rek

Multiplayer w Dark Souls znika z oznaczeń na Steamie. Czy wróci?

Multiplayer w Dark Souls znika z oznaczeń na Steamie. Czy wróci?
Zmiana w Dark Souls miała być tymczasowa, tymczasem trwa już od trzech miesięcy.

Tryb wieloosobowy zniknął z pecetowych części Dark Souls w styczniu. Zmiana miała być „tymczasowa”, a jej powodem – duża luka w zabezpieczeniach, która pozwala nawet na przejęcie kontroli nad komputerem grającego. Następnie studio poinformowało, że na grę PvP poczekamy do premiery Elden Ringa w lutym. Wciąż „tymczasowo”. Teraz minął początek kwietnia, a wszystkie trzy części wciąż nie posiadają tej podstawowej funkcji.

Niepokój graczy wzbudził mały, ale istotny fakt. Studio From Software nie tylko nie wypowiada się na temat przywrócenia sieciowych spotkań, ale i całkowicie usunęło tę funkcję z oznaczeń dystrybutora na Steamie. Gra jest teraz jedynie „jednoosobowa”. Taka zmiana mogła być podyktowana chęcią uniknięcia fałszywej reklamy, ale z drugiej strony może sugerować całkowite poddanie się i usunięcie trybu z wersji na PC.

Nie byłby to pierwszy przypadek w historii gier. Podobny los spotkał usługę online dla wszystkich części Little Big Planet na PS3. Po tym, jak w 2021 hakerzy zaczęli DDOS-ować serwery, Sony nie mogło poradzić sobie z problemem i po prostu zakończyło wsparcie dla całej platformy, pozwalając ściągać 10 milionów poziomów jedynie posiadaczom portów na PS4.

https://twitter.com/LittleBigPlanet/status/1437415883752845318

3 odpowiedzi do “Multiplayer w Dark Souls znika z oznaczeń na Steamie. Czy wróci?”

  1. MagickStalker 8 kwietnia 2022 o 17:03

    Miejmy nadzieję, że zrobili to tylko by ludzie nie mogli się burzyć, że kupili grę, bo miała mieć multi. Za to niech to wreszcie naprawią (jeśli w ogóle błąd istnieje, bo jak to jest że kopiuj-wklej ER go nie ma?), bo PvP w ER to jakiś ********** żart.

  2. Na 100% tak nie będzie, multiplayer gra w Soulsach zbyt dużą rolę, by tak o go wywalić, nawet jeśli w nieco już starszych tytułach. A patrząc na to, jakie problemy z multi są w Elden Ring, wnioskuję, że zwyczajnie mają problemy by to wszystko ogarnąć i zajmie to więcej czasu, niż do tej pory sądzono.

  3. Ja podejrzewam, że moduł sieciowy gry, pozwalający było niebyło na ogrywanie (przez osoby trzecie) praktycznie na twoim komputerze sporego odcinka gry, okazał się tak dziurawy, że bezpieczniej było go wycofać/ zablokować, niż narażać firmę na utratę dobrego imienia. A że w tej chwili bardziej skupieni są na poprawkach do Elden Ring, przepisanie go na nowo chwilę potrwa.

Dodaj komentarz