rek
31.10.2023
Często komentowane 17 Komentarze

Questpass: Testujemy nową formę reklamy w naszym serwisie

Questpass: Testujemy nową formę reklamy w naszym serwisie
"CD-Action"
Questvertising to alternatywne podejście do reklamy, na które wkrótce będziecie mogli natrafić na stronie cdaction.pl.

Drodzy Czytelnicy,

pragniemy was uprzedzić, że właśnie testujemy nową formę reklamy w naszym serwisie. Questvertising to rodzaj działań reklamowych opartych na stawianiu przed odbiorcą prostych zadań (questów). Wykonanie pożądanej akcji wymaga zwykle zapoznania się z komunikatem reklamowym, co jest głównym celem questvertisingu. Raz na jakiś czas będziecie mogli napotkać takie komunikaty przy dłuższych artykułach na naszej stronie.

Questpass

W praktyce questvertising przyjmuje zwykle formę questpassów, czyli reklam z pytaniem dotyczącym treści reklamy. Wskazanie prawidłowej odpowiedzi potwierdza, że użytkownik zapoznał się z reklamą ze zrozumieniem. Dopiero wtedy odsłaniana jest dalsza część artykułu.

Questpassy działają podobnie jak captcha: odsiewają boty i eliminują nadużycia z kampanii reklamowych. Co jest kluczowe dla CD-Action jako wydawcy: zarabiamy wprost za ciekawe artykuły, które chcecie czytać. Żeby czytać dalej, odpowiadacie na pytanie dotyczące wyświetlonej reklamy, co będzie dla nas kolejnym sposobem na pozyskanie funduszy na dalszy rozwój serwisu. A na tym przecież zależy nam wszystkim 🙂

Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy zamykać dłuższych treści za paywallem, ale jeśli questpassy okażą się dla was zbyt natarczywe, rozważymy wprowadzenie drobnej opłaty za możliwość uniknięcia takich reklam. Ponadto każde poprawne rozwiązanie questpassa generuje 1 grosz, który zostanie przeznaczony na cele charytywne.

Więcej na temat questpassów przeczytacie TUTAJ.

17 odpowiedzi do “Questpass: Testujemy nową formę reklamy w naszym serwisie”

  1. Brzmi jak powód, by z powrotem na Waszej stronie włączyć AdBlocka. Reklamy na serwisie spoko, z czegoś utrzymywać się trzeba, nawet jak coś mi w oko wpadnie to z reflinka kupię. Zmuszanie użytkowników do czytania reklamowych banialuków to już jednak ogromne przegięcie. Upierdliwość i inwazyjność IMO jeszcze większa od popularnych w swoim czasie, i przez wszystkich znienawidzonych, wyskakujących okienek i popupów (-‸ლ). One nie bez powodu odeszły do lamusa. IMO bardzo słaby i mocno antykonsumencki ruch z Waszej strony z wrzuceniem czegoś takiego na serwis. Siłą, i celem reklamy jest zachęcenie, a nie obrzydzenie produktu, i irytacja użytkownika, co zdecydowanie nastąpi gdy będzie się czytelnika zmuszać do czytania i oglądania reklamowych bzdur. Problem jest taki że użytkownik wkurzy się na Was, a nie na reklamodawcę. Nie wiem ile Google płaci za udostępnienie na stronie tak skrajnie inwayzjnej i irytującej form reklamy, ale mam wrażenie, że ten ruch przyniesie więcej strat niż zysków, w ostatecznym rozrachunku. Ogarnięci użytkownicy włączą sobie AdBlocka z powrotem, i nic z reflinków już nie kupią, a ci mniej ogarnięci pójdą czytać newsy o grach gdzie indziej.

  2. Jak coś takiego wprowadzicie, to nie pozostanie mi nic innego jak powiedzieć „bye bye serwisie…” i czytać tylko magazyn papierowy.

