rek

Star Wars Jedi: Survivor – Nowy patch poprawia m.in. optymalizację na PC

Star Wars Jedi: Survivor – Nowy patch poprawia m.in. optymalizację na PC
Respawn Entertainment po raz kolejny opublikowało łatkę poprawiającą optymalizację gry. Najważniejsze zmiany dotyczą wydania na PC.

Gdy jedni podczas majówki odpoczywali i oddawali się przyjemnościom, studio Respawn stawało na głowie, aby doprowadzić do lepszego stanu swoją najnowszą grę. Star Wars Jedi: Survivor miał premierę 28 kwietnia, a 9 maja wyszedł już czwarty patch.

Chcielibyśmy podzielić się z Wami szczegółami patcha, który ukaże się na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S 9 maja oraz na komputerach PC później w tym tygodniu.

Najważniejsze działania dotyczą wersji na PC, do której gracze mieli najwięcej uwag. Pisaliśmy o znikających elementach zakupionych w preorderze. Deweloper z początku nie wprowadzał wielu zmian, a gracze byli zmuszeni do korzystania z pracy modderów.

Zaktualizowano więc zachowanie okluzji, zagospodarowanie zasobów w celu poprawy wydajności w trakcie poruszania się bohatera i poprawiono wydajność dla niektórych efektów graficznych oraz pracy bez ray tracingu.

Dodatkowo zespół obecnie pracuje nad licznymi błędami, które zostaną naprawione w przyszłych aktualizacjach. Wśród najbliższych planów znajdują się: poprawa wydajności na nowszych procesorach i7 oraz i9 i ogólne poprawki wydajności zwiększające wykorzystanie mocy obliczeniowej CPU i GPU oraz redukujące czas bezczynności, zarówno z ray tracingiem, jak i bez niego.

W aktualizacji na PS5 naprawiono dodatkowo niedopasowanie wartości HDR, które powodowały, że ustawienia HDR były wyświetlane nieprawidłowo.

Szczegóły aktualizacji na wszystkie platformy:

  • Naprawiono różne błędy zapisu gry.
  • Naprawiono problem ze strumieniowaniem danych, powodujący, że niektóre scenariusze kończyły się czarnym ekranem.
  • Naprawiono problem, w którym jeden z otworów wentylacyjnych nie aktywował się poprawnie w Kamiennych Iglicach.
  • Naprawiono ślady miecza świetlnego, które nie były wyświetlane poprawnie w niektórych scenariuszach.
  • Naprawiono dźwięk we fragmentach narracyjnych, w których muzyka nie zachowywała się poprawnie.
  • Naprawiono sytuację, w której gracz mógł wejść w stan blokady progresji w Lucrehulku.
  • Naprawiono windę, aby zapobiec możliwości wypadnięcia przez nią przez gracza i wejścia w stan blokady progresji.
  • Naprawiono błąd, przez który Rayvis stawał się niepokonany.
  • Naprawiono problem z animacją, który psuł sekwencję narracyjną w późnej fazie gry.
  • Naprawiono błąd kolizji, w wyniku którego gracze mogli utknąć wewnątrz Komnaty Medytacyjnej.
  • Dodano informację wyjaśniającą, że niektóre ze zdolności BD-1 nie są dostępne podczas walki.
  • Poprawiono przewijanie tekstu.
  • Wprowadzono poprawki w tłumaczeniu.
  • Różne poprawki błędów, które powodowały zawieszenie się gry.
  • Liczne poprawki błędów.

W planach są dalsze patche gry na wszystkie platformy, o których będziemy informowali na bieżąco.

Mimo mieszanych opinii na Steamie przez liczne błędy na PC, Jedi: Survivor cieszy się ogromną popularnością. Jest najczęściej kupowaną grą na platformie w minionym tygodniu, a swoją popularnością przebiła poprzedniczkę, Fallen Order. Dodatkowy hype na grę wywołują viralowe filmy, jak choćby ten polskiego streamera, który walczył z jednym bossem przez 29 godzin.

Dajcie znać w sekcji komentarzy, jak gra funkcjonuje po tym patchu!

Jedna odpowiedź do “Star Wars Jedi: Survivor – Nowy patch poprawia m.in. optymalizację na PC”

  1. W1NTER_MU7E 9 maja 2023 o 16:45

    No cóż, cyberpunk luźniej działał z RTX na psycho przy obniżeniu kilku pierdół typu cienie i chmury na 3080. Tutaj nawet przy stałych 30-40FPS gra tnie się niemiłosiernie. Pomijając już fakt ze zmiana ustawień graficznych poza małymi pomieszczeniami nie ma generalnie wpływu na polepszenie się wydajności. Koniec końców gra i tak jest super 🙂

Dodaj komentarz