VR nie kręci nastolatków. Technologiczna wydmuszka?

Firma Piper Sandler przeprowadziła 45. badanie obejmujące ponad 5 tys. amerykańskich nastolatków. Cel: poznać ich preferencje obejmujące szeroko pojmowany styl życia, konsumpcji, sposób korzystania z mediów i nowych technologii. Rezultaty pokazują, że w tej grupie VR nie cieszy się szczególną popularnością.
Nawet jak mam, to rzadko korzystam
W badanej grupie 29% osób zadeklarowało, że ma jakiekolwiek urządzenie, które umożliwia korzystanie z wirtualnej rzeczywistości. Kolejne pytanie było kierowane już do posiadaczy i okazało się, że jedynie 4% z nich korzysta z zestawu VR codziennie. Raz na tydzień – tylko 14%. Wnioski nasuwają się same: jak już przedstawiciel amerykańskiej młodzieży ma możliwość zabawy w wirtualnym świecie, to robi to co najwyżej od święta, a w międzyczasie sprzęt leży i zbiera kurz. Co jeszcze bardziej znaczące, tylko 7% badanych planuje zakup headsetu, zaś ponad połowa (52%) nie jest pewna lub wręcz nie jest zainteresowana nabyciem takiego urządzenia.
Wyniki te są o tyle niepokojące, że nastolatki są generalnie papierkiem lakmusowym, jeśli chodzi o przyswajanie nowych rozwiązań i technologii – są po prostu najbardziej otwarte na nowości w tym zakresie. Dla tej grupy wiekowej nowe technologie są również czymś normalnym – badanie podaje, że aż 87% badanych ma iPhone’a, oczekuje, że iPhone będzie ich kolejnym telefonem, zaś 35% korzysta z zegarka Apple Watch.
Kompletny raport jest dostępny na żądanie, jednak jeśli chcecie zobaczyć infografikę z nim związaną, to znajdziecie ją TUTAJ. Swoją drogą wyniki badania są ogólnym trendem – ale znajduje on pokrycie w rozczarowującej sprzedaży PSVR 2, choć oczywiście przyczyny tutaj mogą być zupełnie inne.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “VR nie kręci nastolatków. Technologiczna wydmuszka?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Z tego badania wynika po prostu, że Apple nie wydało jeszcze swojego headsetu. Jak się pojawi, to ci fani iPhonów rzucą się na niego bezzwłocznie.