Chris Avellone wycięty z końcowych napisów Dying Lighta 2

Chris Avellone wycięty z końcowych napisów Dying Lighta 2
Techland niestety nie udzielił komentarza w tej sprawie.

Podczas pierwszej zapowiedzi drugiego Dying Lighta na scenie E3 2018, ku zaskoczeniu wielu, pojawił się Chris Avellone. Legendarny developer został jednak w połowie 2020 oskarżony o molestowanie seksualne, wskutek czego Techland (jak i inne firmy) zdecydował się przerwać współpracę ze scenarzystą.

Jak zauważył serwis PolskiGamedev.pl, Avellone nie pojawił się także w napisach końcowych Dying Lighta 2.

https://www.youtube.com/watch?v=YFnSF8c98jw

PolskiGamedev.pl skontaktował się z Techlandem, pytając o ilość pracy Avellone’a, która ostatecznie znalazła swoje miejsce w końcowej wersji gry, oraz dlaczego jego nazwisko wykreślono z creditsów. Otrzymali krótką i bezpośrednią odpowiedź:

Niestety, ze względu na wzajemny szacunek i nasze zobowiązania, nie możemy odpowiedzieć na to pytanie.

Sam scenarzysta wciąż w swoich mediach społecznościowych chwali się swoim udziałem w pracy nad tytułem.

https://twitter.com/ChrisAvellone/status/1488930044139376640

Jednak wcześniej opublikował wpis, w którym całkowicie odciął się od udziału w tworzeniu gry.

https://twitter.com/ChrisAvellone/status/1480881456759013376

6 odpowiedzi do “Chris Avellone wycięty z końcowych napisów Dying Lighta 2”

  1. Ciekawe co Chris Avellone wymyślił na potrzeby DL2… szkoda, że pewnie już się nie dowiemy.

  2. Hm, fabuła jako całość o ile mi wiadomo jest słabszą częścią tej gry.
    Tak czy inaczej uleganie politycznej poprawności (oskarżony, nie skazany) jest drogi Techlandzie SŁABE.

    • tu trzeba przyznać racje, że poprawność polityczna to nie przyzwoitość, ale z tego co wiem to się wybronił a jego gry SĄ MEGA

    • Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze nie mogli się dogadać odnośnie zapłaty to wymyślili sobie inną historię.

    • Dziwi mnie, że ludzie zapominają o tym blogu Monka, gdzie opublikowany został wywiad z insider em Technlandu, który uchylił ździebko tajemnicy odnośnie opóźnień gry – ludziom wew. nie podobał się sposób prowadzenia fabuły i ogólnej narracji, bo przypominała ona New Vegas. Avellon został zatrudniony jako konsultant, ale, że studiu ostatecznie, nie spodobała się jego wizja, podziękowaniu mu za współpracę a materiały skasowano. Dlatego fabuła jest, generalnie, dość wtórna i przewidująca. A wystarczyło posłuchać Chrisa…

  3. Tubelectric 4 lutego 2022 o 12:19

    Sorry Delighter, ale to jest news na siłę. Gdzie w poniższym cytacie Avellone „chwali się swoim udziałem w pracy nad tytułem”?

    „While i worked on the title i don’t know what the story is and i can’t speak to it or answer any questions on it, apologies”

    Wcześniej nawet sam potwierdza: „While i appreciate the feedback, I didn’t write the story for #DyingLight 2”

    To że w danym momencie był częścią zespołu, nie oznacza, że cokolwiek z jego wkładu zostało w finalnej produkcji. Czy jeśli cały/większość jego wkładu wywalono do śmietnika, to mimo wszystko uważasz, że jego nazwisko powinno pojawić się w creditsach?

    Nawet jeśli tak nie było, to czy jeśli samemu Avellonowi nie wydaje się to przeszkadzać (bo np. się dogadał z Techlandem), to czy jest po co bić pianę?

Dodaj komentarz