rek

Meta: Oddział VR przyniósł prawie 4 miliardy dolarów straty w ciągu jednego kwartału

Meta: Oddział VR przyniósł prawie 4 miliardy dolarów straty w ciągu jednego kwartału
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Mimo wszystko Meta dalej będzie pompować pieniądze w wirtualną rzeczywistość.

Ilu z was korzysta z gogli VR, a w szczególności tych pochodzących od Mety? Najnowsze dane dotyczące działu odpowiedzialnego właśnie za ten sprzęt oraz rozszerzoną rzeczywistość sugerują, że korporacja cały czas nie potrafi wyciągnąć na prostą Reality Labs.

https://twitter.com/MetaQuestVR/status/1819070830178861473

W drugim kwartale roku podatkowego 2024 (w USA dla dużych firm zaczyna się on w styczniu) Meta zanotowała stratę 3,8 miliarda dolarów w samym tylko dziale VR/AR. Ten trend utrzymuje się od dłuższego czasu. Pierwszy kwartał zakończył się na identycznym minusie, chociaż względem 2023 prezentował się nieznacznie lepiej. Podobnie sytuacja ma się w tym przypadku. Względem poprzedniego roku podatkowego, kwiecień, maj i czerwiec 2024 radzą sobie lepiej o 28% pod kątem przychodu działu. Wzrosły natomiast wydatki – aż o 21% – a spowodowane to jest zwiększeniem zatrudnienia oraz zapasów w Reality Labs. Choć statystyki od długiego czasu wyglądają bardzo źle, dyrektorka finansowa Mety, Susan Li, zapewnia o ciągłym wsparciu zespołu rozszerzonej rzeczywistości oraz zapowiada kolejne dofinansowania.

Na razie Meta nie ma zbytnich powodów do paniki. Jeśli spojrzymy na szerszy obrazek, a nie tylko na Reality Labs, to korporacja cały czas konsekwentnie idzie do góry. Względem 2023 Meta zwiększyła swoje przychody o prawie 1/4, a dochód netto wyniósł prawie 13,5 miliarda dolarów, co jest wzrostem aż o 73%. Ciekawe, z jaką kondycją będziemy mieli do czynienia, gdy Llama 3.1 pobędzie dłużej na rynku.

2 odpowiedzi do “Meta: Oddział VR przyniósł prawie 4 miliardy dolarów straty w ciągu jednego kwartału”

  1. A wy dalej lecicie z hejtem na VR do tego stopnia, że nie potraficie napisać kompletnie niczego pozytywnego na ten temat, tylko wolicie rzucać tu krzykliwymi nagłówkami i wprowadzać czytelników w błąd. Już wam to wypominałem 3 miesiące temu przy okazji takiego samego newsa, ale macie to gdzieś i dalej manipulujecie faktami przy kompletnie zerowej weryfikacji tego, co piszecie.

    Meta nie traci na VR, tylko w tym momencie pompuje olbrzymie pieniądze w rozwój swoich technologii. Te „straty” to nic innego jak długoterminowe inwestycje w dział R&D, a ponad połowa z tego to koszta związane z okularami AR, które mają wyjść dopiero w przyszłym roku, więc niby jak miały się już zwrócić?

    Te środki idą też na prototypy kolejnych gogli VR, Meta już pracuje nad dwoma wersjami Questa 4 na 2026 rok i Questem Pro 2 ma 2027, a lada moment będzie wypuszczać tańszego Questa 3s, który dopiero ma bić rekordy sprzedaży Questa 2 i rozejdzie się dużo lepiej niż droższy Quest 3, który jest bardziej sprzętem dla entuzjastów.

    Sam Mark Zuckerberg od dawna mówił, że oczekuje zwrotu tychże inwestycji dopiero po roku 2030. Natomiast jeśli chodzi o samo VR, to z roku na rok przynosi im coraz więcej zysku i prężnie się rozwija. Meta właśnie otwiera swój system operacyjny HorizonOS dla innych producentów (ASUS, LG, Lenovo, Microsoft), dzięki czemu ugruntuje swoją pozycję lidera w branży VR. Ale o tym nie napisaliście jakoś, bo nie pasuje wam do waszego hejterskiego stosunku do VR i Mety.

    Tu można poczytać sobie bardziej rzetelne niż CD-Action źródła:
    https://www.uploadvr.com/metas-reality-labs-revenue-growth-q2-2024/

    „But while describing this as a loss is technically correct in a financial sense, in reality it’s more accurate to describe most of it as long-term investment. XR headsets like Quest are still a relatively early technology, far from maturity, and more than 50% of Reality Labs spending is on the research and development of AR glasses, a future product line that hasn’t even launched yet.

    As in many previous quarters, Li told investors she expects these „losses” to continue to increase this year due to „ongoing product development efforts and our investments to further scale our ecosystem”.

    Meta may be planning to slowly rein in spending starting next year though, as it reportedly recently told its hardware teams to cut spending by 20%. Combined with revenues from Quest 3S this year, HUD glasses next year, two Quest 4 models planned for 2026, and Quest Pro 2 in 2027, Meta could soon start steering Reality Labs on the very long path to eventual profitability, which Mark Zuckerberg previously indicated to investors should arrive sometime in the 2030s.”

    Kompromitujcie się dalej, newsmani CD-Action.

    • Właśnie coś takiego chciałem napisać. Mogę zrozumieć że naczelny CD-Action ma jakąś fobię, ale nie rozumiem dlaczego musi się ona uzewnętrzniać nakazywaniem takich żenujących wysrywów jak ten „news”, które jedyne co robią to kompromitują kiedyś szanowane czasopismo.

Dodaj komentarz