Take-Two Interactive kończy współpracę z People Can Fly

W ostatnich miesiącach wszelkie wieści związane z People Can Fly dotyczyły gry Outriders. Tymczasem studio opracowuje obecnie aż siedem tytułów. Jednym z najważniejszych miał być tajemniczy Projekt Dagger, który nowojorski oddział People Can Fly opracowywał przez ostatnie 2 lata dla Take-Two Interactive. Jak poinformowała jednak polska firma, współpraca nie dojdzie do skutku, gdyż wydawca poinformował o zamiarze rozwiązania umowy produkcyjno-wydawniczej.
People Can Fly ma zachować pełnię praw do własności intelektualnej Projektu Dagger i kontynuować rozwój gry na własną rękę. Sebastian Wojciechowski, CEO firmy, nie wyklucza jednak współpracy z innym wydawcą.
Zakładam, że rozstaniemy się na partnerskich zasadach i nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy w przyszłości, przy innym projekcie, wrócić do współpracy z Take-Two Interactive. Bardzo wierzymy w Projekt Dagger i chcemy kontynuować prace nad nim w ramach naszych działań self-publishing. Gra nadal znajduje się w pre-produkcji – nasz zespół skupia się obecnie na dopracowaniu systemów walki i rozgrywki oraz migracji z UE4 na UE5. Mam świadomość, że zawarcie Porozumienia będzie wiązać się z dodatkowymi inwestycjami, natomiast model self-publishing jest zgodny z naszą strategią rozwoju.
Co wiemy na temat Projektu Dagger? Tak naprawdę niewiele oprócz tego, że ma to być zupełnie nowa marka z gatunku action-adventure. Miał to być jeden z projektów rozwijanych zgodnie z nową strategią firmy, która zakłada coroczne premiery nowych gier opracowywanych we współpracy z zewnętrznymi wydawcami lub w modelu self-publishingu.
A tytułów opracowywanych obecnie przez People Can Fly nie brakuje. Oprócz Projektu Dagger trwają prace nad Projektami Gemini (we współpracy ze Square Enix), Bifrost oraz Victoria (te dwa mają być wydane w modelu self-publishingu). Ponadto w fazie koncepcyjnej znajduje się Projekt Red, a także dwa projekty związane z wirtualną rzeczywistością: Green Hell VR oraz nowa adaptacja jednej z marek PCF.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Take-Two Interactive kończy współpracę z People Can Fly”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Oby jednym z projektów był Painkiller. O ile chłopaki mają do niego prawa… Doom Eternal się sprzedał, więc może się trochę zainspirują i wrócą do korzeni.
Obawiam się, że nikłe szanse – w zeszłym roku poszło info, że nowego Painkillera dla Koch Media robi Saber Interactive.
Ostatnią odsłonę Painkillera robiło The Farm 51, gdzie są byli pracownicy studia People Can Fly, a PCF praw do Painkillera nie ma.