Twórcy World of Warcraft utworzyli związek zawodowy

Od pewnego czasu w studiach Microsoftu możemy zauważyć rosnący trend tworzenia związków zawodowych. Zaledwie 3 dni temu pisaliśmy o sporej inicjatywie tego typu powstałej w Bethesda Game Studios. Do wspomnianego trendu trzeba doliczyć też ten z montrealskiego oddziału firmy, a także ogromny związek pracowników QA w Activision. Teraz zaś mowa o zrzeszeniu się twórców w Blizzardzie, a konkretniej mówiąc – osób stojących za World of Warcraft.
Związek nazwany World of Warcraft GameMakers Guild składa się z ponad 500 pracowników i skupia nie tylko, na przykład, tych z działu QA. Wśród nich znaleźć można cały zakres osób uczestniczących w procesie tworzenia gier – producentów, programistów, testerów i wielu więcej. Developerom z Blizzarda pomogło Communication Workers of America (CWA), czyli amerykański związek zawodowy złożony z osób pracujących w szeroko pojętych mediach. To ten sam, który wsparł również wspomniane związki w Bethesdzie, a także w Activision.
Odpowiedź Microsoftu jest zgodna z obietnicą daną w 2022 roku, wedle której nie będzie karać zrzeszających się pracowników. W tym duchu wypowiedział się choćby Delaney Simmons, przedstawiciel giganta z Redmond, w odpowiedzi na maila od redakcji The Verge:
Warto wspomnieć, że swego czasu to w ZeniMaksie powstał największy związek zawodowy, liczący wówczas około 300 testerów. Był to zarazem pierwszy, który uformował się w studiach podległych Microsoftowi. World of Warcraft GameMakers Guild, jak wspomniałem, nie skupia się tylko na testerach, co szczególnie cieszy projektantkę WoW-a, Kathtyn Fiesen, która powiedziała The Verge:
To wspaniałe, że jesteśmy całościowym związkiem. Wszyscy jesteśmy w tym razem i jest to sygnał, że QA to też część developmentu. Jestem szczególnie szczęśliwa, że ten impuls dotrze do reszty branży. Pracownicy QA są z nami każdego dnia. Ich biurka są obok naszych. Mam nadzieję, że damy radę wywalczyć lepszą ochronę miejsca pracy dla wszystkich członków zespołu