rek

RTX Remix pozwala ujrzeć stare gry w nowym świetle

RTX Remix pozwala ujrzeć stare gry w nowym świetle
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Narzędzie autorstwa Nvidii to platforma moderska, która już w najbliższym czasie pozwoli tchnąć nowe życie w klasyki działające w oparciu o DirectX 8 oraz 9.

RTX Remix wchodzi w skład pakietu Nvidia Studio i składa się z dwóch kluczowych komponentów, które pozwalają moderom na własnoręczne odświeżanie leciwych już tytułów.

RTX Remix creator toolkit

Pierwszy z komponentów, czyli właśnie RTX Remix creator toolkit, powstał na bazie Nvidia Omniverse i daje moderom możliwość przypisania nowych zasobów oraz źródeł światła w obrębie zremasterowanej sceny. Część pracy zrzucana jest na barki sztucznej inteligencji, która to ma za zadanie przebudowę i odświeżenie wyglądu wybranych obiektów. Wedle zapowiedzi, RTX Remix creator toolkit zostanie już wkrótce wydany we wczesnym dostępie.

Jego działanie zademonstrowane zostało na przykładzie The Elder Scrolls III: Morrowind. Możemy jedynie obstawiać, czy na uwspółcześnioną wersję wyspy Vvardenfell powrócimy prędzej dzięki narzędziu Nvidii, czy też pracy osób skupiających się wokół projektu Skywind.

https://www.youtube.com/watch?v=Gr6VOrKiXwU

RTX Remix runtime

Drugi ze wspomnianych komponentów, RTX Remix runtime, przechwytuje sceny z gry i „w locie” podmienia zasoby oraz implementuje technologie pokroju śledzenia ścieżek, DLSS oraz Reflex.

Niespodzianką ze strony Nvidii jest fakt, że wczoraj wieczorem opisywane narzędzie zostało udostępnione wszystkim zainteresowanym na zasadzie licencji open source. Firma uzasadniania swoje posunięcie chęcią rozszerzenia funkcji swojego tworu oraz umożliwienia twórcom modów rozbudowy biblioteki kompatybilnych z nim gier.

Czy dzięki RTX Remix doczekamy się wysypu fanowskich remasterów naszych ulubionych gier z dzieciństwa? Jest to jak najbardziej prawdopodobne, a jeśli sami pragniemy bliżej zapoznać się z platformą i jej kodem, możemy tego dokonać na GitHubie.

Jedna odpowiedź do “RTX Remix pozwala ujrzeć stare gry w nowym świetle”

  1. No bardzo fajnie ale jak włączyłem Portala z tą funkcją to mój RTX 3060TI zapłakał. Myślę, że może minąć trochę czasu zanim takie remastery rzeczywiście zyskają na większej popularności, bo na razie to jest przepis na pokaz slajdów w grach, które normalnie bez tych wodotrysków potrafią wchodzić w setki klatek na sekundę.

Dodaj komentarz