Meta straciła miliardy na swojej technologii VR

Wedle informacji zawartych w przeznaczonych dla inwestorów wynikach za pierwszy kwartał 2024 r., Meta zainwestowała w swój oddział skupiony na rozwoju i produkcji technologii VR niemałą sumę 4,3 miliarda dolarów. Prawdopodobnie spora w tym zasługa niedawno podjętej decyzji o otworzeniu Quest OS na zewnętrzne firmy, aczkolwiek rozstrzał pomiędzy zainwestowaną w VR ilością gotówki, a jej zwrotem, jest ogromny.
Zawsze miałem łeb do interesów
Jak już zostało wspomniane, koncern Zuckerberga wpompował w Reality Labs całkiem sporo dolarów, a dokładniej – 4 miliardy i 300 milionów zielonych. Okazuje się przy tym, że technologia VR nie generuje takich zysków, jakich oczekuje firma, a dochód z jej tytułu w pierwszym kwartale obecnego roku wyniósł „zaledwie” 440 milionów dolarów.
Warto przy tym zauważyć, że nastąpił w tej kwestii spadek względem minionego roku, aczkolwiek był on niewielki i wyniósł zaledwie 1%. Koncern uzasadnił go wzrostem kosztów związanych z zatrudnieniem, które to z kolei starano się zrekompensować poprzez przeprowadzenie restrukturyzacji oraz korekty wyceny zapasów.
Będąc już przy temacie Mety, a raczej jej strat, nie sposób zapomnieć o forsowanej przez korporację sztucznej inteligencji. Niedawne słowa Zuckerberga dotyczące zwiększenia nakładów finansowych na rozwój AI nie przeszły bez echa wśród inwestorów, co zaowocowało spadkiem cen akcji firmy. Zdaje się jednak, że przedsiębiorstwo nie baczy na to i dąży do realizacji swojego celu, a świadectwem na to może być zaimplementowanie swojego asystenta AI w większości platform pozostających we władaniu koncernu.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Meta straciła miliardy na swojej technologii VR”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Dziennikarstwo” CD-Action w pełnej krasie. Brawo, czapki z głów. Albo specjalnie manipulujecie danymi, albo nie potraficie odróżnić strat od inwestycji i wolicie wprowadzać czytelników w błąd. Meta nie traci na VR, tylko w tym momencie pompuje olbrzymie pieniądze w rozwój swoich technologii (z czego ponad 50% to koszta związane z okularami AR, które jeszcze nie zostały nawet wydane) i sam Mark Zuckerberg od dawna mówił, że oczekuje zwrotu tychże inwestycji dopiero po roku 2030. Tymczasem dzięki swoim zestawom VR zaliczyli 30-procentowy wzrost przychodów względem pierwszego kwartału zeszłego roku. Weźcie weryfikujcie, co tu wrzucacie, bo się tylko kompromitujecie.
https://www.uploadvr.com/meta-reality-labs-quarterly-revenue-growth-q1-2024/
„Reality Labs reported $4.29 billion costs in Q1 2024, a minuscule decrease of 1% compared to Q1 2023.
That means Reality Labs made a $3.85 quarterly „loss” in Q1 2024. But while describing this as a loss is technically correct in a financial sense, in reality it’s more accurate to describe most of it as long term investment. XR headsets like Quest are still a relatively early technology, far from maturity, and Meta hasn’t even launched its first AR glasses yet. More than 50% of Reality Labs spending is on the research and development of AR glasses.
As in previous quarters, Susan Li told investors she expects these losses to continue to increase meaningfully over the next year due to „ongoing product development efforts and our investments to further scale our ecosystem”.
Mark Zuckerberg has in the past told investors that he doesn’t expect Reality Labs to be profitable until the 2030s, seeing it as a long-term investment in the future of computing.”
„Okazuje się przy tym, że technologia VR nie generuje takich zysków, jakich oczekuje firma”
Nie, nie okazuje się, bo o tym że dział VR będzie przynosić Mecie straty wiadomo było od kilku lat. Wiadomo też że te straty będzie przynosił jeszcze przez kolejne kilka lat. Nazywamy to inwestycją, i jest to częścią opublikowanego przez nich biznes planu. Jakub Dmuchowski po raz kolejny pokazuje że nie wystarczy pracować w redakcji by być dziennikarzem albo redaktorem. Dlaczego cdaction.pl się tak stacza? Dlaczego wciąż jest u was zatrudniony? To siostrzeniec kogoś ważnego?