rek

State of Unreal 2023: Nowości w Unreal Enginie 5, Fortnite i nie tylko

State of Unreal 2023: Nowości w Unreal Enginie 5, Fortnite i nie tylko
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Epic Games podczas konferencji State of Unreal 2023 pochwaliło się nowościami wprowadzanymi do swojej sztandarowej technologii. Nie zabrakło także Fortnite'a i narzędzia do tworzenia własnych map.

Co dokładnie zostało więc zaprezentowane szerszej publice w trakcie konferencji? Przede wszystkim demo Unreal Engine’u 5.2 oraz technologia MetaHuman, która pozwala na tworzenie animowanych modeli twarzy w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aparatu w telefonie.

Unreal Engine 5.2

Najważniejszą nowością odsłony silnika opatrzonej liczbą 5.2 jest wprowadzenie narzędzi do proceduralnego generowania otoczenia i obiektów. Znalazło się także miejsce dla innowacyjnej metody obsługi materiałów nazwanej Substrate. Możliwości Unreal Engine’u 5.2 możemy podziwiać podczas oglądania sześciominutowego dema, w którym to samochód marki Rivian przemieszcza się przez tropikalny las.

https://www.youtube.com/watch?v=-lkEOEEKYD0

MetaHuman i aktualizacja Animator

Dzięki temu narzędziu do stworzenia realistycznie odwzorowanych i animowanych twarzy wystarczy nam smartfon z przyzwoitej jakości aparatem. Działanie MetaHuman zaprezentowane zostało na przykładzie Meliny Juergens, czyli aktorki wcielającej się w rolę Senui z Hellblade 2. Oprogramowanie oficjalnie ukaże się już tego lata.

https://www.youtube.com/watch?v=K3xwRlECI7w

Fab – jeden, by wszystkimi rządzić

Epic Games zaczęło dostrzegać problem z rozdrobnieniem swoich sklepów z assetami i postanowiło zunifikować je pod wspólnym szyldem Fab. W jego skład wchodzić będą materiały do tej pory dostępne w Unreal Engine Marketplace, ArtStation Marketplace, Sketchfab oraz Quixel Bridge.

Unreal Editor dla Fortnite’a

Szybko nudzą wam się standardowe mapy dostępne w battle royale’u Epic Games? Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, abyście zaprojektowali własne. Narzędzie Unreal Editor for Fortnite dostępne jest do pobrania z poziomu Epic Games Store. Wedle zapewnień przedstawicieli firmy, omawiany program nie odbiega możliwościami od tego, z którego korzystają twórcy i projektanci Fortnite’a. UEFN zapewni możliwość importowania własnych assetów oraz będzie korzystał z nowego języka skryptowego okraszonego mianem Verse.

https://www.youtube.com/watch?v=WGck_8QNHTk

Ekonomia Twórcy 2.0

Epic Games zapowiedziało także zmianę w podejściu do wypłacania wynagrodzenia osobom odpowiedzialnym za tworzenie zawartości do Fortnite’a. Zgodnie z obietnicami, 40% dochodu netto wygenerowanego przez grę ma trafiać do puli, z której środki rozdysponowywane będą pomiędzy twórców. Haczyk? Firma Epic Games sama siebie uznaje za jednego z kreatorów, także pewną część funduszy z pewnością uszczknie na własne potrzeby.

Dodaj komentarz