Twórca Braida zdradził, że Anniversary Edition sprzedało się fatalnie

Odświeżona wersja kultowego indyka w wersji Anniversary trafiła do sprzedaży ze sporym opóźnieniem, ale nie dostaliśmy żadnej aktualizacji co do sprzedanych egzemplarzy Braida. Na szczęście twórca gry, czyli Jonathan Blow, regularnie streamuje na Twitchu i czasem podzieli się informacjami zza kulis.
Jeden z użytkowników postanowił zmontować w jeden filmik wszystkie wypowiedzi Blowa, z których łatwo wyłowić jasny komunikat: Braid nie sprzedał się zbyt dobrze.
34 dni po premierze, czyli 17 czerwca, Jonathan powiedział, że gra sprzedała się fatalnie, aby nie użyć gorszego określenia, będącego bezpośrednim tłumaczeniem słów developera.
27 lipca Blow skwitował wszystko typowym dla gamedevu: „Cała branża ma ciężki okres” i że „nikt nie pracuje nad rozwinięciem gry, bo nie ma jak opłacić ludzi ze względu na wyniki sprzedażowe”.
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Twórca Braida zdradził, że Anniversary Edition sprzedało się fatalnie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Szkoda. Wiem, że teraz w modzie jest ciśnięcie po Dżonie przez The Witness i niektóre jego wypowiedzi, ale pierwsze przejście Braida na premierę potrafiło dostarczyć wrażeń, które ciężko wtedy było znaleźć w innych grach.
Mam nadzieję, że Blow da jeszcze radę powrócić z nową grą, która okaże się hitem.
a co jest nie tak z the witness?
@Galbraith
Osobiście mi się gra bardzo podobała i poza kilkoma zagadkami nie mam jej raczej za dużo do zarzucenia, ale przez wielu graczy i cenionych krytyków, głównie przez swoją narrację i sposób jej prowadzenia, została odebrana jako bardzo pretensjonalna próba podbudowania przez Johnatana własnego ego.
Trochę się nie dziwię? Znaczy Braid to świetna gra i swego czasu bardzo popularna. Ale nie wiem czy nie było to spowodowane tym, że był to jeden z pierwszych „jednoosobowych” indyków. Pamiętam jak przez mgłę, że był to główny ficzer przy jej omawianiu.
Gra do dzisiaj się broni swoim gameplayem. Nie wiem w sumie, może zawiódł marketing?
no jednak główny feature to był „cofanie czasu”
Tak, tak przy gamepleju jak najbardziej. Mi chodziło bardziej o ogólnie pojęty marketing. Że „zrobił to jeden chłop, a taka gierka elegancka”.
Cicho było coś o tym anniversary.
W ogóle niby co zmienia ta wersja anniversary?