Sony przedstawia PlayStation VR 2 i dzieli się kolejnymi szczegółami oraz specyfikacją sprzętu

Gogle VR na dobre zadomowiły się w naszej branży, stając się w ciągu ostatnich lat z drogiej ciekawostki normalnym sprzętem do grania. Wciąż oczywiście daleko im do popularności bardziej tradycyjnych platform i nikt się chyba nie łudzi, że mogą zastąpić konsole czy pecety, ale entuzjastów tej technologii z rok na rok tylko przybywa – i spora w tym zasługa wydanego w 2016 PlayStation VR.
O jego następcy usłyszeliśmy po raz pierwszy blisko rok temu, acz wtedy poskąpiono jakichkolwiek szczegółów – niedługo później mogliśmy zaś zobaczyć nowe kontrolery. Od tamtej pory kolejne przecieki zdradzały, na co możemy liczyć przy okazji „dwójki” – na szczęście nadszedł kres wszelkich spekulacji, ponieważ Sony postanowiło nareszcie podzielić się konkretami.

Po pierwsze nazwa: zgodnie z oczekiwaniami gogle to PlayStation VR2 (lub PS VR2). Sprzęt będzie kompatybilny wyłącznie z PS5, do konsoli podłączymy go zaś jednym kablem. Do działania nie wymaga zewnętrznych kamer – te wbudowane będą w sam hełm, który będzie śledzić ruchy kontrolerów i kierunek, w jakim patrzymy. PS VR2 ma mieć wyświetlacz OLED o rozdzielczości 2000×2040 i 90/120Hz oraz oferować obraz 4K HDR, 110 stopni pola widzenia, a także technologię foveated renderingu (pozwalającą na wyświetlanie szczegółów jedynie tych obiektów, na które spojrzymy).
Nie zabraknie też wsparcia 3D Audio oraz systemu wibracji (lub jak kto woli „headset feedbacku”) w samym hełmie, co ma pozwolić graczom poczuć np. podwyższony puls postaci, pęd mijających nas obiektów, odrzut przy przyśpieszeniu samochodu itd. PS VR2 będzie także śledzić nasze spojrzenie. Hideaki Nishino z Sony przypomniał również, że nowe kontrolery wspierają znane z Dual Sense’a adaptacyjne efekty „Trigger” czy efekty dotykowe (tak oficjalnie Sony tłumaczy „haptic feedback” i „adaptive triggers”). Mają mieć prócz tego panel dotykowy śledzący dotyk palca. Połączą się z goglami przez Bluetooth (ver 5.1), naładujemy je kablem USB typu C.
Poznaliśmy również szczegółową specyfikację PS VR2:
- Metoda wyświetlania: OLED
- Rozdzielczość panelu: 2000×2040 na oko
- Częstotliwość odświeżania panelu: 90Hz, 120Hz
- Ustawienie soczewek: regulowane
- Pole widzenie: ok. 110 stopni
- Czujnik ruchu: sześcioosiowy system wykrywania ruchu (trzyosiowy żyroskop, trójosiowy akcelerometr)
- Czujnik mocowania: czujnik zbliżeniowy na podczerwień
- Kamery: 4 kamery dla śledzenia położenia hełmu i kontrolerów, kamera na podczerwień do śledzenia ruchu oczu
- Wibracje: wibracje w hełmie
- Połączenie z PS5: kabel USB typu C
- Dźwięk: wbudowany mikrofon, gniazdo słuchawkowe
Jeżeli nie interesują was jednak szczegóły techniczne, bardziej zainteresujecie się zapowiedzią Horizon Call of the Mountain – VR-owej gry w uniwersum Horizona.
Niestety, data premiery PS VR2 czy jego cena wciąż pozostają tajemnicą.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Sony przedstawia PlayStation VR 2 i dzieli się kolejnymi szczegółami oraz specyfikacją sprzętu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wszystko niby ładnie pięknie, ale jak to jest, że Sony dalej nie rozgryzło połączenia bezprzewodowego okularów z konsolą? Gdyby im się udało pozbyć kabelka, to to by były najlepsze okulary na obecnym rynku, choć i tak już po specyfikacji wyglądają potężnie.