  3. Takie coś figuruje np. na Weszło. Jeśli tym sposobem będzie za co płacić autorom to nie widzę przeszkód. Abonamentu Premium nie macie (acz dobrym pomysłem byłoby np. wprowadzenie serwisu wolnego od reklam dla prenumeratorów magazynu), a same wyświetlenia to chyba za mało. Wszystko drożeje, a czasy „informacji/teksów/newsów za darmo” powinny już dawno odejść w niebyt. Nie ma niczego za darmo, bo w ten sposób dziennikarstwo znajduje się w takim miejscu, a nie innym (czyli w ciemnej d…). Jeśli taka ma być cena korzystania z serwisu za darmo, to jakoś to zniosę. Za chwilę na innych stronach będzie podobnie i taktyka „pójdą do konkurencji” ma krótkie nogi. Inna rzecz, jaka to konkurencja. PPE? GOL? Eurogamer? Miasto Gier? Polygamia? Lada chwila, a i tak będą (lub już są, patrz GOL) teksty za paywallem, albo właśnie questvertising.

    • Przy tekstach za paywallem przynajmniej wiem dla kogo idą pieniądze, a przy takich reklamach jak questvertising prawdziwymi pieniędzmi jest informacja o „klikaczach” reklam i one nie zostaną w serwisie, co najwyżej ich ułamek.

    • No i tez umowmy sie – jesli ktos zna angielski na poziomie a2-b1 to doskonale wie, ze te same newsy znajdzie blizej zrodla 1-3 dni wczesniej :/. Mowie to z pewnym smutkiem, ale jedynie sporadycznie publikowane teksty bodaj 2 bardziej ambitnych autorow i odrobina nostalgii sprawiaja, ze tu jeszcze zagladam, wiec jesli bede musial jeszcze bic sie z interaktywnymi reklamami, to spokojnie podziekuje. Nie zazdroszcze sytuacji finansowej, ale nie jestem pewien, czy ten ruch sie oplaci na dluzsza mete.

  4. Tak tak, płatność za to, że sobie przeczytam jaką ocenę dostał np. Alan Wake w magazynie, który czytam od lat brzmi świetnie. Co dalej? Płatne przeglądanie egzemplarzy które kolekcjonowałem pół życia? Skrolowanie komentarzy liczone z metra? Przyjrzyjmy się: płatne czasopismo papierowe (słusznie, tak było od początku druku – chcesz czytać? zapłać! nic kontrowersyjnego). Dalej mamy płatny kanał YT: płacimy czasem i reklamami.
    Płatna strona Internetowa: póki co reklamy dla nie posiadających Adblocka. Facebook, niektórzy nie mogą się doczekać aż będzie płatny? Dlaczego? NIE WIEM ALE SIĘ DOMYŚLAM.
    Obłęd. Taki sam jak gadanie, że dziennikarstwo w naszym kraju to dno bo portale są niepłatne i BO WSZYSTKO DROŻEJE. Chciałbym Krzysiu, żebyś jako jedyny wykupił płatny dostęp i jako jedyny czerpał radość z czytania postów które już niedługo zacznie tu pisać AI.
    Przecież to skandal, że AI jeszcze tekstów nie pisze i nie dyskutuje w komentarzach. To dlatego poziom „graczy” jest jaki jest XD
    Jeśli nawet Q pisze, że to durny pomysł, A JEST TO ELEMENT POSTĘPU (nie mogę z tego), to znaczy że to jest pomysł najdurniejszy z durnych. Przecież wszystko drożeje 😀 Na ch** wydawać kasę za czytanie prasy która i tak zarabia z reklam, artykułów sponsorowanych, umów marketingowych WŁAŚNIE DZIĘKI TOBIE.
    Pracuję w firmie dla której robię zdjęcia produktów, projekty opakowań, banerów na stronkę. Mam nadzieję, że szef wprowadzi obowiązkową opłatę dla oglądających nasze produkty na www, żeby twórca – JA! – został doceniony. Żeby pooglądać sobie w sklepie towar i piękne opakowanie – MOJE!- też.
    Brednie ubrane w hasła o postępowości, ZWIĘKSZENIU POZIOMU INTELEKTUALNEGO DZIENNIKARZY (naprawdę nie mogę z tego xd) i polepszeniu jakości informacji. Zawsze poprawiałeś mi humor przed weekendem, ale po tych dzisiejszych wypocinach to zaczynam się o Ciebie martwić…

  5. A to wyjaśnia dlaczego w robocie artykuły zaczęły mi się ładować do połowy, a potem mam zamazany tekst i zamiast reklamy wielki baner z prośbą o wyłączenie blokowanie reklamy… oczywiście inne reklamy po bokach nie mają problemu z tym. Zaznaczę jeszcze, że żadnego nie używam, a link z tego czegoś prowadzi do strony questpass i instrukcją jak wyłączyć taki program, tj. znaleźć jego ikonę na pasku zadań i… Oczywiście nie ma problemu z wyświetleniem strony jak ma się blokadę reklam. Tylko tutaj mi się wyświetliło więcej.

