Call of Duty: Modern Warfare 3 – Twórcy wyjaśniają ponad 200-gigową wagę gry

Premiera nowej odsłony serii Call of Duty zbliża się wielkimi krokami. Za równiutki tydzień będziemy mogli wcielić się w komandosów osławionej jednostki Task Force 141 i powstrzymać wybuch III wojny światowej. Jak wynika z wrażeń naszego redakcyjnego kolegi Łukasza Morawskiego, tryb multi zasługuje na solidną pochwałę, czego nie można niestety powiedzieć o kampanii (tym bardziej, gdy ostatnio zaczynają nas dochodzić informacje, o tym, że można ją ukończyć w zaledwie 3–4 godziny).
Jednak aby rozpocząć przygodę z tą produkcję, trzeba mieć miejsce na dysku, aby w ogóle ją zainstalować. Miejsce, jak się okazało, niebagatelne, gdyż Call of Duty: Modern Warfare 3 będzie ważyć ponad 200GB. W odpowiedzi na głosy zdziwienia ze strony graczy Activision postanowiło wyjaśnić przyczyny tak dużego rozmiaru produkcji.
W udostępnionym na platformie X wpisie twórcy argumentują, że tak monstrualny rozmiar gry, zależny jest od ilości zawartości dostępnej w dniu premiery. Tej jest według nich znacznie więcej, niż w przypadku poprzednich części. Wśród najważniejszych elementów zwiększających rozmiar gry wymieniają: tryb Zombie z otwartym światem, wsparcie dla przenoszenia wyposażenia z Modern Warfare 2 oraz pliki aktualnych map w Call of Duty: Warzone.
Warto wspomnieć, że gdy już zainstalujemy całą tę zawartość, to będziemy mogli nią zarządzać z poziomu Call of Duty HQ, czyli launchera wydanego przy premierze Modern Warfare 2. Wchodząc w zakładkę zarządzania plikami, znajdziemy opcję odinstalowania zawartości, z której aktualnie nie chcemy korzystać. Dobrze, że Activision daje nam chociaż tyle kontroli nad plikami gry, nie zmienia to jednak faktu, że na premierę trzeba będzie zmierzać się z pobieraniem ponad 200GB.
Call of Duty: Modern Warfare 3 zadebiutuje już 10 listopada na PC, PlayStation 4 i 5, a także na Xboksach One oraz Series S/X.