rek

Cyberpunk 2077, Portal i inne gry będą działać i wyglądać lepiej dzięki DLSS3

Cyberpunk 2077, Portal i inne gry będą działać i wyglądać lepiej dzięki DLSS3
Podczas GTC 2022 Nvidia zaprezentowała kolejny krok w rozwoju technologii DLSS. Jest ona w stanie czterokrotnie zwiększyć liczbę klatek na sekundę. Za przykład posłużył m.in. Cyberpunk 2077.

Wpływ na wydajność

Nvidia śmiało twierdzi, że jej nowy DLSS 3 jest w stanie czterokrotnie zwiększyć liczbę klatek na sekundę w porównaniu do natywnej. Ponadto nowe procesory graficzne oferują 2-3 razy większą wydajność ray tracingu niż poprzednia generacja.

Wzorowym przykładem został Cyberpunk 2077, w którytm liczba klatek na sekundę wzrosła z 21-24 fpsów do 85-95. Rozdzielczość była ustawiona na 4K, a w trakcie rozgrywki obecny był ray tracing. Nvidia zapowiedziała, że to jeszcze nie wszystko, bo w przypadku niektórych gier wzrost wydajności jest aż pięciokrotny. Za przykład posłużono się Portalem, gdzie odnotowano o 550 procent więcej klatek na sekundę.

https://www.youtube.com/watch?v=spq0jSWRCqI

DLSS 3 jest oparty o inne rozwiązanie niż jego poprzednicy. Pierwsze wersje działały poprzez połączenie aktualnej klatki o niskiej rozdzielczości z poprzednią klatką o wysokiej rozdzielczości, aby zbudować obraz o wysokiej rozdzielczości.

W przypadku DLSS 3 nowe procesory graficzne z serii 40 są w stanie tworzyć całkowicie nowe klatki, a nie tylko piksele. Nowy system rekonstruuje bowiem nawet 75 proc. poprzedniej klatki dzięki odpowiednim algorytmom, więc do uzupełnienia kolejnej nie potrzebuje tak potężnej mocy obliczeniowej.

Nowe możliwości DLSS 3

I tu jest cały haczyk. Aby korzystać z nowego DLSS-a potrzebna jest karta graficzna Nvidii z rodziny 40, a więc RTX 4090 lub RTX 4080. Podstawowym elementem tych kart jest nowy akcelerator przepływu optycznego, który współpracuje z wektorami ruchu silnika gry. Pokazują one, jak zmieniają się piksele poprzez generowanie klatek AI, oraz współpracę z techniką Reflex, która obniża opóźnienie systemowe.

W dodatku DLSS 3 może znacząco wpłynąć na wydajność CPU. Jeśli problemem w pececie jest „bottlenecking” ze względu na słabszy procesor, nowe rozwiązanie zachodzi na etapie postprocesowym. Dzięki temu gry oparte na mocy obliczeniowej CPU również otrzymają duży wzrost klatek. W przypadku Microsoft Flight Simulator jest to nawet wzrost o 100 procent.

DLSS 3 zadebiutuje 12 października wraz z premierą RTX-a 4090. Obsługujące go gry to m.in. Chernobylite, F1 22, HITMAN 3, Mount & Blade II: Bannerlord, Wiedźmin 3 i Warhammer 40,000: Darktide. Pełną listę znajdziecie TUTAJ.

DLSS 3 w innych grach

Portal with RTX

https://www.youtube.com/watch?v=AZHBl5yWqJk

NVIDIA Racer RTX

https://www.youtube.com/watch?v=AsykNkUMoNU

Microsoft Flight Simulator

https://www.youtube.com/watch?v=cJlo2I7CiD0

A Plague Tale: Requiem

https://www.youtube.com/watch?v=341KyDYjI0U

JUSTICE

https://www.youtube.com/watch?v=X9zMxCPqgGI

2 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077, Portal i inne gry będą działać i wyglądać lepiej dzięki DLSS3”

  1. Skonczylem czytac artykuł na 'potrzebna jest karta graficzna Nvidii z rodziny 40′.
    Ani nie zamierzam wydawać 5 tysi na nową kartę, ani za ileś lat jak sobie ją kupię nie będzie mnie interesowało RTX w A Plague Tale, bo za kilka miesiecy sobie zagram bez ultra hiper fajerwerków. Z kolei granie drugi raz w to samo tylko po to, żeby zobaczyć lepiej odbijające obraz kałuże to działa chyba tylko w reklamach.

    • Są tacy jak ja, których jarają nowinki techniczne i ładna grafika więc działa to nie tylko w reklamach. A RTX jest też o tyle przełomowy, że upraszcza tworzenie gier. Zatem tylko czekam na testy nowych kart i jak będzie dobrze, to zacznę planować zmianę sprzętu 🙂

Dodaj komentarz