Dead Island 2: Twórcy świętują świetną sprzedaż po 3 dniach od premiery

Dead Island 2: Twórcy świętują świetną sprzedaż po 3 dniach od premiery
Jakub "rajmund" Gańko
Pracownicy Dambuster Studios mogą otwierać szampana: wygląda na to, że ich Dead Island 2 trafiło w gusta graczy.

O szalenie długim i naćkanym problemami procesie tworzenia Dead Island 2 można by pewnie napisać niezłą książkę i kto wie, może kiedyś jakiś Jason Schreier albo któryś z jego kolegów po fachu odważy się tę historię przedstawić szerszemu gronu. Sequel polskiego hitu z 2011 roku pierwotnie miało stworzyć studio Yager Development, lecz później projekt przeszedł w ręce Sumo Digital, by ostatecznie zajęło się nim brytyjskie Dambuster Studios. W takich sytuacjach aż się prosi o tragedię, a przeciągające się „piekło produkcyjne” coraz mocniej przypominało Duke Nukem Forever… ale chyba możemy już odetchnąć z ulgą.

Szczególnie że sami twórcy mówią już otwarcie o sukcesie i oficjalnie poinformowali, że w ciągu pierwszego weekendu od premiery rozeszło się ponad milion kopii Dead Island 2. To 1/5 całego nakładu „jedynki” sprzedanego w ciągu dwóch lat, więc bardzo dobry wynik i z pewnością nie jest to ostatnie słowo na tej płaszczyźnie. Dodatkowo dowiedzieliśmy się m.in. że gracze zabili już ponad miliard zombie, samemu ginąc przy tym 28 mln razy.

https://twitter.com/deadislandgame/status/1650551266337075211

Zresztą sprzedaż to nie jedyny wyznacznik sukcesu. Dead Island 2 zebrało także całkiem niezłe recenzje i choć część redaktorów zwraca uwagę na wdzierającą się w rozgrywkę nudę (w tym nasz redakcyjny Ninho), to siekanie zombiaków maczetami, kijami bejsbolowymi, grabiami i wszystkim, co tam jeszcze wpadnie nam w ręce, daje mnóstwo frajdy i satysfakcji. Sam mogę potwierdzić i uspokoić, że jeśli podobała wam się „jedynka” (która też wcale wybitną grą w żadnym wypadku nie była), to sequel ma raczej tylko większe szanse trafić w wasz gust.

Dla przypomnienia: Dead Island 2 miało premierę w zeszły piątek i jest obecnie dostępne zarówno na PC (Epic Games Store), jak i konsolach obecnej generacji (PS5, Xbox Series X/S), a nawet leciwych PS4 i Xboksach One.

2 odpowiedzi do “Dead Island 2: Twórcy świętują świetną sprzedaż po 3 dniach od premiery”

  1. O, i to jest konkret. A nie PR-owy bełkot w stylu „gra X dotarła do 2 mln osób” albo „dzięki grze Y spędziliście w niej pierdyliard godzin”. Jeśli danych sprzedażowych wydawca nie podaje, tylko chwali się innymi „ciekawymi” liczbami to od razu zapala mi się czerwona lampka i czytam to tak: „nie mamy się czym chwalić, koszty produkcji i marketingu ledwo nam się zwróciły, błagamy, zainteresujcie się naszą grą”. Albo Game Passem, co nie, Microsofcie?

  2. NowaHutanaczasie 25 kwietnia 2023 o 10:43

    Trójka confirmed;)
    🙂

Dodaj komentarz