  6. Ej poprawicie błędy na stronie 3? https://cdaction.pl/publicystyka/polska-abdykuje-niemcy-gonia-chiny-kupuja
    Fajny artykuł, wincyj do diaska i czemu zauważyłem to po miesiącu. Nie wiem jak działa ta wasza ekspozycja na stronie, ale chyba przeczytało to strasznie mało osób.

  7. Mordy, nje.

    Nie idźcie tą drogą, bo się pogniewamy. Wprowadźcie lepiej jakąś subskrypcję.

    Gryonline już zeszły na psy, większość ich tekstów to sponsorowane lub clickbaitowe materiały. Jak chcecie uszczknąć trochę ich tortu, to musicie mieć bardziej prokonsumenckie podejście.

  8. Czemu mam wrażenie, że John Riccitiello przeszedł do CDA?

  9. A czy Wy w ogóle macie pojęcie, jak bardzo beznadziejne reklamy się tu czasem wyświetlają? Dissy na Hołownię widziałem już z milion razy. Niech to ma chociaż jakiś związek z tematyką strony! I może zamiast kombinować, jak tu uszczknąć więcej groszy to najpierw zajmiecie się problemem z logowaniem, który drażni już od dawna? Wiem, że prowadzenie strony kosztuje, ale takimi sposobami nie przysporzycie sobie odbiorców, a wręcz przeciwnie. Jeśli tak dalej pójdzie, to au revoir.

  10. Miałem wyłączonego Adbloka specjalnie na Waszej stronie, żeby Was nie okradać. Wcześniejsze reklamy nie były inwazyjne i było ok. Ale ten popup, to za dużo. Blokujecie dostęp ludziom, którzy uczciwie odwiedzają stronę. Efekt „tego” testu będzie odwrotny od zamierzonego. Ludzie wrócą do adblocka. Jestem bardzo zawiedziony.

  11. Kto podsunął wam taki pomysł i dlaczego to Mamona? Nie dość, że muszę znosić w formie wizualnej i nieraz dźwiękowej, te prymitywne, prostackie intelektualnie i estetycznie manipulacje zwane (chyba tylko dla uspokojenia sumienia twórców) dźwignią handlu, to jeszcze teraz, niemal literalnie, muszę maczać w tym palce. PRZESADA !!!

  12. Jednak pierwszy sezon Black Mirror był tym najlepszym. Fajnie widzieć, jak niektóre motywy się realizują na naszych oczach. Był tam taki odcinek o pokojach z questapassami. Główny bohater miał problem bo się zadłużył i utknął w takim pokoju na długo, długo – musiał non stop oglądać okropne sexreklamy. Ciekawy eksperyment Redakcjo, ale mogę Wam po prostu płacić szczerymi, dorosłymi złotówkami, zamiast robić ze swojej wątłej uwagi jeszcze większe wysypisko. Ja mam adhd, muszę oszczędzać swoje cenne skupienie. To zwyczajnie nie pyknie. Znaczy się, nie wykonam questa i nie doczytam.

  13. Bezimienny197 15 czerwca 2024 o 19:20

    No i wreszcie wiem, dlaczego treść artykułów mam uciętą i schowaną za jakąś ankietą. Mam u Was wykupioną prenumeratę premium, a tu nadal próbuje się zrobić ze mnie produkt zamiast traktować jak konsumenta. I jeszcze wycieranie sobie twarzy akcjami charytatywnymi: „wyraź zgodę na opcjonalne pliki cookies, bo jak tego nie zrobisz, to nie wpłacimy na akcje charytatywne”. Tyle lat wspieram to czasopismo, ale to już za dużo dla mnie. Dopóki te natarczywe reklamy wiszą na stronie nie będę tu zaglądał i tyle, bo jak widać mnie się tu nie szanuje.

Dodaj komentarz