podobnie jak przed laty do tytułu trafią rankingi standardowy i hardkorowy, (w którym nasza postać ma tylko jedno życie), dostępne zarówno dla samej „podstawki”, jak i wersji z dodatkiem.
Z punktu widzenia zatwardziałych miłośników Diablo 2 istotniejsza jest inna decyzja: tytuł doczeka się pierwszej od 23 marca 2010 zmiany balansu klas, co oznacza, że buildy sprzed ponad dekady przestaną być obowiązującym standardem.
Wprowadzamy nowe zmiany, aby zwiększyć różnorodność konfiguracji postaci oraz zachować klasowe ideały i specjalizacje. Osiągnięcie tych celów jest dla nas bardzo ważne, dlatego weryfikujemy mniej popularne umiejętności, oceniamy opóźnienia użycia zdolności, wprowadzamy usprawnienia opisów i nie tylko!
Wzmocnienia doczekają się więc np. golemy nekromanty, przyzwania druida czy Hydra czarodziejki. Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ.
Co istotne, aktualizacja 2.4 przyniesie też inne zmiany. Najemnicy (prócz Pustynnego Żuka) doczekają się poprawy umiejętności i współczynników. Dodatkowo:
Na horyzoncie majaczą już nowe schematy do Kostki Horadrimów, zmiany przedmiotów z zestawów i nowe słowa runiczne! Nowe schematy kostki umożliwią podniesienie jakości elementów zestawu, dając więcej możliwości konfiguracji postaci. Zmiany dotyczące przedmiotów wchodzących w skład zestawów pomogą ulepszyć najsłabsze z nich tak, aby zapewniały więcej premii.
W odświeżonym Diablo 2 pojawią się też nowe słowa runiczne, będące uzupełnieniem pozostałych elementów wprowadzonych w patchu.
Po raz pierwszy od lat gracze będą mogli odblokować całą masę nowych słów runicznych w systemie rankingowym! Podkreślamy, że te słowa runiczne nie występowały wcześniej w grze i nie będą one dostępne w trybie pozarankingowym – tak jak poprzedni zestaw rankingowych słów w oryginalnym Diablo II. Po zakończeniu sezonu rankingowego gracze, którym udało się złożyć te słowa runiczne, zostaną przeniesieni do pozarankingowej wersji gry. Następnie, na początku kolejnego sezonu rankingowego, gracze stworzą nową postać rankingową i zaczną wszystko od nowa, aby zdobyć nowe nagrody.
Aktualizacja 2.4 w Diablo II: Resurrected trafi na publiczne serwery na początku 2021.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Diablo II: Resurrected – Niedługo pierwsze zmiany balansu klas od 2010 i tryb rankingowy”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mają rozmach skur****ny 😛 tak na poważnie nowa zawartość powinna być na starcie dla tak starej gry, nie wspominając naparawie masy błędów w wiekowym kodzie Diablo 2, mnie ciekawi jedno w jakie fazie rozwuju był anulowany drugi dodatek do Diablo 2 z nową klasą uzdrowiciela, poniważ taka zawartość mogła być ożywić Diablo 2 na dłużej.
Jak widzę słowo „build”, to chce mi się rzygać. Pewnie dlatego gram tylko w gry offline (poza WoTem, ale tam trudno o build). To ohydna abominacja zmuszająca gracza do wędrówki jedyną słuszną drogą podpatrzoną gdzieś na forum dla nerdów. I gdzie tu własny wybór, gdzie fun z rozgrywki? Nie lepiej wszystko ustawiać samemu? Poza tym po co jakieś rankingi w Diablo? Oj, chyba jestem mega oldskulowcem, by nie powiedzieć zgredem.
Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu
Czy pomarańczowy tekst ze znaczkiem ” jest częścią artykułu czy są dodatkiem jak podpisy pod screenami czy np. wtrącenia innych osób?
Całkiem spoko, ale mam nadzieję na głębsze zmiany w balansie umiejętności, niż tylko wzmocnienie to tu, to tam. Czekam, bo miło będzie się uczyć od nowa starej gry. Jak rozumiem, aktualizacja wyjdzie na początku 2022, a nie 2021, jak jest w tekście? 🙂