rek

Threads straciło połowę użytkowników, ale Meta świętuje

Threads straciło połowę użytkowników, ale Meta świętuje
Reklamodawcy mają inne zdanie o przyszłości Mety niż szarzy użytkownicy.

Podczas gdy wydaje się, że niektóre firmy, choćby Apple, nieco przegapiły rewolucję związaną z AI, a inne, takie jak Microsoft, idealnie ją wykorzystały, Meta wydaje się być gdzieś w środku. Firma przez długi czas inwestowała ona głównie w metaverse, a ostatnio zaprezentowała konkurencyjne dla Twittera Threads, lecz równocześnie rozwijała m.in. językowy model Llama 2.


Ostatnie wyniki finansowe korporacji podawane przez Reutersa wskazują, że sytuacja Mety jest coraz lepsza: reklamodawcy ufają firmie Marka Zuckerberga. Nawet jeśli tego samego nie można powiedzieć o użytkownikach Threads.

Znudzeni wątkami

Jak podaje Reuters, Zuckerberg poinformował bowiem pracowników, że z konkurencyjnej dla Twittera platformy odeszło 50% użytkowników. Usunięcie konta wcale nie jest takie łatwe: mowa więc o osobach, które zalogowały się na Threads, ale znudziły się „trzeźwo zarządzanym Twitterem” i zakończyły swoją aktywność na platformie. Zuckerberg nie uważa jednak, że można mówić o porażce firmy. Twierdzi, że takie spadki są „normalne” i komentuje:

Oczywiście, jeśli masz ponad 100 milionów rejestrujących się ludzi, w idealnej wizji byłoby niesamowicie, gdyby zostali wszyscy czy nawet połowa z nich. Ale tego jeszcze nie osiągnęliśmy.

Meta zamierza pracować nad funkcjonalnościami, które przywrócą aktywnych użytkowników, m.in. dobrą wersję Threads na komputery i wyszukiwarkę.

https://twitter.com/BBCWorld/status/1684896512139055104

Skąd optymizm Zuckerberga? Wyjaśniać go mogą niedawne wyniki finansowe firmy: przychody Mety z reklam wzrosły względem ostatniego kwartału o 11 p.p., do 32 miliardów dolarów – to niemal o miliard więcej, niż przewidywali analitycy. Sukcesy korporacji wiążą się również z wprowadzonymi przez Metę „oszczędnościami” – od zeszłej jesieni zwolniono ok. 21000 pracowników firmy. Statystyki pokazują jednak, że reklamodawcy, nawet mimo odchodzących z Threads użytkowników, ufają Mecie.

https://twitter.com/markets/status/1684298022048374785

Równocześnie jednak nakłady inwestycyjne firmy Zuckerberga na sztuczną inteligencję wynoszą 6,35 miliarda dolarów, przez co są nadal niższe niż w przypadku Alphabetu (Google’a; 6,9 miliardów dolarów) i Microsoftu (aż 10,7 miliarda). Chcąc pozostać konkurencyjną, Meta planuje zwiększyć swoje wydatki na AI od 2024 r.

fot. Meta

Jedna odpowiedź do “Threads straciło połowę użytkowników, ale Meta świętuje”

  1. Ciekawe jak w dluzszej perspektywie poradzi sobie threads, oraz czy w ogole bedzie mialo na siebie jakis pomysl, bo samo przegonienie Twittera liczba kont nie jest jakims szczegolnym wyczynem majac baze uzytkownikow rozmiaru Mety – Twitter byl i pozostaje raczej niszowym medium w tej branzy, teraz dodatkowo zabijanym alternatywnie inteligentnymi decyzjami nowego szefa.

Dodaj komentarz