Dead Space Remake na nowych screenach. EA zdradza nowości w remake’u

W maju poznaliśmy datę premiery remake’u Dead Space’a i od tamtej pory mam wrażenie, że temat nieco ucichł (tym samym w medialnym szumie znacznie więcej słyszeliśmy o The Callisto Protocol). Coś się jednak w końcu ruszyło: Tom Henderson chwalił gameplay, który widział na ostatniej prezentacji tytułu dla dziennikarzy, tymczasem w sklepie Microsoftu pojawiła się strona produktu.
A wraz z nią trzy efektowne screeny. Popatrzcie sami, bo jest na co:
{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdn.cdaction.pl/images/2022/09/29/2f23be2b-5a91-444a-990d-8e6ff8f18401.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2022/09/29/d589ab77-081f-4b83-bd4f-cee686a338ea.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2022/09/29/caf79da8-bd53-47f9-abdd-526ab30acb09.jpeg”], „isStretched” => false}
Ale to nie wszystko. Electronic Arts zapowiedziało cykliczną publikację materiałów Inside Dead Space, które będą nam zdradzać więcej o nadchodzącym remake’u. W pierwszym odcinku dowiadujemy się m.in. o tym, jak zespół EA Motive zadbał o dotrzymanie wierności oryginałowi i że nawet dyskutował na temat wprowadzania zmian z najbardziej zapalonymi graczami pośród społeczności fanów.
Roman Campos-Oriola, dyrektor kreatywny produkcji, opowiada z kolei o tym, jak remake poszerzy grę o nowe wątki i zadba o spójność z kolejnymi częściami.
Chcieliśmy, aby remake lepiej wpasowywał się w historię całego uniwersum Dead Space’a, które ewoluowało po pierwszej części. (…) Pewnym bohaterom, którzy pojawiali się np. tylko w audiologach, jak dr Cross, zapewniliśmy teraz faktyczny czas ekranowy. Naszym celem było również pogłębienie ich udziału w opowieści. Stworzyliśmy więc całą warstwę narracyjnych zadań pobocznych, które pozwolą graczom zobaczyć np. co się przydarzyło Nicole.
Dowiadujemy się także, że Dead Space Remake, podobnie jak robił to God of War z 2018 roku, zaprezentuje całą historię w jednym ujęciu: bez cięć i ekranów ładowania. Statek Ishimura będzie teraz stanowił jednolite środowisko, które możemy przemierzyć od jednego krańca do drugiego. Zawsze też będziemy mieli możliwość powrotu do wcześniej odwiedzonej lokacji, by np. zabrać pominięty przedmiot.
Premierę Dead Space Remake zaplanowano na 27 stycznia 2023 roku na PC (Epic Games Store i Steam), PS5 i Xboksach Series X/S. Ten termin jest coraz bliżej, więc zapewne takich materiałów będzie w najbliższym czasie tylko więcej. Sam Henderson wspominał, że już w połowie października możemy spodziewać się konkretnego gameplayu.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Dead Space Remake na nowych screenach. EA zdradza nowości w remake’u”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ironiczne jest, że jestem bardziej zajarany (i w sumie z tego co widzę to nie tylko ja) Calisto Protocolem, który jest zrzyną z Dead Space’a niż samym Dead Spacem ;d
EA podjęło wiele złych decyzji na przestrzeni lat, straciło zaufanie fanów przy Dead Space 3 ogólnie nie wyszło źle ale zabrakło polotu i pomysłów na rozgrywkę, wracając do Dead Space 1 jedyny problem był z ociężałym sterowaniem i skokami grawitacyjnymi, system strzelania mógł być, ogólnie jakoś nie widzę większego sensu wydania Dead Space Remake, taki był urok starszych gier podobne problemy miał Mass Effect 1, który wciąż pozostaje klasyką a Legendarnej Edycji nie uznaje ponieważ to był zwykły skok na kasę.