A Plague Tale: Requiem – Dobra historia z problemami technicznymi [RECENZJE]
![A Plague Tale: Requiem – Dobra historia z problemami technicznymi [RECENZJE]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2022/10/18/da1005b5-80ff-4b43-9caa-a2f6dd3665d4.jpeg)
A Plague Tale: Requiem to sequel wydanej w 2019 roku gry z podtytułem Innocence. Poprzedniczce udało się zebrać bardzo dobre opinie i zdobyć serca wielu graczy z całego świata. Teraz swoją premierę ma Requiem i możemy zobaczyć, czy Asobo Studio podołało postawionemu przed nimi wyzwaniu. Spoiler: tak, ale nie w każdym aspekcie.
Z naszej redakcji w historię A Plague Tale: Requiem zanurzył się Eugeniusz Siekiera, po czym dostarczył wam trójstronicowy kawał recenzji, w której wypunktował wszystko, co mu w duszy grało. Grę ocenił dość wysoko, a co interesujące, liczba przyznanych przez niego punktów wcale nie odbiega od innych recenzji w czeluściach internetu, bo te na przykład na Metacriticu składają się na wynik 81/100 na PC oraz 84/100 na PS5 w momencie pisania tego tekstu.
Pierwszym, co rzuca się tam w oczy, jest recenzja od Twinfinite z oceną 100/100. Autor zwraca uwagę, że Requiem to zdecydowany krok naprzód w porównaniu do Innocence.
Niewiele więcej można powiedzieć o A Plague Tale: Requiem poza tym, że to jest to, na co fani liczyli. Chociaż znalezienie oparcia w przedstawionej narracji może trochę potrwać, gra jest fenomenalnym ulepszeniem w stosunku do pierwszej odsłony serii, a jednocześnie jest fantastycznym doświadczeniem samym w sobie.
PC Invasion wskazuje drugą, mocną stronę produkcji od Asobo, ale zauważa też, że nie jest to tytuł bez wad. Mimo to ocena końcowa to aż 90/100.
Dzięki wspaniałej grafice, dobrze napisanym postaciom, oszałamiającej atmosferze i niesamowitej funkcji trybu fotograficznego, A Plague Tale: Requiem przewyższa swojego poprzednika. Jednak rozgrywka i łamigłówki pozostają dość łatwe i prostolinijne.
Worth Playing, krótko mówiąc, esencję recenzji ma zamkniętą w nazwie swojego portalu. Ocena 80/100 tylko to potwierdza. Niemniej po raz kolejny mamy do czynienie z tą samą sytuacją: historia świetna, ale pojawiły się problemy techniczne.
Poza zacinaniem się i crashami, które miały miejsce w czasie recenzowania, A Plague Tale: Requiem to bardzo dobrze zrobiona gra. Historia pozostaje tak wciągająca jak zawsze, z całą obsadą fascynujących postaci. (…) Jeśli w tytule pojawią się poprawki stabilności, patrzycie na grę, która z łatwością wejdzie na listę „Best Of” 2022 roku.
Nieco odmienne zdanie ma na ten temat VGC, które już się nie patyczkowało i choć przyznało, że historia jest bardzo dobra, tak w dół ciągnie m.in. ją kiepska wydajność. Zaowocowało to w ocenie sięgającej zaledwie 40/100.
A Plague Tale: Requiem to czasami fascynująca przygoda obciążona słabą wydajnością techniczną oraz prostą, frustrującą i powtarzalną rozgrywką.
Poniżej zamieszczam listę innych wybranych przeze mnie ocen.
- Gamepressure – 90/100,
- Game Rant – 90/100,
- GameStar – 86/100,
- PC Gamer 85/100,
- PCGamesN – 80/100,
- GameSpot – 70/100,
- Eurogamer Italy – 70/100,
- The Loadout – 70/100,
- The Gamer 50/100.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “A Plague Tale: Requiem – Dobra historia z problemami technicznymi [RECENZJE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
optymalizacja to jakas porazka.
tutaj link do artykulu odnosnie wydajnosci:
https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/a-plague-tale-requiem-pc-performance-analysis/
ja mam RX 6800 (mniej wiecej na poziomi 2080Ti) i wynik pokrywa sie z tym na wykresie. FHD -srednio ok 75-80fps; najmniej poki co doswiadczylem w miescie na poczatku gry – ok 52-54fps; czasami poleci ponad 100, ale to w zaleznosci gdzie sie obroce kamera.
tj wymienione w podlinkowanym artykule brak opcji ray traycingu na kartach nV, ja potwierdzam, ze na AMD tez brak.
rtx 4090 avg.: 70fps na ultra w 4K i tylko 130fps w FHD – no wieje lekka zenada zwazywszy, ze model 4090, tj. 3090/ti sa modelami entuzjastycznymi niewiele wychylajacymi sie ponad modele xx80.